Merhamet


İhtiyar bir adam küçük bir ağ ile balık tutuyordu... Yanına gittim... "Kolay gelsin amca; oltan yok mu?" dedim...

"Sağ ol evlat, eski usül takılıyorum... Seni de daha önce görmedim... Yeni mi geldin buralara?" dedi...

"Öyle sayılır... Halamlara misafir geldim... Balık tutmayı çok mu seviyorsun?" dedim...

"Öyle sayılır, ben de bu deryada bir misafirim nihayetinde..." dedi...

 

Zeki birine benziyordu... Bu yaşına rağmen tuttuğu balıkların haddi hesabı yoktu... Çok hızlıydı...

Akşama kadar muhabbet ettik... Tuttuklarını, yarıya kadar su dolu bir varilin içine atıyordu... Bunu neden yaptığını da çok merak etmiştim doğrusu...

 

En sonunda ihtiyar, içinden iki tanesini aldı ve geriye kalanını denize döktü... Ve dayanamadım;

"Neden böyle yaptın amca, madem hepsini yemeyecektin neden akşama kadar boşuna uğraştın?" dedim...

"Bak sana bir hikâye anlatayım..." dedi ve başladı:

"Fakir bir ailenin çocuğuydum; ormanın yanında küçük bir kulübemiz vardı... Ne odun ne de kömür alacak paramız vardı... Ben de ormandan yere düşen çalıları yazdan toplamaya başlardım, kışa hazırlık olsun diye...

Lakin içinden filizlenmiş yaş çalılar çıkardı... Ormana geri döner ve onları ağaç olması için dikerdim...

Eski bir alışkanlık işte be evlat... İhtiyacımdan fazlasını bu koca deryaya bağışlıyorum işte... Allah da benim günahlarımı bağışlar belki... Şimdi anladın mı beni?" dedi...

 

"Anladım amca..." dedim... "Hem de çok iyi anladım..."

Vedalaştık ve oradan ağır adımlarla ayrıldım...


_/' İbrahim Halil MANTIOĞLU '\_

( Merhamet başlıklı yazı İbrahim Halil MANTIOĞLU (TÖVBELİ) tarafından 27.07.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu