İyi Kötü


Dünyayı, birbirine zıt olgularla idrak ediyoruz. Siyah=beyaz, gölge=güneş, açık=kapalı, melek=şeytan vs yüzlerce örnek.

Dünya, sevginin varlığı hatırına yaratıldı diye söyleniyor ve sevginin gerçekten önemli bir güç olduğunun idraki ile bunu onaylıyoruz. Nitekim peygamberimiz sevgi ve merhamet temsili olarak, dünya düzenini iyileştirmek, sevgi ve hoşgörüyü hakim kılmak üzere görevlendirilmişti.
Böyle güzel bir düzenin neden kurulamadığına bakarsak, iyilik ve kötülük olgularının işleyişini gözden geçirmek gerekiyor.

İlk çağlardan günümüze kadar dünya iyilerle kötülerin çarpışmasına tanık olmuştur. Kötülük saldırmış, iyilik kendini savunmak zorunda kalmıştır.
Eski tanrılar tahtları uğruna çocuklarını yer, bazen de babalarını öldürürmüş.
Kötülük ve hırs gözlerini bürümüş olarak kendi soyuna ve halkına bile eziyet eder, vahşice derilerini yüzerlermiş.
Gücü elinde bulunduranın insafına kalmış bir düzen hakim olmuş gelmiş asırlardır.

Peki neden çoğu zaman kötülük galip geliyor, iyiler ve masumlar neden eziliyor? Bu sorulara verilecek çok çeşitli cevabı var elbette.

Müslümanların bir kısmı hayatın imtihan yeri olduğunu, her türlü belaya sabır ve şükür gerektiğini söyler. Bir kısmı ise sabır ve şükrün yanında mücadele edilmesi gerektiğini söyler. Kötülüğe karşı mücadele çok zorlu bir eylemdir. Günümüz dünyasında tıpkı eski zalim tanrıların eylemlerine benzer güç savaşları, sömürge zihniyeti hakimdir.

Gazze’de, Filistin’de yaşananlar iyi ve kötünün çarpışmasıdır. Aktörler değişiyor ama eylemler değişmiyor. Yakın tarihin Hitler örneği gibi, İsrail’in başında da aynı ruhu taşıyan bir kötü ruh bulunmaktadır.

Dünya Suçlu

Cümlelerimin başını gövdesinden ayırdılar.
Kan aktı oluk oluk sayfama
Güncelledim kan tuttu
Finalde hep bayılırlar
Bugün bir adam izledim
Toz, duman, yıkıntılar
Üst baş perişan
Haykırıyor dünyaya
"Dört çocuğumu arıyorum!"

Kanım aksa iyiydi
Kanım dondu çaresizlikten
Kanlarımız kandan olsun
Cenk edelim beraber

Çocuklar melek olup gitti
Bu fikirle avutuyorum
Tüm dünya suçlu bu savaşta
Kim hükümlü olacak
Kim kimi sorgulayacak

Tek bir kıpırtı yok etrafta
Onca şiddete rağmen
Onca kötülüğe rağmen

Müjgan Akyüz Dündar
( İyi Kötü başlıklı yazı MüjganAKYÜZ tarafından 21.07.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu