Önce nefsim, nedense başımıza gelen her türlü bela Musibetler, kendinize torpil geçerek hep suçu yükleriz karşı tarafa bilmeden konuşmadan önyargılarımızın nefsimizin tuzaklarına cumburlop düşer, çevremizde kim varsa suçlar, sanki biz çok güzeliz bulunmaz hint kumaşıyızda iyilik senden ne haber baktın mı hiç dönüp kalbine     kurban olurum sana ben ya. Başvuracağız. Süt ürünleri kadar temiz mi acaba kalplerimiz bir olsun inşallah kardeşim huzurevleri ana baba günü doldu. 

Kibir ve riyayla doldu etraf. Yapılan ameller hep İsraf israf. Ayna Ayna var mı benden başka bu dünya da İLMİHÂL olsun inşallah ölüm hepimizin her zaman yanında. 

Sana zulmeden kendi Nefsin dir. Etraftaki kulları kul değil mi ya da Allah kötülere fırsat vermesin, Allah sana zulmetmez, önce sen seni tanı. O'nun narı da hoş nuru da. Tek secde edilendir Allah'tır. Kula secde edilir mi, çiçek çalıp koymayın. Kendine iyi bak, kendini Kusursuz sanma. Bu dünyada var öte dünya güzeli. Şıkır şıkır giyinirsin etekleri savurursun. Diline yakışır mı tütün iftara kadar yer yakarsın beni. Bu dünya da hükümdar olan İLMİHÂL olsun inşallah. 

İlmin çıtasını arşa çıkaran sensin o kardeşim. 

Bakınız lütfen destek olunuz âyetleriz. 

Hacc suresi 
8-9-10 ayetler ve tefsir
22.8 - (8-9) İnsanlardan öylesi de vardır ki, bir ilmi, bir yol göstericisi, aydınlatıcı bir kitabı olmadığı hâlde kibirlenerek insanları Allah’ın yolundan saptırmak için, Allah hakkında tartışmaya kalkar. Ona dünyada bir rezillik vardır. Ona kıyamet gününde de yangın azabını tattıracağız.

22.9 - (8-9) İnsanlardan öylesi de vardır ki, bir ilmi, bir yol göstericisi, aydınlatıcı bir kitabı olmadığı hâlde kibirlenerek insanları Allah’ın yolundan saptırmak için, Allah hakkında tartışmaya kalkar. Ona dünyada bir rezillik vardır. Ona kıyamet gününde de yangın azabını tattıracağız.

22.10 - (Ona), “İşte bu kendi ellerinin önceden işledikleri yüzündendir. Allah, kesinlikle kullara zulmedici değildir” (denir.)
Tefsir :
Ayet :Yeterli bilgiye sahip olmadan, doğru bir kılavuza uymadan ve ilâhî bir kitabın ışığından yararlanmadan evrendeki küçücük sırların bile çözülmesi mümkün değilken, bütün bunlardan yoksun bazı kişilerin evrenin yaratıcısı olan Allah hakkında tartışmaya girişmelerinin ne kadar abes olduğuna dikkat çekilmektedir (9. âyette geçen ve “kılavuz” diye çevirdiğimiz hüdâ kelimesi “ikna edici bir açıklama ve kanıt” şeklinde de anlaşılmıştır, Taberî, XVII, 120). 9. âyette belirtildiği üzere bu gibi kimselerin amacı başkalarını Allah yolundan saptırmak olduğu için, inandığı bir şeyi ispatlama çabası içinde olmazlar ve kendilerine uymayanlara ön yargıyla baktıkları için ellerindeki imkânları kötüye kullanıp büyüklük taslamayı yeğlerler. Âyetin “büyüklük taslayarak”  şeklinde çevrilen kısmına “uyarı ve öğütten yüz çevirerek” mânası da verilmiştir (Şevkânî, III, 495). Âyette ayrıca “Onun dünyadaki payı rüsvâ olmaktır” buyurularak böyle kimselerin bu bozguncu tutumları kınanırken, dünya hayatında elde edecekleri başarı ve ulaşacakları refah düzeyi ne olursa olsun, ahlâk yönünden düşük sayılmaya ve insanlığın ortak değerleri açısından reddedilmeye mahkûm olacaklarına işaret edilmektedir.   
( Nefsi Emmarenin Peşin Gütmeden başlıklı yazı Lütfiye tarafından 15.12.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu