Kızaklı Celenk 8

Frankfurt Kitap Fuari demisken, zaten soygun sömürü dünyasinin TANRI KATINDA zümrelestirdigi DOV CONS, LONDRA, TOKYO, NEW YORK ve gibi benzer dolum bosaltim ve SARJ etme rampalari niteligindeki YURO merkezli DAX bankalama ve borsalama isinin baskentlerinden biri durumunda tarihten getirdigi tecrübeyle her türlü haciz, finans, ticari islem, ortam kotarma ve dünya ölceginde zaafiyet ve firsat kollayip en kazancli cikmaya toplam hesap muhasebesi  kapatma bayraktarligi yapmaktadir  FRANKFURT am MAIN.

Oradaki her yil sonbahar aylarinda düzenlenen v dünyanin her yerinden yüzlerce ülkeden binlerce katilimcinin sadece kitapla ilgili degil, sinema televizyon medya magazin moda gibi iletisim adina ne varsa hepsinin ortaklasa pay ve hisse kapmak icin ilk haftasini sadece alim satim sözlesmeleriyle gectigi ve son bir kac günü sadece ziyaretcilere acik oldugu kiran kirana banka ve borsa kotarma ve kapatma süreci yasanir. Yani bu baglamda hic bir yazar sair sinemaci dizici medyaci elestirmen piyasaci pazarlamaci reklamci grafikci tasarimci düzenlemeci veya makaleci, yeryüzünün tüm akil fikir hayal duygu düsünce sezgi kurgulara dayali kendini ifade etmeye dair  telif hakkini banka ve borsalarin begenme ve fiyatlandirma hükümranligina teslim kendi varliklarina son vererek, soyan sömürenler asosyal-küresel esareti disinda özgür iradesinin hak hukuk sahibi degildir hic kimse.

Ki , bu bizde de edebiyat- sanat her akil fikir ürününü ne kadar para edecegine dair bankalarin ve Istanbul Menkul Kiymetli`lerinin denetim gözetim ve fiyatlandirmasindan gecmedikce asla basim yayiminin sergi yahut sunumuna veya müsteri piyasasina mümkün olmadigiyla FRANKFURT`un yerel klonlanmis  modelindendir.

Günter Jauch..( neo liberal iliskili fakir yoksul arasindaki ucurumsal makas ayrimina ve gelir dagilimi esitsizligine sosyal hayatin asagidakiler nasil eziliyor ölüyor sorusunu bir defa dahi olsun sormamayi terbiye ederek hayatindan vazgecmisleri tek tip ve monoton insansizlik esaretine  klonlamada sistem dolasim  hücresinden özel olarak üretilmis elit seckinlerinden olan ; ve Alman Medya Magazinciliginin ENTEL markalisi insan kafalayip hususi sömürülere afyonlanmis uyusmus kaniksamisliga herkesi etkin dozda manyaklastirmaya iliskin Thomas Gotschalk ikizidir ) `en iyi DEMOKRASi`yi uzaktan kumandali tuslama modeli oldugunu, bu sayede dileyenin istedigi kanali secmesi, kapatmasi veya acmasi özgürlügüne sahip oldugu` nu adlandirip tarif etmeyi elbette ki FRANKFURT KiTAP FUARI`ndan okuduklariyla dillendirirken insanligi tüm degerleriyle öldürülmüs ve makinalasmis bir agizdan kendi menfaatine uyan bicimiyle herkesin keyfiyetine mahsus ac- kapa kilidine teslim yerinde HiTLER ´in dirilip hortlayacagini zerre kadar umursamayarak despot hükümranliga mahsus kilitlendigi yerdeki kolayca unutulabilinecek Demokrasi tarifesi konusmus. Bizde de `begenmiyorsan baska kanala kaydir kardesssssim, bizim de bize göre sevenlerimiz var` denilerek BODRUM sosyetesinde iki kisilik BOP gösterisli ve görgüsüzlük sofrasina devlet milletin kesesinden yüz altmis bin liralik ödeme yapildiginin maskeli galasi ve siyasi magazin sostariliginin aynisi gibisi. Bu sebepler toplamiyladir kiiii….:

Kimse üzüm bagina girmiyor artik. Ekip bicenleri tarladan traktörden el cektikce sapur supur hayat ve fiyat pahaliligini soyan sömüren sülüklerin keyfiyeti lüksüne devrilip dökülüyor dünya. Üstüne üstlük mülteci isgallerine evini barkini ve ülkesini hacize koyan Bop…

Fakir fukara simit cay takke türban etnik kimlik istismarciligi ve hamaset ahkam kesiciligiyle accaip kurtarici mucizesi olduhunu sandi , hizli yasam kovalasmasiyla birden bire ürettigini satacak pazar arayan ithal kaynakli sömürgecilerin AVEME`leri icinde kendini bulunca gördügü dokundugu herseyin sahibi kendi sandi yoksul toplum ve yokluk muhtacliklara bagimli güdümlü sefil yasam gündemi.

Zaten Bop `ta asagidayken yokluga lanet okuyan yukari zümrelere burjuvalasinca geldigi etiketi her gün degisen hayat pahaliligina kendi kaderine terkedilen sorunlar cözümsüzlügüne kayitsiz duyarsiz karakter bozulmusluguna  algi körlügüne irade yoksunluguna ve iletisim  cürümüslügüne  -  kendinden soguyup tiksinecek derecede yozundurup usandiran inancsizliga, kültürsüzlüge kimliksizlige  ve aidiyetsizlige dürtü ve tüketim bagimliliklariyla kolay ve kendiliginden güdülebilir ayrismis kutuplasmis kalabaliklara mecbur ve muhtac kilarak kendine siyasi istismarciligin gecim kaynagi ve servet sermayesi bilerek -toplum gercekligini unutan sorgusuz kanunsuz kimlerin yagmalayi yikanlara mahsus kimlerin nesi olduguna  bütün bunlar icin kurgulanmis projelerin her türlü ihtiyac hizmetini kendi sür saltanat ganimeti karsiliginda sür piyasa edildiydi.

Her yaptigi yalan talan yanlisa mutlak sorgulamasi irdelemesi ve yargilamasi asla ve kesinlikle mümkün olmayan suc günah haram bilinerek mutlak dogru sayilan ; olasi tenkit itiraz tepkiyi kendi  cikarina uygun din ve kimlik diye kosulsuz biata uydurulmus hurafelere boyun egmeyip tanrisina karsi cikilmis eylemiyle algilayip kendini her konuda herkesten yüce üstün özel imtiyazli kutsalformatinda asiladi ve afyonladi bop ve sahsi menfaatini her seyden önceliklieyerek yagmaya sömürye tacize talana tecavüze ve ganimete etraflanan ortak cikar koalisyonlar grühu.

Sanat Edebiyat adinaysa zatzen tüm dünyada es zamanli, her durumda kendini suclayan insan tipi yaratilarak, hicligi ezikligi aciyi rezilligi anlamsizligi degersizligi bencilligi yabancilasmayi yalnizligi asagilanmayi acindirmayi yenilmisligi zavalliligi önceleyip kutsayan; ve artik durmaksizn bagimlilik  özenti kiskirtip kamcilayan rekor düzeyli veya istatistik egri-bügrülerine bagli  resmin galericiligin medyanin pazarlamaciligin grafigin modanin müzigin resmin fotografin sinemanin dizilerin ic ice gectigi resim midir, grafik mi, siir mi, ses mi, motif mi, dekor mu, tasarim mi, cizim mi, desen mi,  model mi yüzyilimizin insan karma karisikliklariyla özdes bilinmeyen ve  belli olmayan ve SOMUT, GÖRSEL, DENEYSEL basliklari altinda sürekli IKINCI YENI`yi öykünen; ve hic kimseye hic bir kendine özgün karakter kisiliginin ifade ve bildirimde bulunmamayi ilke edinen yazi siir resim roman sanat sinema yahut makale ve magazin söhretlisi olma molozuna birbirini desip didiklemekle muhtac mahrumlugu köpürtmektedir toplumsal kokusma ve cürümüslük.

O sebeple de buralara görünüp kaybolusa sürüklenen herkes..:

`Övmeyeceksen sakin elestirip yorup yerme veya elestireceksen hic bana bulasma…`  bir bulanik durgunluktur cöküse ve bitise dair. Coktan cöpe atilmislik sendrumu. Kaydirmali vidiolar kadar bile hükmü olmayan saniyelik, gören duyan bilen cehalet acliginda catisi ve ihtiyac zorunlulugu nedir nerde sinirlanir dahi bilmeyen grafigi yüksek anlik hizlica tüketimin.. herseyi ve herkesi luzumsuz gereksiz gören asosyal iletisimsizlige yitik kayip kacak yalniz ve yabanci intihar evrimi ve kiyamet eylemi..

Farkindalik gerceklik yoksunu ve disa vurum eksikligi

Bir de `ben varsam sen degerlisin yoksam acizsin eziksin bozuksun dayaniksizsin rezilsin hicsin ben varsam buralarin anlami islevi zenginligi var ben yoksam cöl coraktir herkes her sey ve her kisi varip gelmemle onur itibarlidir, varligim ancak bekleyenlerin onur ve itibar kaynakligina sebep olacagi icin ,  bulundugun zaman ve durdugun her yer benim oldugum katma degerdendir ` edasi kibri ve yaklasimiyla yaziliyor söyleniyor iim irfan kültür dil iletisim  sanat siir edebiyat giller salon süslemesi ve begeni toplama muhtacligi  galericiligi..

Cünkü kimlik ve karakterin siparis bakiyesi ve tedarik piyasasi yoktur. Degisen her seyin kesinlikle degismeyen degeridir kimlik ve karakterler. Kimliklerse sanat edebiyatla dogar gelisir büyrür ousur olgunlasir zenginlesir ve deneyimli birikimli yasayan insaniyla birikte toplumu ve insanligi yasatir.


EZCÜMLE`e asagidaki siir ordandir


KIZAKLI CELENK 8

Peyzaj yahut pasaj
Hamlet yahut birütüsssssss
Sezar kleopatranin bacaklari arasinda vites kolu degistirdikce
Süt banyosunu düzgün ve kivrak olmasi icin
Her yabanciya baldirini göstermeyi huy edinen azginlarrrr azgini
Katerinanin bir diger yansimasi
Mumlar söndükce edisonun ampülleri devreye girermis gazino denen dünyada
Frig arpasindan bira maylayan viking ve amazon cihaz aletleri
Dilinde dudaginda öpülecek yer, konusacak sehvetli iliskiler birakmayarak
Hayat boyu sürecek ve yetecek sekilde cadde üstü pavyonculuga
Istasyon binasi gibi herkesin ugrayip gectigi
Bakireligi kullanilmis kirtasiye kagidi veya kadinligin adet bezi veya
Kiz kulesi kumasi gibi fakir oglanla zengin dul..
Ne sepeti, kafa ve gövde kör kütük kuru agaclardan küfelik meyhanelik
Dara düsmüs insanligi sokakta yitik bulan bulana
Tavugu gören, otlarin arasindan yumurtayi birakacak kümese adres sormakta
Zehirleyen özentilerin cil yavrusu olmanin kirine pasagina
Kiskancina ve hincina kirilmaz cekirdegini catlatarak
Kendini öldürdügü kapilmisliklar ugruna her capraz ates ve carpik yapilanmali tohum
Sonucu malumdu zaten schiller yahut friedrich, sekspir yahut entrika..
 Sucu sabikasiz ve masum gösterme vebaline herkes kendini takibe aldiriyor
Hersey formaliteye tabi, sokaktaki boslugu ve saksidaki ölü cicegi seyrediyor
Agirligi olmayan ucurumlar halinde faaliyet gösteren
Acilip kapaniyor bariyer, herkesin hayatindan calmaya kamyon kornalari
Ve tiren sirenleri
Sevabi günahi kendi boynuna herkes, acil kovalayan gidise takilarak
Ispanyol yamal ikide bir keven tarzi sacini tümbüllüyor
Hollandali simon, sanki isanin carmih cengaveriymis gibi alninda sarili yara bezi
Bir aciklamasi yokmus meger kendi cölünde uyuz olmaya yeminli insanligin
Istifi bozulmasin diye cok detay calisarak bosalttigi kaleden ingiliz pikforrt
Golü yemeyip de ya ne yapacaktim gibisine orta sahaya indirek
Doluyor bosaliyor cizgide hayat sürmeye
Ispanyol bogasina karsi salvodor dali yahut pikassoluk
Düdükle baslayip düdüksüz bitecek sekilden
Pavyon kostümlü teras ve türübün
 
Seyfi Karaca…………Temmuz / 24
( Kızaklı Celenk 8 başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 15.07.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu