KÜÇÜK ŞEYLER 1 KİTABINDAN ALTINI ÇİZDİKLERİM:

-Bu dünyada küçük şeyler yoktur. Bakmasını bilen için her şeyin bir anlamı vardır.

-Uygun zamanda uygun durumda uygun yerde uygun bilgiyi kullanır isen büyük sonuçlar ortaya çıkar.

-Küçük büyüğün atasıdır. Azlık çokluğun özüdür.

-Büyük şeylere küçük adımlar ile ulaşılır.

-Devasa çığları meydana getiren küçücük kar taneleridir.

-Yaşamdaki küçük ipuçlarını fark ettiğimizde doğaya uyum sağlamamız, yarına kalmamız kolaylaşır.

-Kadınlarda empatik beceri erkeklere oranla daha fazladır.

-Küçük farklılıkları yakalayamamak, ötekileri yanlış algılamamıza, zaman zaman da mutsuz olmamıza yol açar.

-Küçük şeylere dikkat eden mutlu olup olmamayı da seçebilir.

-Eğer bir olaya verdiğimiz değer yarına kalma ihtimalimizi arttırıyor ise o olay önemlidir, arttırmayacaksa önemli değildir. Göreceli dünyada kişinin kendini koruması esas olmalıdır.

-Bazen küçük bir şey bütün hayatımızı gözden geçirmeye sebep olabilir.

-Asıl beceri küçük olanı fark edebilme becerisidir.

-Olaylar önemli değil onları algılama biçimimiz önemlidir.

-Yaşamımızdaki küçük şeylerde büyük tatlar bulmak bizim sorumluluğumuzdur.

-Dünyada durum(enstantane) sıkıntısı yoktur. Önemli olan bizim objektifin kaydetme gücüdür.

-Polyannacılık kendini avutmak değil, bardağın dolu tarafını görmektir.

-Allah’ım, bana değiştirebileceğim şeyleri değiştirme gücü ver. Değiştiremeyeceklerimi ise kabullenme gücü ver. İkisini ayırt edecek akıl da ver.

-Yaşamın her anı kutsaldır. Güzellik güzelliği ortaya çıkarır ama sıkıntıdan da güzellik ortaya çıkarmak mümkündür.

-Önemli olan hata yapmamak değil, hatalardan ders çıkarıp tecrübe kazanmaktır.

-Bencillik 3 türlüdür. FİZİKSEL-ZİHİNSEL-DUYGUSAL. Birini fark edince diğerleri de azalır.

-Var olan roller kendimizin varoluşuna engel olmamalıdır. Özvarlığımız sıfatlardan, makamlardan, durumlardan daha önemlidir.

-Çevremde emekli olduktan sonra büyük sıkıntıya düşen insanlar var.

-Müdür-eş-çocuk rolünden çıktıktan sonra sudan çıkmış balığa dönenler var.

-Sosyal rolden ziyade psikolojik role önem vermeliyiz.

-Değerler zamana mekana duruma göre değişebilir.

-Değerlere uygun davranan kişi toplum tarafından beğenilir.

-Teoride değerler önemlidir ama pratikte çiğnenebilir.

-Ruhu olan herkes(insan-bitki-hayvan) kardeştir.(Kızılderili atasözü)

-Boş başak dik durur. Dolu ve alçakgönüllü olanın yaşam kalitesi artacaktır.

-Çocuklara beyaz yalanlar söylenir düşüncesi çok yanlıştır.

-Çocuk yalan söylemişse bunda sizin de payınız vardır.

-Ya hep ya hiç düşüncesi zararlıdır.

-Marifet iltifata tabidir.(Edimsel şartlanma)

-Yüz altında diretmek eldeki 99 altını da tehlikeye düşürebilir.99 altının da tadını çıkarabilmeliyiz.

-Kusursuzluk sanal bir kavramdır.

-Kusursuza talip olmak yerine bir öncekine göre daha iyiye talip olmak daha gerçekçi görünüyor.

-Kişiler iltifat yoluyla gelişebilir, aynı zamanda iltifat ederek veya etmeyerek çevresini şekillendirir.

-İbni Sina: Bilim ve sanat iltifat görmediği ülkeyi terk eder.

-Gelişigüzel verilen ödüller istenmeyen davranışları ortaya çıkarabilir.

-Öğrenme, keyifle olmalıdır. Öğrenme sırasında kişinin iç ve dış ortamı rahat olmalıdır.

-Çocuğa rehberlik etmeden, onu istediğimiz kalıba sokmamız mümkün değildir.

-Ceza doğal değildir. Geribildirim ise bir davranış sonucu ortaya çıkan doğal durumdur.

-Çocuklar baskıcı olmayan rehberliğe ihtiyaç duyar.

-Geribildirim ödülden ve cezadan üstündür.

-Dış ödüllerden ziyade iç ödüller daha tatmin edicidir.

-Sinerji=Bir amaç için işbirliği

-Yapılabilecek bir şey kalmamış gibi göründüğünde yine de yapılabilecek bir şeyler vardır.

-Genelde küçük sorunlar bir araya gelir büyük sorunları meydana getirir.

 

KÜÇÜK ŞEYLER 2 KİTABINDAN ALTINI ÇİZDİKLERİM:

-Keşfedilmiş yaşamlar, ezberletilmiş yaşamlardan; keşfedilmiş bilgi ezberletilmiş bilgilerden üstündür.

-İnsanlar nelere karışır? İzin verirseniz her şeye.

-Özgürlüğünüzü elde edebilmek için küçük çapta bireysel kurtuluş savaşı vermelisiniz.

-Kişilere yol değil yollar gösterilmeli, yaşamdaki seçenekleri fark etme ve seçim yapma becerisi kazandırılmalıdır.

-Suflör, gönüllü olsa da olmasa da kendi kafasındaki doğruyu empoze etmeye çalışır. Rehber ise yalnızca gönüllü olarak kendisine başvuranları seçenekler ile tanıştırır.

-Olumlu vurgu olumlu davranışı getirir. Olumsuz vurgu olumsuz davranışı getirir. Kendini gerçekleştiren kehanet ortaya çıkabilir.

-Nasihat vermek yerine örnek olmak gerekir.

-Mazeretler mazur göstermez, yalnızca mahcup eder insanı.

-Ergenler ile zıtlaşmamalı, onlara benzememeli, onları anlamalı onlarla empati kurabilmeliyiz.

-Bütün masallarda bir görünen bir de görünmeyen mesaj vardır.

-Bir araştırmada üniversitenin zengin koca bulma yeri olunduğu ortaya çıktı.

-Bebeğiniz de amiriniz de sizin empatik becerilerinizi geliştirir.

-Farklı bakış açıları insanın çevresindeki konumunu güçlendirir ve aynı zamanda dünyayı renklendirir.

-Ülkemizin dünyanın zamanın temel sorunu dürüstlükte eksiklik olabilir.

-Çoğunluğun kabul ettiği bilgileri yeni bakış açıları ile sorgulamakta irdelemekte düşünmekte büyük yarar vardır.

-Eleştirel bakış açısına her yerde her zamanda her durumda sahip olabilmeliyiz.

-İnsanları hem bir ağaç gibi tek ve hür hem de orman gibi kardeşçesine yaşatmak mümkün.

-Apolitik olmakla kişisel gelişim doğru orantılı gözükür.

-Kişisel gelişmek yetmez, toplumsal gelişim gerekir.

-Gelişirken geliştirebilmeliyiz.

-Zaman zaman yaşam haritamızdaki temel amaçlarımızı, yolları gözden geçirmeliyiz.

-Hedeften ayrılmanın (Tulumbacı Sendromu) etkisini azaltabilmek için hedefleri ana ve ara hedefler olarak ayırmaktan yanayım.

-Ara hedefler ana hedeflerle bağlantılı olmalıdır, ana hedeflere ulaşmakta hızlandırıcı basamak olmalıdır.

-Bu dünyaya hem borçluyuz hem de bu dünyadan alacaklıyız.

-Tercihler kişisel olmalıdır, çevreye zorla sunulmamalıdır.

-Yabancılaşmaları ve yadırgamaları fark edebilmeliyiz. Bu farkındalık mücadelemizi güçlendirmelidir.

-Yerinde zamanında durumunda gösterilen öfke hem bizi rahatlatır hem de ciddiye alınırız.

-Basra’yı imar ederken Bağdat’ı harap etmemeliyiz. Bu sözün açıklaması: Bir yanlışı düzelteyim derken kalp kırmamalıyız.

-Eğer bir şeyi gerçekten yapmak istersen bütün evren sana yardımcı olur.

-Değerini gücünü imkanlarını gerçekçi değerlendirmelisin.

-Büyük küçük tüm yaşam mücadelesinde duygular itici güçtür.

-İnsanlar her zaman mantıklı olanı yapmak zorunda değildir.

-Mantığın bittiği yerde aşk başlar.

-Çocuk aziz ama terbiyesi daha azizdir.

-Pek çok yerde empatik tepki ve paylaşım, akıl vermekten daha işlevseldir.

-Duygular görecelidir, sizin için anlamlı olan başkası için olmayabilir.

-Duygulara saygılı olmamak ilişki kurmayı engeller.

-Çevremde nice insanın okuyarak rahatladığını sorunlarıyla baş etme gücü kazandığını gözlemliyorum.

-Edebiyatları ve müzikleri kuvvetli olan toplumlar tarihte daha uzun süre ayakta kalabilir.

-Okumak için iki eli bir araya gelmeyen toplumun iki yakası da bir araya gelmez.

-Gülmek ve güldürmek ruh sağlığına iyi gelir.

-Hayat monotondur ama insan becerebilirse onu renkli hale getirebilir.

-Hayatımızın başlangıcından sorumlu değiliz ama finalinden sorumluyuz.

KÜÇÜK ŞEYLER 3 KİTABINDAN ALTINI ÇİZDİKLERİM:

-İlimsiz şiir temelsiz duvara benzer, itibarsız olur.

-Bu dünyada hem ahlaklı hem güçlü olunabilir.

-Çocuklara beyaz da olsa yalan söylenmemelidir.

-Biyolojik sosyal kültürel ve fiziksel çevreye uyum sağlayabilen insanların yaşama yerleşmeleri kolaylaşır, yarına kalma ihtimalleri artar.

-Potansiyelini kullanabilen yaşama yerleşmiş olur.

-Bize uzun vadede zarar verecek eksi yanlarımızı düzeltmemiz gerekir.

-Olaylardan ders çıkarmak yaşama yerleşmenin göstergesidir.

-Sürekli stres başarısızlık getirir.

-Bir at üzerine tam yerleşemeyen süvariyi nasıl üstünden atıyorsa yaşam da kendine uyum sağlamayanları uzun veya kısa zamanda üzerinden atar.

-Bu evrenden potansiyelinle orantılı olarak istemen gerekir.

-Kişiler farklı öneriler almalı kendine uygun bir bileşim ortaya çıkarmalıdır.

-Hangi durumda ne kadar stres duyulacağı öğrenilen bir kavramdır.

-Orta düzey stres insanın başarısını yükseltir.

-Aşırılara kaçan stres insanı başarısızlığa sürükler.

-Etkili iletişim kaliteli etkileşim ve işlevsel yaşam tarzı hayatımızı sağlıklı hale getirir.

-Neden araştırmak yere sağlam basmanın şartlarından biridir.

-Motivasyon kaynağınız yaşama amacınız haline gelebilir.

-Herkesin B planı olmalıdır.

-Şehir gezmektense iç dünyalara da ziyaretler gerçekleştirilebilir.

-Bir öğrenci sınavı kazanmazsam … yaparım diyebilirse bu bir B planı olur ve stresi azalır.

-Çocuk çalışmazsa çalış demek yersizdir, neden çalışmıyor diye sorgulamak gerekir.

-Motoru gaz, çocuğu laf boğar.

-Neden araştırmak bizi gerçeğe yaklaştırır.

-Konuştukça ve anladıkça önce biz değişiriz.

-Olgun kişiler, sorunların nasıl çözülebileceği üzerine yaratıcı fikirler sunabilir.

-Olaylara kimin dar kimin geniş açıyla bakabileceğini bilemezsin.

-Basitmiş gibi gözüken olayların bile karmaşık nedenleri vardır.

-Yaşama yerleşebilmek için hayvanların üç özelliğe ihtiyacı vardır.                         Bilgi toplamak-Tahmin etmek-Kontrol etmek

-Eninde sonunda amaç bir şeyleri kontrol etmektir. Akılcı kontrol en doğrusudur.

-Bu dünyaya görecelilik değişkenlik öznellik hakimdir.

-Günlük yaşamda pozitif bilim mantığı kullanırsak, akılcı davranırsak olayları kontrol etmemiz kolaylaşır, yarına kalma ihtimalimiz artar.

-Çevre etkisi çocukluk deneyimlerini tamamen değiştirmez, törpüler.

-Düşündüğümüz gibi konuşuruz konuştuğumuz gibi düşünürüz.

-Dostlar birlikte yaşar düşmanlar birlikte ölür.

-Doğuştan iyi veya doğuştan kötü değiliz, seçimlerimiz bizi belirler.

-Ne yapılacağı bizim yaratıcılığımıza kalmıştır.

-Her zaman her yerde her durumda mantıkla duyguları birlikte kullanmalıyız.

-Tarih boyunca eşitsizlik vardı, örnek olarak köleler kadınlar zenciler mal sayıldı.

-Belli girdiler belli çıktılar verir= Bu sadece makineler için geçerlidir. İnsanda işlemez.

-Her işbirliğinde iletişim ve dostluk vardır. İşler biter dostluk kalır.

-İşbirliği enerji kazandırır.

-Saldırganlığının önemli nedeni engellenmedir.

-Dünyada yalnız zayıflar adalet ister demiştir filozofun biri.

-Kalplerimizde öfke ile birlikte dost olma isteği de vardır.

-İşlevi olmayan şeyler yaşamaz.

-Hayatın her saniyesi paradan daha önemlidir.

KÜÇÜK ŞEYLER 4 KİTABINDAN ALTINI ÇİZDİKLERİM:

-İhtiyaçları yeterince karşılanmayan insanlar, çevresindekilere karşı talepkâr, saldırgan, baskıcı olur.

-Bir ortamda bağımlılık var ise kendi başına karar verememe vardır. Yöneten-Yönetilen ilişkisi vardır.

-Yaptırım ve ceza farklı kavramlardır.

-Doğrudan önyargılara hücum edip yok etmek yerine onların işlevini anlamak ve bu işlevlerin yerine geçebilecek yeni işlevler bulmak gerekir.

-Zaman zaman diğerkam olunabilir ama aşırı fedakarlığa dönüşmemelidir.

-Genelde öfke duygusu değil de yansıtılış şekli sorun yaratır.

-Biz mi istedik toplum mu dayattı? Bu ayrımı yapmak önemlidir.

-Günümüzde krediyle senetle borçla ev araba alıp çalışanların köle olup olmadığı tartışmalıdır.

-Üzülmek de zaman zaman faydalıdır, değişim giden yolu açar.

-Niçin check up tan geçiriliyoruz? Ciddi bir sağlık sorunu varsa hemen işten atabilmek için!

-Derinlerinde kendine saygı duymayanlar çalışanlarına da saygı göstermez.

-Kul gönüllü birlikteliktir. Köle zorunlu bağımlılıktır.

-Hem otorite hem sevgi bir arada gösterilebilir.

-Yaşı küçük çocukların ana babalarına vurmaları hoş karşılanmamalıdır.

-Balık vermektense balık tutmayı öğretmek gerekir.

-İnsanların genelde paraya bağımlılıkları vardır.

-Ondalık sistemlerde 6x6=36 eder ama her sistemde farklı sonuçlar olabilir.

-Herkesin bakış açısı farklıdır.

-Sonsuza kadar ana babamızın desteğini alamayız.

-Kişiyi tanımdan sınırlı dolaylı yetersiz bilgiyle teşhis koymak yanlıştır.

-İnsanlar üretmelidir. Kendi başını kurtarabilmelidir.

-Aslında hepimiz uzlaşmayı dostluğu paylaşımı severiz ama sergileyemeyiz.

-Kadın erkek eşitliği toplumsal düzeni sağlamada kilit taşıdır.

-Kadınlar stres yaratan ortamlara erkeklerden daha kolay uyum sağlar.

-Yeteneklerin ortaya çıkabilmesi için uygun yer zaman durum gerekir.

-Erkekler yeteneklerini toplum şartlarında daha kolay sergiler. Kadınlar bastırılır.

-Yoğun beklenti stres yaratır.

-Psikolojide biraz derinleşince kökü ana babaya dayanmayan tek bir sorun görmedi.

-Ne kadar korkarsak o kadar saldırırız.

-Bazen kaçmak bazen saldırmak gerekir.

-Kadınların empati gücü daha yüksektir.

-İnsanları zorlamamak gerekir. İhtiyaç halinde paylaşırlar.

 

( Üstün Dökmen Kitaplarından Alıntılar başlıklı yazı Aliriza. tarafından 12.01.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.