Fanrikasyon Cereme 3

Çünkü yanlışı doğrulayarak ve hatayı kusuru şiddeti gericiliği karanlığı keyfiyeti yolsuzluğu haydutluğu haramiliği husumeti yolsuzluğu sefaleti kutsayan mafya düzenekli yıkım ve imha sistematiğine en çok üstüne çullanıp çöreklendikleri toplumsal değerler hattından ve kanalından hamaseti paravanı palavrayı ve istismarı kolayca yidilir güdülür kıldıkları her bahaneye ayrışmış kalabalıklara kavgayı nizahı fitneyi saldırganlığı korkuyu kanunsuzluğu hukuksuzluğu cehaleti gericiliği özendiren ve uyuşturan Bop magazin tüketimi bağımlılığıyla ele geçirip her yetkiye hükümran ve hakim olmuştur.

İnsanlığın en vazgeçilmez önceliğidir halbuki, kişiye kendi farkını ve farkındalığını kazandıran aklın fikrin duygunun düşüncenin belleğin birikimin yol gösterdiği - akıntısına cazibesine çekimine ve kapılmışlığına dair bu kesik hat karanlık yol kokuşmuş debdebe biliminmez bulanıklık çalkantılı kargaşa ve saplantılı bunalım beni nereye götürüyor diye- sorgulama zenginliği ve becerisi.

 

Burdan kopup çölleştiği nispetlerde her özenti ahmaklığının tüm ağırlaştırılmış geri dönüşü ( ölümle ödeşerek ancak) mümkün olmayan eziyet cereme cinnet bela pişmanlık zırvalık acı zorbalık çalkantı dert kahır zulüm baskı hüzün hüsran kaybolmuşluk ve kabus çırpınışlarında kendine ve hayata olan bütün inancını şevkini umudunu heyecanını merakını aidiyetini özünü saygınlığını yitirerek debelenmek hiç de insanı sonlandıran şaşırtıcılığa sürpriz değildir.

 

Cep telefonu ev dekoru ve sergi süs gösteriş sahibi olmayı ilerlemişlik gelişmişlik sayıp bilen Bop’ un her şartta en çok kendine benzeyen özellikte ganimet işbirlikçisi sevk ve idare ortakçısı olduğu feodal yapılaşmalardır ki..

İradesi yetkisi içinde her türlü kokuşmuşluğu tıkanıklığı ve sorunlar silsilesini özenle besleyip barındıran, birbirini öldürmedikçe bırakmayan yapışık ve birbirine kopmaz halkalanmış bağlarla hiç bir değişime merakı müsadesi olmayan gizli köhne yobaz bağnaz karanlık ve kendi içine kapalılığın kökten bağlılığı kabukları altındaki yetkisiz eğitimsiz cahil güdümlü sıkışmış hareketsiz durağan monoton dar ezik bozuk eski kokuşmuş küflenmiş yapıya hiç dokundurtmamayı çağ dışı bir çevrimin içine gömerek hayattan uzaklaşmaya savuşturan ve çoğunluğu kendi doyumsuz tahammülsüz keyfi despotik bağnaz bireysel boğucu ezici üzücü hastalıklı üst üste birikmelerin kulluk köleliğini kendi buyurduğu dışında hiç bir ilim itfan bilgi beceri kapsamlı gelişmeye sosyalleşmeye yetkiye ve özgürleşmeye yeri ilgisi müsadesi olmayan zorbalığa her türlü yıkımı …kutsayıp bağlayan bağlayan …

Bop merkezli tıkanıklıkta sürekli Türklüğe, Atatğrk’ e, Hukukun üstünlüğe, Anayasa’ nın senedi tapusu niteliğindeki Kuurucu ilkelerine, tüm ortak yaşam ve toplumsal değerlere, her koldan saldırganlığı hiç bitmeyen bşrbşrinin devamı pilanlı projeli ihanet uşaklığı hizmetiyle bozulmaya ve yıkımlara terkedilmiş topyekün hayat; Her bulduğu sosyal siyasal ekonomik ve kültürel yozlaşmasından sebepli irin iltihap kirlenme çürüme bozgun ve çıban başından biriken dolan tıkanan ve yığınlaşan açmaz çıkmazlarını patlayıp püskürdüğü yerden dışa vurmakta.

 

…lafin daha ötessi siirin hakkiydi herdaim…


NiZAMA  ve MÜLKE DAiR


Gayri nizama ve esasen mülke dair
Yaygın
Erişkin
Yetişkin
Yerleşik hal ve gidişlere aşağıdaki asosyalliği yukarı çekmek
Ve yukardaki uyanışa giden huzurlu aydınlığın
ilmini fennini bilimini dilini dolaşımını düzenini kültürünü sanatını ve edebiyatını aşağılara denkleştirip düşürmek için
Helebilmem kaç torpil , kaç eylül kondusı, kaç imar ve inşaat halli ekimler göçü
Ayriyeten de ekten ıslaktan ilaçtan yandan etekten Kaç bir yalan
Kaç rüşvet
Kaç yanlış
Kaç tecavüz
Kaç yasak devirip yıkaraktan
Kaç akçeli ilişkiyi bankınotlanıp, bacak arası gol yedirerek kendi kendine
Kimi kostağı kırık
Kimi yandan belden oynak profil
Değilse mümkün değildir ne mutfak ne hırs ne yarış ne dizi ne magazin ne surat be maske ne matrak
Hiiiiç mümkün değildir
 
Seyfi Karaca….Eylül/24
( Fanrikasyon Cereme 3 başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 21.09.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu