Devletin uyguladığı yüzde yirmi beşlik zam sınırlaması yarın itibariyle son buluyor,gözü aç olan ev sahipleri artık muradınıza erdiniz,gözünüz aydın.
Kira rekabeti artık başlamıştır.
Boş bekleyen dükkan ve daireler görücüye çıkabilir.
Asgari ücret on yedi binmiş,kimin umrunda?
Bir evde tek kişi çalışıyormuş,kimin  umrunda?
Çocuklarının okul masrafları olacakmış,
Birikmiş faturaları,kredileri varmış,kimin umrunda?
Kiralar kimi yerlerde asgari ücretin iki katı veya üç katı olmuş,kimin umrunda?

Sayın ev sahipleri kiracılarınızı seçebilirsiniz;
"Çocuklu aile olmasın gürültü  yaparlar."
"Bekar olmasın eve ne zaman gelip gittiği belli olmaz."
"Öğrenci olmasın,arkadaşları çok olur rahatsız ederler."
"Mevsimlik işçi olmasın,evim yılın yarısı boş kalır"
"Evimde köpek beslemeyin, her tarafı kirletir."

Eskiden ev  alma gibi  bir hayalimiz vardı ancak günümüz şartlarında bu pek mümkün değil çünkü ev almak için bir işçinin normal maaşı en az kırk bin- elli bin olmalı ki yirmi bin kredi ödeyebilsin aylık.Bu  düzenin sağlıklı olmadığını söylemek,suç olmasa gerek,dünyada mekan,ahrette iman diye boşuna dememişler.
Ev sahibi  ile kiracı  sorunlarının bir son vermesi dileğiyle...
Alternatifler ne olmalı:
* Dar gelirli vatandaşlarımıza  kira desteği verilebilinir.
*Emlak sektörüne  ve banka kredilerine düzenleme yapılarak halkı ev almaya teşvik edilerek piyasa yeniden canlandırılabilinir.
*İlgili bakanlığa veya  belediyelere   bağlı konutlar oluşturarak kiraya verilebilinir böylece hem kira artışı önlenmiş olur hem de  depreme   dayanıklı  sağlam binalar inşa edilmiş olur.
*Kiracılar bazı vergilerden muaf olabilir.
( Kiracılar başlıklı yazı berberce tarafından 30.06.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu