UNESCO'nun yaşlılık tanımı şöyleymiş:
*Bir insan konfor alanının dışına çıkamıyorsa
*Yeni şeyler öğrenmiyor,şaşırmıyor ve çoğu şeyi bildiğini düşünüyorsa
*Merak etmiyor,keşfetmiyorsa
*Geçmişte anılarında yaşıyor ve sürekli eskiyi tekrar ediyorsa yaşlıdır.

Dikkat ederseniz  burada belli bir yaş aralığı yok yani bedensel yaşlılıktan ziyade zihinsel yaşlılıktan söz ediliyor ki bazı uzmanlar yaşlılığın beyinden başladığını iddia ediyorlar.
Sizler de yaşınız kaç olursa olsun,kendinizi iki dakikalık bir test edin bakalım genç misiniz yoksa yaşlı mı?
Çocuklar ellerinden telefonu bırakıp yemek yemeye üşeniyorlar.
Gençler,mahallede bir gürültü olsa arkalarına dönüp bakmıyorlar.
İnsanlar,dedikodulara inandıklara kadar gerçeklere inanmıyorlar.
Yenilik peşinde koşanlar,denenmişi denemekten  ileri gidemiyorlar.
Geçmişe takılıp kalanlar,'an'ın keyfine varamıyorlar.

"Türkiye genç nüfusa sahip bir  ülkedir." demek bu özellikler dahilinde,sizce ne kadar doğru?


( Yaşlılık başlıklı yazı berberce tarafından 2.07.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu