(. Film, ana karakter olan A’nın (harvey keitel) yönetmen Manakis kardeşlerin çektikleri ilk filmin kayıp bobinlerini balkanlarda aramasını konu ediniyor. Bosna savaşının cehennemi atmosferinde Manakis kardeşlerin cektıgı filmin kayıp bobinlerindeki ilk masum bakışı arayış yolculuğudur)
ŞU DİZELERLE AÇILIYOR FİLM:
Ulu A sislerin içinde; ulu A mezarlık üstünde,
balkan haritasında ağlamanla;
Ya da Lenin heykelinin putlaşmasıyla...
intihar orada veremli ciğerle ulumak;
ciğerinden sökülmüş yaşla
BURDA AKAN GÖRÜNTÜLER GİRİYOR ARAYA:
Arzda böğüren ejderha
-Kaotik savaşta kara dumanlar
-yırtık haritadan sızan kan
-Devrik devrimin uzakta hırlaması
KATLİAM SAHNESİNE DAİR DİZELER ŞUNLARDIR:
sen ülke parçalayan yalazla kal :
çiçekleri akıt sulara...
Balkanda yırtılır toprak
ülkeler kandan yapılma
Beyaz perdede kabuslar,
Kadraja çekilir altyazıyla..
Sayfada kader okunaksız kılınır
masumluğu hapseden bakışta
THEO ANGELOPOULOS ANLATIYOR
(kameraya bakış:anı zamanın içinde dondurmaktır.anı zamanda sonsuz kılmaktır..zamanın acıya kaydolmasıdır.. .hayatın beyaz sayfasında sancı tutanağıdır bu...görmek ve görünmek lanettir....anı bakıştan görmeye evrilten lanet nedir A?nedir hüzne bakışı lanet kılan ?
filmde zulüm beyaza boyadım.. katliamı sislerin içine sakladım... beyazdan rengi çıkarınca geriye hüzün kaldı)
KAPANIŞ SAHNESİ A(HARVEY KEİTEL )ANLATIYOR
Filmdeki savaş: kubbeli bazilika tipinde yapıdır.. kubbe geçişi KATLİAM tarihinde dönüm noktasıdırr...Bu çok eski binanın özelliği; yapımında kullanılan sütun, ve taşların tapınaktan getirilmiş olmasıdır....Milattan once balkandan kalma sislere açılır bu savaş..son sahnede sisin beyazına indikçe:korkunç ulumadan yapıldı ağlamak
Yönetmen ulur gibi ağla dedi ..ulur gibi ağladım son sahnede
1-savaşta uçurum açıldı kadrajla
2---indikçe karasinda kaybolduk
3- YENİĞİM tufanda sarhoşca,
4-bosna faciası hesaplanmaz!