Serbest Kürsü / Güzel Sözler

Eklenme Tarihi : 23.01.2023
Okunma Sayısı : 505
Yorum Sayısı : 0

* "Şayet aşk bir hastalıksa âşığın doktoru maşuktur"(mnm)

*"Mazlumların çığlığını duyan kulaklar değil, vicdanlardır. Böyle olmasaydı zalimleri sağır saymamız gerekirdi." (mnm)

*"Hakikatte ölenler kahpe kurşunlara hedef olan mazlumlar değil, vicdanları körelmiş zalimlerdir." (mnm)

*"Unutulmamalıdır ki zulüm asla payidar olmaz. Zira Ebrehelerin filleri varsa mazlumların da ebabilleri vardır." (mnm)

*"Hiçbir baş ağrısı kalp ağrısından şiddetli değildir"(mnm)

*"Misket oynaması gereken çocuklar misket bombaları altında son nefesini veriyor." (mnm)

*"Kaybedene kaybettiğini bulduran kaybından kaynaklanan hüznün şiddetidir"(mnm)

*"Hayat beşikten musallaya uzanan sınanmalar silsilesidir"(mnm)

*"Merhamet mazlumlara acımak değil, acınır olmasının sebeplerini ortadan kaldırmaktır." (mnm)

*"Mağduriyetlerin giderilmesinde mazlumun milletine ve milliyetine bakılmaz." (mnm)

"Yol bulamıyorsan yol aç; ya da yol açacakların yolundan çekil!"(mnm)

"Gerçek öncüler ölümü öldürenler ve korkuyu korkutanlardır" (mnm)

"Adam edemediklerinizi bir gün idam etmek mecburiyetinde kalırsınız." (mnm)

"Pusulası gönül olmayan akıl, hikmeti idrak edemez" (mnm)

"Kâbuslar uykunun en derin noktasında görülür. bu yüzden uyanık uyumak lâzım." (mnm)

"Bir seferde 180 derece dönen bir kimsenin, şartlar değiştiğinde bir 180 derece daha dönmeyeceğinin garantisi yoktur. Üç basamaklı sayıları toplamayı bilenler ne demek istediğimi anlamıştır." (mnm)

"Korku ve menfaatin geçer akçe olduğu ülkelerde dönüşler keskin olur." (mnm)
"Sorgulanmayan fikir, sağlaması yapılmayan matematik işlemi gibidir"(mnm)
"Konuşmaya ayırdığımız zamanın çeyreğini düşünmeye ayırsak sürekli özür dilemek zorunda kalmayız"(mnm)

"En büyük letâfet yaşlanmadan akıllanmak, en büyük felâket ise akıllanmadan yaşlanmaktır"(mnm)

"Güneş battı diye üzüleceğine birazdan dolunayın zifirî karanlıkları adeta yırtarcasına doğacağını düşünerek sevin. Bir de bu taraftan bakmayı dene." (mnm)
"Bu ülkede dini yok sayan ve afyon olarak nitelendiren abdestsiz komünistler ne kadar tehlikeliyse; dini, çıkarları uğruna bir meta haline getiren abdestli kapitalistler de o kadar tehlikelidir. (mnm)

"Kinini din edinen emperyalistlerin mal biriktirme sevdasını anlıyorum da, Müslüman'ım diyen bazı zenginlerin, Allah'ın 'kullarım eşit paylaşsın' diye yarattığı nimetleri tekeline alıp garip gurebayı o nimetlerden mahrum etmesini bir türlü anlamıyorum." (mnm)

"Gönül dilini öğrenmeden yabancı dil öğrenme peşinde koşanların aklına şaşarım" (mnm)

"Anadilini öğrendikten sonra öğrenilmesi gereken ilk dil gönül dilidir" (mnm)

M. NİHAT MALKOÇ

( Berceste Sözler - M. Nihat Malkoç başlıklı yazı M.Nihat Malkoç tarafından 23.01.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.