Delon Delletine 5

Her türlü cag disiligi, yozlasmayi, kibiri kahri,laneti , siddeti, sadistligi, yaratiklasmayi, körelmeyi, cehaleti, kirlenmeyi, kokusmuslugu, korkuyu, karanligi hormon dogumlariyla cep telofonlarina ve elektro manyetik cihazlara robotlastirarak sadece uyumlu kuklalar olmayi kusup zehirleyen; sehvet ve haz düskünlügü her sekil sapkinliga ESCINSELLIGI de siradan ve dogal saydirtan; hak hukuk egitim kavramlarini sözlükten silmis cikarmis onursuz duyarsiz sanatsiz tepkisiz edebiyatsiz cevresiz toplumsuz MAKINALASMIS insan tipinin katalogundaki KIZOGLAN veya ERKEGiMSi EFEMiNE görünümlülügü herseyin karsilik degeriymis gibi reklam edip piyasaya süren süren soygun sömürü ürünüydü sinema`ya sadece kendi bencil yalniz sahsi menfaatini güdüp kovalayan söhreti kadar bol getirili kullanim vitrinine sunulan Alen Delon . Yasadigi hayati boyunca degisen ünya kosullarina inandigi bildigi degerlerle yasayip onurlu, toplumcu, saygin kisiligin insan güzeli sevgili Cüneyt Arkin`la hic mi hic ilgisi ve benzerligi yoktu.

 

Zaten dogustan itibaren hic olmayan cocukluk gelisimini sürekli azap ve gazap sürüncemeleriyle en acimasiz yitik kayip karanlik cöplük ve kimsesizligin soguklugu  sokaklarinda öldürerek geciren; ( günümüz global programli markali tutsaklik kafesindeyse istisnasiz herkesin buradan devsirilip yaygin ve yerlesik  karaktersizlikler ve kisiliksizlikler olarak ürünlestirildigi herkes gibi ) ve sokaktaki sefilligini hic bir deneyimli birikimli olmamak fay hatti kayganligi üzerinde söhrete tasiyan her yol mübah damarlarinda kontak kacaklarindan bir yolunu bulup yerden yukari dogru seyri güzergagi gidisi ve serüveni yükseltilince, tipki bizde olanlarin aynisiyla yükseldigi yerin TANRISI bilen bütün ruhsuz kayitsiz duyarsiz umarsiz kültürsüzlügün  ünlüler gibi Alen Delon`da aklina esip arzusundan gecen her DAVRANIS BOZUKLUGUNUN kusursuz rakipsiz ve ölümsüz üstün seckin her hakka haiz  ilahi kesilir . Cünkü bütün tarikat mal sahiplerinde olduguna benzer kendine insan üstülügünün bütün üstün seckin vasiflari olduguna kosulsuz sartsiz inanan bilen sayan ve tapan fanatik yiginlari ve kalabaliklari vardir cünkü.

Bu yüzden de yasadiklari hayata hic bir deger sunum katki katilim paydaslik veremeden, sahteligin süsleyip donattigi sahne ve salon tezgahlarinda reklam ajans memur amir mimar market medya pazarlamaciligiyla neredeyse bütün meslek gruplarini uyusturup afyonlayan sentezle insan aklinin ve algisini bütün kilcal kanallarini MAGAZiN kiriyle etkisiz hale getiren ayak oyunlarinin nereye nasil bakip davranacagina kadar ezber provalarla EGLENCE ENDÜSTRISINDE DÖNEN acimasiz carkta sinema adindakinin ihtiyac acligini doyurmak icin yüzünü, bedenini, mimiklerini ,hayalini, pozunu, posterini taaa olmayan hayati ve kisiliksizligi üzerine badalanip boyandigi  ve hic bir ortak paylasim degeri üretemeyen,; aslinda toplumdan uzak üstün en yapay yükseklerde bulundugu halde samimiyete sayginlig iletisime SANATA bilgiye kültüre hic bir insanlik varligi gösteremeyen söhret bagimlisi ve konfor düskünlügünün en bariz örnegi Alen DELON ve benzer nicelerinin en büyük korkusudur, alistiklari ve hep öyle kalmak istedikleri ve kendine hayran herkesin taptigi yerde hep ayni genc diri  GÖRÜNÜMLÜLÜKTE kalmak istedikleri tenden  yüzden tavirdan her gün daha cok cürümeyi ve cöküsü bir türlü KABULLENEMEYiP deprestikleri cinnete yenilerek ve zaten hic edinemedikleri insanligi temelli  terkedip hayvanliga meram salan MAGAZiN deposu hayatina son verici ayiplara karisik dip derinlere cekilerek intihara evrilmeleri. ALEN DELON`da olup biten delalet de tam da bu idi ve bundan ibaretti.

Onunla bu aralar eslestirilip kiyaslanan Cüneyt Arkin`sa, tam tersi Türk toplumunun her bir hayati degeriyle dogmus, beslenmis, büyümüs egitim beceri liyakat cesaret vicdan ahlak paylasim ilgi ve KÜLTÜR zenginliginin herkesce sevilen sayilan ve toplum seviyesinden asla söhretinin en doruk yillarinda bile hic bir zaman ayrilip bozulup kopmayan  bilgili onurlu duyarli sayginligin  dertlerine ve sevinclerine ortak aitliligin örnek timsaliydi. Insanlarin arasinda ve icinde yasiyor, onlarin bütün sosyal siyasal ekonomin ve toplumsal sorunlarini kendilestirerek yigitliginin kökenlerinden gelen yüreklilikle  haksiz hukuksuzluga karsi saglam ve kararli duruslu bütün özverisiyle özgür iradeli sanatin ve sinemanin saygin gerekliligini yerine getirip ülke devlet millet soyan sömüren yobazliga hainlige tecavüzlere ayrismalara sapmalara sapkinliklara gericiliklere karanliklara cehaletlere ve haramiliklere insan degerliliginin onurlu durusunu  yasadi . O kültürsüz onursuzlugun sectigi üstün ve ayricalikliga tapinilan ilah degil, insanligi herkesce takdir edilen halk dogalliginda  herkesten biriydi. Hem kendinin, hem ailesinin hem de toplumunun kültürel sorumlulugunu aldigi hayatiyla okunmasi gereken en degerli kitap ve herkesce alinmasi gereken ve Delon Delaletiyle asla uzaktan yakindan ilgisi alakasi olmayan insan degerliliginin rol modeliydi.

Anisina ve mirasina sonsuz saygi sevgiyle.

Asagidaki Siir Ordandir …:


SUARE


Boyaci sandigini insan ayaklarina seren tabure
En cok da siyah, parmaklarinin ucundaki yusan yikasan cikmaz lekeye
Kremsi beyazligini ciladan önceye,  temiz tarafi kalmamis cabutlardan dolayarak
Paramparca karanfiller de satar caddenin kenarindaki kaldirim
Ve her sinema
Leylak moruydu belki kimbilir
Baska bir yoldan aksamin kapisini calarken
Efkara taze kavrulmus kederler gibidir uzak tarlalarda
Deste yiginlarindan sigirciklanan
Bagbozumlari…
 
Seyfi Karaca………..Agustos / 24

( Delon Delletine 5 başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 24.08.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu