Düşüncenin temeli fizikseldi ama
düşünce fizik değildi. Tam tersine düşünceler fiziğin üçüncü boyuttaki bir
enerji dağılım ve yansıma haliydi.
Üçüncü boyutun en temel
özelliklerinden birisi de üçüncü boyutun hacim işiydi. Üçüncü boyut iki boyuta
hacimle üçüncü boyuttu.
Üçüncü boyut, iki boyutun içinde
oluşamayan beyin toplacı gibi, kimya gibi, biyo moleküler yapı gibi toplumlar
gibi özneler gibi üç boyutlu girişmeleriyle fiziğin iki boyutuna üçüncü boyutun
eklenme çevrimleri ile olmasıydı.
Kolektif alanlı ve kolektif katılımlı
kolektif ağırlık merkezinin içinde önce zorunlu bir özne nesnel sağlama
hareketi ve totem imgeli totem imleci vardı. Sağlama hareketi sonrasında da kolektif
ağırlık merkezi içinde hacimce üretim ilişkisi oluştu Ağırlık merkezi içindeki üretim
ilişkisi de giderek yeniden ve daha uzam sal (boyut sal) büyüyen bir üretim
hareketini oluştu.
ÜRETİM İLİŞKİSİNİN VE ÜRETİM
HAREKETİNİN hacimle olma dışında BİR YANSIMA ŞEKLİ DE KARAR VERME, İRADE KOYMA
İŞİ OLMASIDIR. Üretim ilişkisi ve üretim gücü kolektif ağırlık merkezi içinde
karar verme, irade koyma gücüydü. Kolektif ağırlık merkezinin kolektif bir
akılla enerji düzenleme iradesi vardı. Üreten bir karar verme süreci totem
yasalara baskın ve üstün geliyordu.
Böylece totem yasalarla üretim
ilişkisi arasında çatışmacı öznel bir fark potansiyel-gerilimi- oluşmuştu. Bu ÖZNEL
çatışma daha sonraki ittifaklar içinde üreten bir meslek sahibi olmanın İLAH
imge ve imlecine dönüştü. İttifakın yerindeliğiyle irade işi her bir farklı
meslek sahibi ilahların karar alma yetkisi oldu. Ortak ilahi iradeler karşısında
ağırlık merkezi "ittifakın (ortaklığın) kolektif iradesine dönüşmüştü.
Her totem grup kolektif bir yapıdır.
Ve her totem grup kendi içine (kendi üzerine) baskı ve basınç olmanın etki
alanıdır. Totem grup içindeki totem meslekli üretim ilişkisi, "gruplar
arası alan gerilmesiyle" gruplar arası üretim ilişkisinin ittifakına
dönüşmüştü.
Totem grubun "üretim
ilişkisi" artık gruplar arası girişimler nedeniyle "üretim hareketi
ilişkisidir". Üretim hareketi içinde çeşitli
meslekler vardır. Üretim hareketi içinde çok köklü düşünme ve ifade etme
yeteneği vardı. İş hacmi düşünce hacmi olaraktan da yansımıştı. Ve üretim
hareketi içinde her biri bir meslek sahibi olan ilahlar vardır. Totem etki
tekildi. Monoteistti. İlahi etki de çoğuldu. Politeistti.
Tekil dönemli kişilerin, kişisi
bir groteskti anlamaları vardı. Groteskti anlamalı kişisel kalıplar kolektif
alan içinde kişiden kişiler arasına doğru “ortaklaşan” senkronize bir totemi anlama
anlatım kalıpları oldu.
Totemdik anlama; kişisel anlamlı,
kişisel anlamalı ve kişisel yansıtmalı bir taban ile kişisi groteskilik
taşırken groteskilik; kolektif alanın “kolektif ortaklaştırma ve kardeşlik
duygulu kolektif etkisi nedenle de groteskilik totemi etkiye dönüşmüştür.
Öznel süreci tarihsellersek El
mana anlayışının üstünde İlahi anlama vardı. İlahi anlamanın bek raundunda
totem vardı. Totemi anlamanın gerisinde de kişisi groteski duygulanımlar vardı.
Üretim ilişkisinin ve üretim hareketinin
içinde sosyal düzlemli bağ ilişkisi olmak dışında artık baskın bir totem etkili
öznel bir totem etki alanı yoktur. İttifakı ilişkiler sonrasına doğru totemi
etki başlanış etkili imge ve imleç kalıbı olmakla ve kontrol edilebilir bir özne
zemin dalgalanması olmakla var olacaktı.
Üretim hareketi içinde ilah
vardır. İttifakın içinde de birçok meslekle birlikte, birçok ilahlar vardır.
Gruplar özelde totem tüzel isiler. Genelde de ilah tüzel isiler. Gruplar arası
geçerli kimlikle totem tüzel isi yerine ilah tüzel isiyledirler.
İttifak, “asa” gibi çoban mesleği
simgesi ile “buğday” üretimi gibi buğday simgeli totemdi bileşimin sembolü olan
bir alameti, dönüşümlü taşıyan grup tüzel liginin temsilcisi bir baş ilahla,
ittifakın ilahlar kurulunda temsil ediliyordular.