Şiir  Her  Zaman İnsanın  Yüreğinden Mi Dökülür? Bir  Başka  Yerinden  Döküleni Yok  Mudur?
ŞİİR  HER  ZAMAN İNSANIN  YÜREĞİNDEN Mİ DÖKÜLÜR? BİR  BAŞKA  YERİNDEN  DÖKÜLENİ YOK  MUDUR? 

Bu  sitenin  bir  editörü  olarak zaman  zaman  bazı  şiirlere sert  yorumlar  yazdığım  oluyor. Bir  şairi  ve  şiirini  sert  bir  şekilde  eleştirdiğimde  de yine  en  sevdiğim  arkadaşlarımdan  bile  eleştiri  alıyorum.  Bana  özetle '' Her  halta  karışma.  Bırak  insanlar  yüreklerinden  dökülenleri  yazsınlar '' diyorlar. 

Arkadaşlar !  Vallahi  de  billahi  de  insanların  yüreklerinden  dökülenleri  yazmalarına  hiç  bir  itirazım  yok.  Yok  olmasına  yok  da  derdimi  kimselere  anlatamıyorum.

Şiir  elbette  insanın  yüreğinden  dökülenlerdir  ama söyler  misiniz  şu aşağıdaki dizelerin, insanın  yüreğinden  dökülmüş  olma  ihtimali  var  mıdır? 


Evet, şiirin  tamamı  oldukça  uzun.  ben  sadece  bir  bölümünü  alıyorum. ( Tabii  ki  sansürleyerek ) 

1. ŞİİR 

ASİLLER VE  YEDEKLER

Ula yancı
Öyle çok isterdim ki
Seninle karşılıklı oturup, bir çay içmek
Gözlerinin içine bakıp
Oğlum sen ne çeşit bir hayvansın?
Nasıl bir yaratıksın? demek
Ağzını açıp gık ettiğinde de
Sahil kenarında, lüks bir kafede
Bütün İzmir sosyetesinin önünde
Seni domaltıp si.mek ( Bu  kelime  şiirin  aslında sansürsüz Yazılmış.)
Nasıl isterdim...

Gerçi adım gibi biliyorum
Sen, dur acele etme, biraz havaya gireyim
Önce bi saksafon çekeyim dersin
Hatta tek kişi seni kesmez
3-5 pehlivan daha istersin.


Evet,  özellikle  ''Sansüre  Hayır ''  diyenler,  tarafımdan  siteden  kaldırılan  bu  şiir  için  de  ''  Şairin  yüreğinden  dökülmüş.''  derler  mi?  ''  Ne  hakla  şairin  şiirini  siteden  kaldırıyorsun?  Bu  çağda  hâlâ mı  sansür''  Derler  mi? 

Ha  bir  şey  daha  ilave  edeyim.

Yukarıdaki  şiir  pek  çoğunuzun  şikayet  ettiği,  benim  ise  '' Gereği  yapılacaktır.''  dediğim  ama  sizler  hiç  bir  şekilde  merak  edip  sormadığınız  için  herhangi  bir  işlem  yapmadığım  Mirgün  Efruz Kâmran   rumuzlu  kişiye  aittir. Hatırladınız  mı?  Hani  pek  çoğunuzu  engellemişti.  

Nasıl,  şairin  yüreğinden  çok  güzel  dizeler  dökülmüş  değil  mi?   Pasiflediğim  şiiri  tekrar  yayınlayayım  mı? 

Haaa  bir  tane  daha  var. Onu  pasiflemedim  zira  küfür,  hakaret, porno  vb. unsurlar  yok. 

''Eee  o  zaman  sıkıntı  ne? ''  Diye  sorduğunuzu  duyar  gibiyim.

Ben  şiirin tamamını  huzurlarınıza  sunayım,  sıkıntı  ne  siz  deyin  bana.

