İttifaklarla birlikte ittifak içi
totem meslekli gruplar kıyasından ötürü meslek sahibi ilah ve ilah sıfatları
taşıyan meslek grupları ortaya çıkmıştı.
Pekiyi de toteme ne olmuştu? İlah nerede çıkmıştı?
Toteme bir şey olduğu yoktu.
İlahlar da doğal olan yollar dışında, doğal olmayan hiçbir yerde çıkmayıp,
zaten oldukları yerdelerdi.
İlk inşacılar kolektifi oluşu
kendi eğilimlerinin dıştan kesişmesi içinden kesişen anlamla (etkiyle) az çok
anlıyorlardı.
Sonraki kuşak hep böyle olduğu
sanılan olağan bir kolektif ortama doğuyorlardı. İnşacı atalar tecrübesiyle ortaya
konan "kolektif alan" alan içindeki özneler üzerine geri bir art alan
etkisi ortaya koyuyordu.
Kolektif inşayı kendisi
oluşturmayıp atalardan devralınan kolektif inşanın özneler üzerinde "ata
sal deneylerin aktarım etkisi vardı. Art alan ışıması dediğimiz ata sal
deneylerin ya da ataların gittikleri yolun bir doğruluk payı vardı. Bir yol
haritası olma etkisi" vardı.
İşte kolektif alanın geçmişinden
gelen geri etkimeli ve uzun süreli bir doğruluk payının olması, alan içine
reçete olucu bir etki veriyordu. Doğruluk payı kulağa küpe aktarımlar
olmaktaydı.
Doğruluk payı olucu, atalar
orjinli aktarımlar; öznenin düşünce ve eylemlerine yol gösteren pusula türü
müktesebattı. Bu müktesebatlar kişiden önce olmakla şimdiki kolektif alana
"art alan ışımasıydı".
Bu tür ata sal etkili art alan ışımalı
yansımalar, kolektif etki yoluyla kişi öznelerinde "totemi mana
etkisi" olarak ortaklaşırdı. Totemi mana kolektif ortaklaşmalı mana ile
kolektif soyutlamanın ifadesiydi.
İlk soyutlamalar büyük ölçüde
groteski anlamlı ve bencil özne tabanlıydı. Bencil tabanlı soyutlamalar içteki
bencil oluşa göre içten dışa doğru yönelimleydi.
İkinci tür soyutlamalar totemi
mana anlayışıyla başlamakla, kolektif tabanlı sağlasan ve üreten ilişkiler
soyutlamasıydı. İkinci tür soyutlama dışımızdaki sosyo-kolektif özneli tabandan
içimize doğru ben merkeze yönelimlidir.
Totemi mana geri etkimeli
kolektif özneli ve nesnel bağ enerjili bilgilerin "simge toplacı olan
totemdi" bileşimlerle dış beyindi. Grup içinde grubun ağırlık merkeziydi.
Ağırlık merkezi çekim ve çevrim eksenli bir bağdı.
Totemiler totemi mana ile
anlaşılmayanı birbirine anlaşma konusu ettiler. Kolektif olup biten her durum
totemden ötürü açıklanıp anlaşılıyordu. Henüz totemi mana açıklaması, grubu
dışına çıkmamıştı.
Grubu dışına çıkacak bir mana ve soyutlama anlayışı ancak ilahi mana anlayışıyla olanaklı olacaktı. ilahi mana anlayışı da önce ittifak içi özelleştirmeyi açıklamakla El mana anlayışını olanaklı kılacaktı. SONRA DA EL ÖZELLEŞTİRME OLAN MÜLKÜN SAHİBİNİ, YAKINDAN UZAĞA VE EVRENE DOĞRU AÇIKLAYACAKTI.