Ekimin Yırmidördünde Bop Gündem Ve Güncelinden

Kimi yemekler ekmeksiz susuz hic olmaz. Sarimsakli ispanak gibi mesela…

Olmadiginda hayaline haykiran yoksullugunu sefilligini yoklugunu hasretini sebepten sayan engellerle hazza tutkuya sevince ve mutlulgun sofrasindan eksik kalip doydum kandim kanatiyle beslenememek, oldugunda ve varliginda hasta sayriya düskünleserek ayni eksik ve yoksun kalmalara bütün istek arzu ve istah kesicilerle sanciyip sizlamak  ayni akibetin dünya hayatiyla iliskili hazin hüsranlar sonucudur.

Vaktinde gününde oldugu halde hic doymamis yetinmemisligin ac gözlülügüne azip sapmaksa ilgili ve duyarli olmadigi askin lezzetinden ablayip bilmeden kapildigi hirsin kulu kölesi olarak yerin dibine gmülüp gitmenin jifayetsizlik harci ve öldü raporluluk vesikasindandir.

Bagimiz bahcemiz bostanlik gülistanlik oldugunda essiz benzersiz zenginlik sofrasiydi, dünya hayatimizin ve  doymusluk duygusuyla hic kimsenin ac sefil muhtaclik kudurtarak kendini dünya zenginliginin sermeyedar sultasi sayanlara zerre kadar pirim ve deger vermeyen kisilik deneyim yasanmislik sahibi olarak hepsinden gani gani yedik doyduk beslendik cok sükür.

 Bagimiz bahcemiz bostanligimiz yok simdilerde artik fakat, varmis gibi doymus kanmisliga onurlu  kimlik, birikim, deneyim, özgüven, yeterlilik ve duyarlilik kazanimlari duygusuyla özümüz itbarimiz gözümüz gönlümüzün zenginiyiz. Cok sükür..!

Yillardir mesken mallerinde gezdim tozdum oturdum eylendim, hikayeler kopardim biraktim kendi ömrümden, hikayelere orali olup, yani igreti yabanci yerine konulan ve gecerken ugradim gibisinin yüzeysel ceperlerinde kendim oldugum hickimse gibi durup seyretmek yerine, umursayan, samimi, hayati gercekliklerle can bedeliyle  taniklik ettim karistim tüm kita tarihi boyunca yasanmisligi olan insanlik mirasini, tarihini, kültürünü , dogasini, kentini, kirsalini ve cümle topluluklarini. Gelip gecici kenardan uzaktan her kimse gibi degil, mali mülkü bagi bahcesi olanlarin cümlesiyle yakinen kendi emek katki kaygi ilgi duygu düsünce sorumluluk bellek yorum mantik bilinc ve toplumsal iletisimin gerekliligi olan her türlü sosyallesmeye tüm günüm güncem ve  hayati varligimla tanidim taniklik ettim.

Oralarda kati kuralciligin ölcüm- tartim  pusulasiyla insanin deger gördügü veya degersizlerden sayildigi her seyin kiyas ve takas karsiligini PARAYA mal etmeyi maddi hesaplara döküp carpip cogaltarak saglamanin zenginlik getirisinden veya ürettigi hasadindan piyasa edip satarken. daha tarttiginin üstüne bu da benden olsun yaklasimiyla zerreden tane dahi olsa kutusuna ambalajina paketine veya posetine ( firmalarin kendini satarken reklam promosyonu disinda,  ki o da satisin icinde allem kallemle bir sekilde hesaba ince kumar isine dahildir  ) paragözlülükten cok gönül kazanmak niyetiyle ilave edip ekleyene sunca yasima kadar hic rastlamadim.

Bütün iliskilerini sinirsiz kazanc ve limitsiz sömürü üzerine kuran denetim yönetim alim satim ve sevkiyatcilik, kurdugu sistemde kalici varlik gösterebilmesi icin zaman toplum ve cografyasi hic farketmeksizin ortak  karakter yapisinda  mutlak basari,hastalik derecesinde sadistlik, yaratiklasma derecesinde insanliktan cikarici ruhsuzluk, bencillik, acimasizlik, vicdansizlik, zorbalik, bagnazlik, mahlukluk ve kanun hukuk kural kültür inanc toplum tanimayan sahsi cikarina odakli dayatmaci hükümranligi gerektirir. Dogasi gereginde yoksullugu ayrismayi  gerilimi korkuyu sermayesinden bilerek mutlak surette HARAM yolsuzluk dalaverecilik ve HIRSIZLIK vardir.

 Klasik deyimle Neo-Liberal Kapitalist EMPERYALLER sanki kisiye ve topluma özgün insan degerleri toplamindan olan zenginlikleri oranda ilerlemis -gelismis düzeyli hukuka sanata ilime dayanismaya özgürlüge sorumluluga sagliga felsefeye edebiyata bilime dile kültüre kisilik onuruna sosyolojik ilgi ve iletisim duyarliligina saygiya egitime demokratik kazanimlara ve özlük haklarin korunmasina dair tüm sorunlarini sorgulayarak ve danisarak hic yokmus gibiye cüzümlemis PALAVRALIGINI satis ve sunum tezgahindaki görsel foyada sergileyip vitrinlerlerken , para , hirs ve cikar odakli acimasiz ruhsuz sömürü  soygunlarinin kanun hukuk vicdan saygi toplum ve insanlik tanimyan yaratiklasmis gercek kimliklerini icinde her sekil vampirlik bulunan vurgun saldiri savas taciz tecavüzbaski tehdit  isgal katliam yayilmaciliklarini kendilerine bagli sömürge ve YARI SÖMÜRGELERINE kanalize edip ihraclayarak örtbas ettikleri cehennem zebaniligini her insani degere VAKIF ve her insan degerinin subelerinden satin alinmasi gerekliligni hükmedicilerden kendilerini iyimser ve sirin gösterirler.

Buranin birebir kopyacisi ve taklitcis BOP, toplumuna sayisiz CÖZÜM SÜRECLERI gibi yagma yikim bölme parcalama siparislerinin OSLO civarlarinda  bir yerde INGILIZLERI hakem tayin ederek ( borc vererek ülkeleri hacize koyan Ingilizlerin kendilerini hakem tayin ettirme  sematigindeki DUYUNU UMUMIYE buyruguyla ) PEKAKA`yi kendine sorun cözme tarafi olarak secmedi miydi ONiKI EYLÜL sivillemesi  BOP ESBASKANLIGI .

ROL MODELi sürekli degisen dönüsen ve gerek insan gerek toplum kanun hüküm tüm degerleri kendi keyfi cikar ve hükmüne göre sürekli sekilden sekile dönen ve„ SIYASETEN „ harcayip kullanan PARA ODAKLI menfaat düskünlügünün  kimlik kültür tarih ve inanclar baglamindaki her seyi hice sayan kurumsallasmis ve kadrolasmis sinirsiz sorgusuz KANDIRMACA istismarinda, emperyallerin kurguladigi projeler dahilinde bütün cöp ve tonozlarini da sahipsiz ülkenin üstüne yikarak egitimin bilimin sanatin iradenin esaretin hakkin hukukun özgürlügün idrakin ve üreterek paylasabilen sorumlulugun sicilini kökten kaziyip, ortakca huzurda güvende yasamaya dair aidiyet duygusuyla hic sorgulamadan köktenci saplantili ve militanist biattan  buraya güdümlü -bagimli topluluklarin varip gidecegi yer, kendi  toplumunu asagilayici ve rencide edici nitelikteki  `ISRAiL bize saldirdi saldiracak ` fasaryasini ve korkusunu yaygaralayarak  nitelikteki ve gercekteki asli görevlendirilmis olduklari  ISRAIL`e hizmetkarlikta hata kusur islemeyen; numaralanmis yeni ISRAiLLERI kendilerinin cesaret ödülüyle YAHUDi DIYASPORASI tarafindan aferinlestirildikleri  katilimciliklariyla kurduran ;  yoklugun yagmanin mafyanin siddetin hukuksuzlugun kanunsuslugun yoksullugun yolsuzlugun ve ANAYASASIZLIGIN cirit fermuariyla kök salip kurumsallasarak fink attigi en nihayet  AKEPE karma kozmik  BOP`unda,  MEHEPE´nin bayraktarligini yapacagi yeni acilimlar güncellenip yarinsizligin bölünme parcalanma mimarligi resmen ve  hükmen HEDEPE ile MECLISTEKI lanetledigini yeniden kutsayan en sivri uc noktadan tokalasmanin anlasma metni tescillenerekten, Ahmet Türk patentli PEKAKA`nin da onayiyla tedavüle konulmaktadir.

Önce Yerel Yönetim, sonra kültürel haklar ANAYASASI ve sonuc bitiminde bölünmüs parcalanmis AYRILIKCI ve EMPERYAL kuklasi yeni DEVLET olusumlari onca tarihte ve en yakin BOP ESBASKANLI ve zaman ayarli mayinlamalarla bize yakin corafyalarda hep birbirinin aynisi alt üst oluslar  bu seyir defteriyle kurgulandi, kundaklandi ve haritadan silinenlerin yerine yapilandirildi..

Vahametin en matrak- kivrak dönen kisminiysa, ülke sorunlarinin kendini bekledigi ve sorumluluk yükledigi hic bir yerde görünmemek icin kendini BOP yedeginde ORTAM SUSTURUCUSU faaliyetli SESSiZE ALARAK , artik resmen ilan beyan olan „ Siyaseten „ halkciyiz ilericiyiz adaletciyiz, aydiniz, özgürlükcüyüz, demokratiz ve ATATÜRK`ün bize biraktigi particiligin mirasiyiz palavralarinin bütün ÖZEL`den secilmis Yeni CEHEPE`si de, ` yeterki Bop`un morali bozulmasin ve sirada bekleyen isi görülsün,  biz  her türlü dönüsen degisimlere zaten her zaman variz ` taca giden topu toparlama mahiyetli ekip TAKIM yoklamasinda hazir bulunarak, sayip sövdügünüze kirilip alindiysak namerdiz gibisinden takdim edilen yeni ACILIMI egilip öpercesine BAHCELI-ÖZGÜR ÖZEL kornerden gol calismasi ve ortak cikar paslasmasi yasandi.

 

Zor kosullari hayatin kisi erbabini bulusci kesifci ve cözümleyici yaparmis. Odunu kömürü ormani olmayan bozkir güncesinde, davardan sürüden tezek dagdan jeven bagdan gilamada tutusrturup ocak yakmanin tandirinda sobasinda hem isinmaya hem de pisirmeye kimseye bagimli muhtac borclu ve diyetli kalmadan kendi kaynagindan doyup veslenmelerin servet ve cevher kaynagiydi.

Kaldi ki, i yemekler de yufkaya sarip dürmeden ne tadi vardi ne olur gideri. Caman sogan cölmek peyniri gibi mesela..

...lafin daha ötesi siirin hakkiydi heerdaim...


ATATÜRKÜN OLDUĞU YERDİR AŞKI VİLAYET


Kavaklar da güzel selviler salınan
Söğütler de güzel salkım saçak ve salıncak
Kumsalda kırmızı terliklerini eline almış azgın dalgaların kalbini kucağını yokluyor, sarışın kadın da güzel
Sağı solu pilaj kumanyasıyla donanmış ve Sejlongta okuduğu kitaba dalmış
Pembeli kız da bitmek bilmeyen yazın güze kaçıp vardığından habersiz , güzel mi güzel
Atatürkün olduğu yer hepsiyle beraber güzel dağlarıyla koylarıyla kumsallarıyla kıraçlarıyla
Ormanlar güzel, turaçlar güzel , kırlangıçlar gemiler, limanlar
Saksının pencerede bakıştığı deniz feneri güzel ışıklar içindeki geceye aydınlık
Deniz güzel
Portakal ağaçları incir ve nar bahçeleri
Denizin kızları güzel
Atatürkün olduğu yerde ekinler tarlalar serçe yavrusu yaşam ve toplum örgüsü ve çağla kozası
Yurt sevinciyle …
Yaşama sevincini kendisiyle katlayıp büyüten hayal ve düşlere
Coşku ve umutlara
Onur ve mutluluklara
Heyecan ve hislere
Duygu ve düşüncelere
Doğmuş güne ve hiç bitmeyen Çocukluğa , her şeye ..
Atatürkün olduğu yerdir aşkı vilayet
Eğri büğrü yollardan günün doğrusunu ve hayatın düzenini bulmaya
Yağmur su rüzgar geçirmez
Bir kuş bakışıyla süzülerek aynadan
Kanat çırpınan süzülümler gibi mavilere sırtını yaslamış
Göğün..
Ve bağrı aşka yanık toprağın gün yüzüne yağmuru güneşi çıkardığı güz hirginden
Rüzgarın estiği yöne doğru uzayıp giden alıçlı tarlaların, Atatürkün olduğu yere doğru
Issızlığa hükümdar olmuş zamana yükleyip götürdüğü nesi vardı ki
İnişli çıkışlı yollara düşen nal sesi gibi
Günbatımıyla kızıl guruplarından yolculuğunu bulmaya dağlar tepeler aşırarak tozu dumana katan
Seyri kuşluk vaktinden beri şehre gidesi tutmuş seher serinliği evrakı ve heybesini evvela aşka..
Sonra çıka gelen her elvedaya
Körükler harlayan ateşlerce gittik döndük
Aldık verdik
Yandık söndük
Sevdik..
Karıştık yola hem yele hem güne hem küle hem ırağa hem gitmekte olan ekim güzergahlı gazele
Yağmur diyor takvimin bundan ötesi sonrası
Yağmur….
 
Seyfi Karaca……. Mart /24

( Ekimin Yırmidördünde Bop Gündem Ve Güncelinden başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 13.10.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu