Lise bitti,üniversiteyi kazanamadık,yıl 2004, bir daha deneyelim dedik ve o yıllar dershanelerin zirve yaptı dönemdi neredeyse üniversiteyi kazanıp iyi bir meslek sahibi olabilmenin ön koşuluydu ama pahalıydı,zengin çocukları tereddütsüz  üç -beş yıl paraya kıyarken benim gibi gariban çocukları kara kara düşünüyordu ancak.Eğitimde eşitliğin olmadığını,para eşittir kalitenin yasa olduğunu,hak ve adaletin yalnızca kitaplarda yazılı kaldığını ta o yıllardan anlamıştım.

İlçeye gidecek ve orada yatılı kalacaktık,dershane ücreti 1100 lira,özel yurdun kirası ise 450 liraydı,bizler için çok paraydı tabi bir de harçlık,yol,giyim kuşam ve kırtasiye masrafları...Mecbur kalmadıkça  arkadaşlarla bir kafede oturmazdık,giysilerimiz iyice eskimeden yenisini almazdık,sevgili yapmak aklımızın ucundan bile geçmezdi,cep telefonlarımız yoktu.

Kenan abi,güvey teyzemin  büyük oğlu,bizim gideceğimiz o ilçede devlet memuruydu,ailemizde bir sevinç:
-Orada Kenan abin var oğlum,zorluk çekmezsiniz size göz kulak olur,diyorlardı,siz yeter ki derslerinize iyi çalışın!

Ne dershanede ne yurtta ne de çarşı pazarda yüzünü hiç görmedik Kenan abinin desek yeridir sadece iftara davet etmişti  bir tanıdığımız onları da davet etmiş orada konuştuk yarım saat,ikinci evliliğini yapmıştı o sıralar.
"Bize de gelin çocuklar,"dedi ama biraz  istemsizce, adresini bilmiyorduk ki.

Hayat böyledir işte,o evlilikten bir çocuğu oldu ve şuan on dokuz yaşında,yaz tatilinde çalışacakmış, benden hem iş istiyor hem de çocuğuyla ilgilenmemi.
( Kenan Abi başlıklı yazı berberce tarafından 15.05.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.