2. ŞİİR


ORGONOMİ

Kurtlar kuzuyu yer
Orgonomi engeller
Kurtlar sofrasındaysan eğer
Kuzulara bahsetmeye değer

Kuzu mu zannederler
Elbette değiller
Kötü adam bellerler
Yok etmek isterler

 Anneler iyi değiller
Bu yüzden içeri girerler
Orgonomi bilimi sever
Onu anne zannederler

 Hayat vermeyen anneler
Orgonomi ile gülerler
Ne filmler döndü ne filmler
Hepsini izlerler

Sahipsiz leşleri yerler
Yiyicilerin önüne iterler
Orgonomi buna ne der
Enerjilerini emerler

Orgonomiyi kim engeller
Yetkililer yetkisizler
Hiç yardım istemezler
Çünkü başka tarafa çekerler

Medeni ülkelerdeki şeyler
Geri kafalara göre değiller
Geri götürmeyi isterler
Kendileri gibi görürler

***

Bazı  arkadaşlar  ''  Serbest  şiir,  aklınıza  gelen  her  deli  saçmasını  yazma  hürriyeti  değildir.''  Dediğim  zaman  bana  kızıyorlar  ''Sen  çok  mu  biliyorsun?''  diye.

Ben  çok  bilmiyorum.  Buyurun  bilenler  söylesin.  Şair  yukarıdaki  şiirde  ne  demek  istemiş?  (  Şiir daha  dün  sitemizdeydi. ) 

Mesela  Orgonomi  nedir?  Açıklasın  bir  arkadaş. ( Ergonomi  değil.  Şair  de  zaten  başka  şiirlerinde  bahsettiği  şeyin  ergonomi  olmadığını  söylüyor.  Orgonomi  çok  farklı  bir  şey  ama  ne?  Onu da açıklamıyor  maalesef.  Ya  da açıklıyor  ama  benim  gibi  bir  bunak  anlayamıyor. Siz  anlatırsınız  artık  bana  da. ) 

Orgonomi,  bilimi  niçin  sever?

 Anneler  niçin  iyi  değiller?
''İyi  olmayan  anneler  içeri  girerler''  derken  kast edilen  içeri  nedir?  Hapishane  mi?  

Hayat  vermeyen  anneler kimlerdir?  B.klarında  boncuk  buldukları  için  mi  orgonomi  ile  gülerler?

''  Orgonomiyi  kim  engeller?''  Sahi  kim  engeller?  Yani  korkulacak  bir  şeyse  eğer  kimin  haddinedir?  Korkulmayacak  bir  şeyse  kimseye  zararı  olmayan  bir şeyi  niçin  engeller  insanlar?  

''  Yahu  sana  ne  Hocam?''  mı  diyorsunuz?

E  ben  burada  bostan  korkuluğu muyum  yoksa  editör  mü?  Bir  şiiri  anlamaya  çalışmak  hakkım  değil  mi? Ya  da  porno  fanteziler  kurup kurduğu  fantezileri şiir  diye  sitemizde  yayınlayan  bir  sapığa karşı '' Şairin  yüreğinden  dökülmüş ''  Deyip  susmalı mıyım?  Bir sapığın şiirini  pasifleme  hakkım  olmasın  mı? 

'' La  bi sittir  git. Sen  tarihçisin,  tarihine  bak.''  Mı  dedi  biri?

Yukarıdaki ikinci şiirin  sahibi  de  psikologmuş.  Psikolojisine  baksın  o  zaman.  Resmen  psikolojimi  bozdu  vallahi.  O  değil  de  zaten  normal  bir  psikolojim  yoktu  daha  da  bir dağıldım  resmen.   

Haa  eğer ikinci  şiir için  ''  Hocam  Pablo  Picasso'nun tablolarından  da  bir  b.k  anlamıyoruz  ama  bugün  o  tablolar milyon  dolarlara  satılıyor.''  Derseniz?  Demeyin  bence  zira  işte  bu  soruya  verecek  bir  cevabım  yok  maalesef. 


Son  bir  uyarı:  

Bundan  böyle  ''  Şiir,  insanın  yüreğinden  dökülenlerdir''  diyenin  ağzının  ortasına  kürekle  vuracağım.  Yok  öyle  bir  şey.  Şiir  dediğiniz  şey, insanın yüreğinden  de  dökülebilir işkembesinden  de ve  hatta  tenasül  organından  bile... Birinci  şiirde  gördüğünüz  gibi.  

( Şiir Her Zaman İnsanın Yüreğinden Mi Dökülür? Bir Başka Yerinden Döküleni Yok Mudur? başlıklı yazı Sami Biber tarafından 22.07.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu