Bu  başlığı okuyunca matematik öğretmeni olduğumu düşünecek;logaritma,türev,fonksiyonlar ve trigometri  gibi  tüm öğrencilerin korkulu rüyası olan bu konuları neden anlamadığınızı söyleyecek,bunları icat eden bilim adamlarına  rahmet okuyacaksınız(!)

Bu işin  uzmanı olmamama  rağmen  sıkça  bana da soruluyor:

-Hocam,istediğimiz bölümü kazanmak için nasıl bir yol izlemeliyiz?
-Günlük kaç soru çözmeliyiz?
-Hangi üniversiteyi  veya  hangi bölümü  önerirsiniz?
-'Ölmeyen meslek' hangileridir?
-Sınava hangi testten  başlayalım?
-Verilen süre yetmiyor.

Bu sorular ve şikayetler şöyle bir kenarda dursun,benim anlatmak istediğim şudur:

1.Zorunlu eğitim,ailelere ve öğrencilere zulümdür hem para hem zaman kaybıdır."Herkesi diploma sahibi yapacağım," diyen anlayış kesinlikle yanlıştır,sınıfta kalmanın olmaması,şişirilen notlar,öğretmen-öğrenci ilişkisinin laşkalaşması,üniversitelere girişte uygulanan baraj puanlarının düşürülmesi,bu anlayışın kanıtıdır.
Sonra da kalkıp "çıraklar yetişmiyor" diyerek  hayıflanıyoruz...

22 - 23  yaşlarında  eğitim  süresi bitiyor, birkaç sene ise atanma-atanamama  ile geçiyor,askerlik,hayata atılıp biraz birikimim olsun derken yaş oluyor 30, sonra 'evlilik yaşı neden uzuyor' diyerek suçu topluma atıyoruz.

"İş çok,iş beğenmiyorlar,"diyorlar bazıları düşünmeden,o genç kardeşlerimiz de haklı olarak emeklerinin karşılığını  istiyorlar.
"Asgari ücretle çalışacak olduktan sonra neden bunca yıl okuduk,bizim okumayanlardan ne farkımız var?"diyerek tepki göstermeleri çok  normal.

2.Eğitim dünyasının en büyük sorunu,liyakat sorunudur arkadaş,mülakatı  kaldırsan neye yarar,şimdiye kadar atadıklarınız ne olacak?

Sınav dörtgeni...Bir  öğrenci sınavda:

1.Rakipleriyle yarışır.
2.Zamanla yarışır.
3.Ergenliğin getirmiş olduğu hormonlarıyla yarışır.
4.Kendisine dayatılan sistemle yarışır.





( Sınav Dörtgeni başlıklı yazı berberce tarafından 17.04.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.