“Üretim hareketi” gruplar arası üretim ilişkisinden doğmuştu. Her grup farklı kullanım ve farklı tüketim tarzının üretim alanıydı. Kolektif alan artık sağlasan bir üretim alanıydı. Kolektif alan sosyal ilişkiyi üretim ilişkisiyle koruyordu. Totem meslekleri farklı kullanım ve farklı tüketimlerin değiştirme değerini ortaya koyuyordu. Bu değiştirme değeri nedenle “üretim hareketi gruplar arası fark olan girişmenin ürünüdür”.

 

Gruplar arası tarımcı meslekler, madenci meslekler, çobanlık gibi fark yaratan meslek ilişkilerinin her biri farklı işlev, farklı iş türü, farklı düşünce ve uğraş aşamalarıydı. Farklı isimlendirmelerdi. Farklı tür iş ortaya koymalardı. Farklı kullanım ve farklı tüketim değeri ile farklı düşünme mantığı ortaya koymanın cazibesiydiler.

 

Yine üretim ilişkisi “Farklı işe göre farklı düşünme ve farklı düşünce ortaya koymanın mecra girişmesiydiler” vs. Yani bir çoban tarımcı gibi madenci gibi düşünemediği gibi bir madenci de bir tarımcı bir çoban gibi mantık dizgesi oluşturamıyordu. Görülen işler düşünce dünyasının içine yansımıştı.

 

İşte şimdiki gibi çok köklü düşünmenin kaynağı, “bir üretim hareketi içinde çoklu üretim ilişkisinin girift ilişkilerden doğan zorunlu ve çok köklü karmaşık düşünmelerdi”.  Çok köklü düşünce yakından uzağa doğru düşünme ve eylemini; dünyadan evrene doğru düşünmenin eylem kaynağı olmakla çok köklü düşünce yeni bir kapasite kullanımıydı.

 

Kişinin davranışları korunan yasalarlaydı. Kişinin davranışları bencil eylemle yöneltilen duygularlaydı. Kişilerin bu tür bencil duygulu davranışları kolektif bağlanımlar için temel düzlemli başlangıç koşuluydu. Kişinin bencilce olan başlangıç koşullu eğim, hareket ve girişme yapıcı bu davranışları kişi ile kolektif alanın bağ yapıcı noktalarıydı.  

 

Kişinin beslenme, savunma, güvende olma gibi açık uçlu bencil polarmalı bağ noktaları kolektif bağlanımları ortaya koyar. Kolektif bağlanımlar kişinin üzerinden kişiler üzerine doğrudur. Ve kişiler üzerinden de kişi üzerine doğrudur. Kişi belirlenimini oluşan polar bağ noktaları kolektif alanın transfer edeceği enerji düğüm noktalarıydı.

 

Enerji düğümlerinin her biri, her bir bencil oluşların kendisiydi.  Açlık, güvende olma gibi kişisi düğüm enerjisi, kendi kişisini kolektif eğime doğru bağlanım yaptırır. Besin bulma gibi kişi üzerinde bulunan düğüm enerjisi, karşı kişi üzerine transfer edilir.

 

Transfer edilen besin bulucu düğüm enerjisi de karşı kişi üzerinde güvenlik sağlatmalı düğüm enerjisine dönüşür. Karşı tarafa gönderilen besin bulucu transfer enerjisinin karşı taraf üzerinde güvenlik sağlaması olarak tekrar ilk kişi üzerine döner. İşte bu dönüşüm işi ancak kolektif alan içinde oluşmakla dönüşüm işini kolektif alan belirler. Kolektif alan kolektif etkiyi ortaya çıkarır.

 

Bu tarz girişme kolektif alan içinde kişisel enerjinin kişiler arası enerji dönüşümlü enerji değişimleridir. Kolektif alan içindeki bu dönüşümler enerjinin birbirine karşılıklı olmasının denk olma değişimidirler.

 

Yine kolektif alan içindeki enerji transferli geçişme ve enerji dönüşmeleri de karşı özne üzerinde zaman etkili, çevrimleriyle; kısa bir süre zaman sal gecikmeli aksamalarıyla bir paylaşma eylemdirler.

 

Bir kolektif alan içinde, enerji geçişiyle transfer edilen enerji kuplajı (bağlantısı, aktarımı, yansıması) yük enerjisidir. Yük enerjisi kişileri karşılık ve denk bir sorumlulukla davrandırır. Kişilerin yüklendiği bu yükler kişileri belli sorumlulukları içinde eylemli kılacak olan yüklenme hareketleridir.  Yüklenme hareketleri kolektif birim zaman nedenle özne etrafında boş zaman etkinliği ortaya kor (artık zaman ortaya kor).

 

Karşılıklı bağlanım ilişkisi içinde besin bulucu bir kişi, “besin bulma” işini yüklenir. Besin bulucu öznenin kuplaj edilen transfer enerjisi karşı özneler tarafında karşılanması sırasında sinerjin bir enerji açığa çıkar. Sinerjin enerji kişiler üzerinde, boş zaman etkinliği olmanın enerjisine dönüşür.

 

Boş zaman etkinliğinin ortaya koyacak olan da kolektif birim zaman etkinliğidir. Kolektif birim zaman etkinliği tekil kişi eylemli olan uzam zamanı, hayli kısaltan bir sinerjidir.

 

Böylece kişiler kolektif birim zamanla, kolektif bir alan zarfında, kolektif etkili; kendi boş zamanları içindedirler. Boş zaman içinde kişiler keyfi etkinlikle daha rahat merak giderici oyun severlik içinde olurlar. Kolektif sinerji, ortam kişilerine boş zaman olmaya bir olanak ve bir alan açma, işidir.

 

İşte kişiler bu boş zaman etkinliği içinde sürdürülebilir bir biliş, buluş araştırma geliştirme etkinliği yapabilirler. Av yapma gibi gün boyu süren tekil bir eylem sürekliliği, gün içi kolektif birim zamanlı kolektif özneler üzerinde kesikli sürekli ve parçalı işe dönüşürler. Kişiler de kolektif birim zaman içinde açığa çıkan sinerjin enerjiyi, eğlence gibi biliş buluşa da çevirirler.

( Kolektif Alan 18 başlıklı yazı Uraz Bayram tarafından 17.04.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu