Bizim zamanımızda ilkokuldayken  hayat bilgisi,lisede çevre  bilgisi diye derslerimiz vardı,şimdi var mı bilmiyorum.İçinde bulunduğumuz ancak korumak gözetmek açısından hiç dikkat etmediğimiz,kıymetini bilmediğimiz bir konu var:çevre.Doğaya en çok zararı  biz insanlar veriyoruz bunu önce kabul edelim:
Orman yangınları.
Çarpık  yerleşmeler
Elektrik,su ve doğal gaz kullanımında yaptığımız  israflar.
Haddinden fazla araç  kullanmak.
Kimyasal maddeleri aşırı kullanma,
Toksit içeren atıkları denize salma....

Piknik yerlerini görmüşsünüzdür  ya da sahil kenarlarını;kağıt,karton,şişeyi bırakın atletini,donunu,çorabını atıp gidenler var ortalığa.Ağır konuşmak istemiyorum kedi bile pisliğini örterken insanların bu derece duyarsız ve sorumsuz davranışlarını anlayabilmek mümkün değil;ayrıca temizliğin eğitim düzeyiyle de alakası yok,var mıdır sokağa hiç tükürmemiş ya da  sigara izmaritini atmayan kimse?
Yediğini içtiğini  yollara atıp "belediye,bir temizlik işçisini fazla çalıştırsın,"diyenler de yok değil.
Bu anlayıştaki kimselere istediğiniz kadar çevre eğitimi verin,dediğim dedik çaldığım düdük diyecektir.

Değerli bilgilerinden dolayı sayın çevre mühendisimiz Duygu Hanım'a teşekkür ederiz,eğitimin yaşı yok dedikleri bu olsa gerek,on yıllık usta da olsanız,yirmi yıllık usta da olsanız,işiniz başınızdan da aşsa,isterseniz yüz kere aynı eğitime katılmış  da olsanız,yarım saatlik veya kırkbeş dakikalık işletme tarafından  verdirilen bu gibi eğitimlere katılmaya tabisiniz.
Eğitim her yaşta  verilmeli midir?
Her yaştaki eğitim ne kadar verimlidir?
Eğitimin yaşı var mıdır?
Eğitim almak eğitimli olmaya yeterli midir?
Herkese ortak bir eğitim verilebilinir mi?
Eğitimin ölçütü nedir,bilmek mi,bildiğini uygulamak mı?
Nice soruların cevabını ancak pedagoglar verebilir.

Bugünkü eğitimin ana konusu çevre kirliliği,çevre kirliliğini
 azaltmak için  almamız gereken önlemler,atıklar ve çöp ayrıştırmaydı.Camları,plastikleri,gazeteleri
aynı çöp kovasına atmamalıyız öyle ki hem çöp kovalarının rengi hem de çöp poşetlerinin rengi farklı olmalı.
Peki bu çevre eğitimi sadece iş yerlerinde mi geçerli,hayır.
Şimdiye kadar bizler çöplerimizi  aynı yere atmadık mı?
Evlerimizde çöp ayrıştırma yapıyor muyuz,hayır.
Mahalle kenarlarında dört ayrı çöp konteynerleri bulunması gerekirken bir tane yok mu,var.
Bu sistemler zincirinde bu eğitim çok zor be kardeşim...
( Çevre Eğitimi başlıklı yazı berberce tarafından 1.08.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu