Düşünsek Mi Ne Dersiniz?
DÜŞÜNSEK Mİ NE DERSİNİZ?
Yaşarken ,içinde bulunduğumuz veya gözlemlediğimiz birçok olay geçer hayatımızdan.Çoğu kez öylesine yaşarız.O kadar doğal gelir ki bize, nedenini ,niçinini sorgulamayız. Çoğunluk öyle düşünüyor öyle yaşıyordur. Ne diye düşünüp ,kafa yorup düzeni irdeleyelim ki.??Birilerinin aklı karışır, birçok kişinin keyfi kaçar.
Bir kadınla bir erkek evlenir.Yeni kurulan birliktelikte beklentiler ve sorumluluklar vardır.Bunlar kişilere göre çok çeşitlidir.Ben bir tanesini sorgulamak istiyorum.Çünkü bizim toplumumuzda her aileden ortak beklentidir.ERKEK EVİN MADDİ GEÇİMİNİ SAĞLAMALI ,KADIN EVİNİN İŞİNİ YAPMALI ,ÇOCUKLARINI BÜYÜTMELİ.(Kadının çalıştığı aileleri de muaf tutuyorum.)
Erkek geçimi sağlayacak yeterli parayı kazanıyorsa mesele yok.Eğer kazanamıyorsa ve aile sıkıntı çekiyorsa toplumdaki söylem şudur genelde.”Ne yapsın adam hırsızlıklı mı yapsın?.Kazancı o kadar. Kadın dediğin kocasının kazancıyla idare eder,sıkıntıya katlanır”
Kadın ,iyi yemek yapmayı bilmiyorsa, pek temizliğe de meraklı değilse, yani görevlerini kısıtlı yapabiliyorsa o zaman da toplumun söylemi şöyle oluyor.”Ne biçim kadın bu ,yazık adama.Yaptığı yenmez, pasaklı ,böyle kadınlık olmaz”
Eşlerden her biri tabiî ki elinden gelenin en iyisini yapmalı. Benim itirazım, toplumun, erkeğin elinden gelen yetersizse hoşgörü göstermesi, kadının elinden gelen yetersizse, şiddetle yermesine.
Çiftler sorumluluklarını ellerinden geldiğince yerine getiriyorsa ve birbirlerinden memnunsalar, bunlar düşünülmez zaten.
(
Düşünsek Mi Ne Dersiniz? başlıklı yazı
seyhan-komur tarafından
23.11.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.