Sevgi Ve Saygı Hak Edilir
Otuz iki yıl öğretmenlik yaptım. O kadar çok anım var ve o kadar çok şey öğrendim ki çocuklardan. Saf, doğal, riyasız ve kayıtsız şartsız sevgidir çocuk.
Annesi babası ayrı çocuklarımdan biri çok mutsuzdu. (Annesi babası beraber ve olan ve çok daha mutsuz çocuklarımda vardı.) Babası yeniden evlenmişti. Üvey annesiyle tanışmaya giderken, giyinip süslenmiş, saçlarına jöle sürmüş, kendini beğendirmek için ne gerekiyorsa yapmıştı. Çocuk işte , herkes onu beğensin , takdir etsin istiyor. Beğenme önceliğinin kendisinde olması gerektiğini henüz öğrenememiş ne de olsa.
İlk karşılaşmada saçlarına sürdüğü jölenin çok komik olduğu eleştirisi ,kaldırabileceği bir şey değildi tabi. O kadar özenerek yaptığı saçları beğenilmemiş, zevkleri küçümsenmişti. İyi niyetle gittiği bir tanışmada çok incinmişti. Çocuk doğallığıyla huzursuzluğunu ters davranarak ifade etmişti.
Babası, sürüp giden bu anlaşmazlık nedeniyle oğlunu evine götürmüyor, dışarıda görüyordu. Bu görüşmeler zamanla seyrekleşmiş,çocuk kendini terkedilmiş hissediyordu. Çok hırçındı ve kin doluydu.
Babasıyla görüşmek istedim. Davet ettim ve geldi.Biraz sohbet ettik. Sevgisiz bir baba değildi. Oğluyla tatile gitmekten, onunla beraber olmaktan zevk alıyor, mutlu oluyordu. Herkes gibi babanın da kendine göre problemleri vardı. Sohbetin bir yerinde dedi ki, ”Hoca Hanım, biz oğlumdan bir şey istemiyoruz, sadece saygı bekliyoruz”. Bu söz beni saniyeler için de çocukluğuma götürdü. Saygı ve sevgi hak edilir istenmez dedim. ”Nasıl yani?” Diye sordu. Ben size hakaret etsem bana saygı duyar sever misiniz ? Dedim . ” Hayır “ Cevabını aldım. İşte saygıyı ve sevgiyi hak etmek gerek .
Çocukluğumdan beri hiç kimseye hak etmeden saygı duymadım. Eğer hak etmemişlerse ,makam sahibinin makamına, meslek sahibinin mesleğine ,büyüklerinim yaşına, akrabalarımın kan bağına, saygı gösterdim .
Saygı duymakla ,saygı göstermek çok farklıdır benim için.
(
Sevgi Ve Saygı Hak Edilir başlıklı yazı
seyhan-komur tarafından
28.12.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.