Seher vakti bülbüllerin ,kuşların insanların bir kısmının haricinde bütün hayvanat ve nebatatın rabbini zikretmek üzere telaşa kapıldığı bir zaman dilimi güzel insan ,medarı iftiharımız Zağnos paşa camii müezzini Nafiz DUMANın Bülbülleri kıskandıran sabah ezanı ile yoğutcu paşa camiinin önündeyim aman Allahım bu ne müthiş manzara hafız Nafizin yanık sesiyle yavaş yavaş açan çiçekler ezanınritmiyle sanki komut alıyormuşcasına açılan uzun süre sessiz kalmanın acısını çıkarırcasına yapraklarıyle zikre dalan çiçekler ezan çiçekleri karşıdan mezarlığın oralardan gelen bülbül ve kuş sesleri  giriş kapısının üzerindeki sarmaşık gül hatta ayrık otları bile zikirde ezan devam ediyor saba makamında bense bakakaldım en çokta ezan çiçeklerine görevim olmasa ayrılmayacağım oradan taa güneş doğuncaya dek çünkü güneş doğunca ezan çiçekleride sanki uykuya dalıyor yaprakları yumuluyor akşam ezanına dek belkide zikrin başka bir şekline geçiyor.

  Saat onbir  Yıldırım beyazıd eşini dostunu toplamış torunlarını ziyarete geliyor eski caminin duvarları bile neşeden gülüyor .Gülistanın gülleri bir başka açmış caminin içi dışı dolu Berat hocam üstad arif nihat asyanın şiirini okuyor -müslüman kanıyla yoğrulmuş bu yurdu müslümansız bırakma Allahım- Ahmet Erdoğan hocam emeğinin karşılığını almanın gururunu taşıyor.Ahmet Dursun hocam telaşalı hala eksik bir şey olmasın diye koşuşturuyor.Bayram Erboz hocam geleceğin yıldızlarına emek vermenin hazzını yaşıyor .Hafız Mustafa Sarı üstadımın başı her zamankinden daha dik gözüm arkada kalmayacak diyor hele hele hafız veli kardeşim ve ismail hocam yetiştirdikleri hafızlarla beraber cüppelerini sarıklarını giymişler sanki melekleşmişler Kuranın nuru bütün bedenlerini kaplamış eskicami coşuyor kimi sevinçten ağlıyor kimilerinde buruk bir hüzün  hafızlık cemiyeti ve hatim merasimi muhteşem bir manzara görmek lazım, yaşamak lazım dopdulu bir proğram müftümüz sayın Turgut açari bey en önde tevekkül, mütevazi bir şekilde dikkatlice izliyor .Keşke gönül gözüm açık olsada beyazıtın elini öpebilsem ,meleklerle konuşabilsem ben yine sonundaki güzellikleri göremeden ayrılmak zorundayım.kavurmalı  pilavı yiyemeden ayranı içemeden.

  bu gün cuma hutbe konusu ana baba hakkı gelde sabahtan beri bulduğun huzuru koru anasını huzur evine götüren babasını kimsesizler yurduna yerleştiren Ramazan bayramında Antalyaya Kurban bayramında Palandökene giden evlatların olduğu müslüman bir Türkiyede cumayı bayram yap.Başka bir şey diyemeyeceğim...

Allaha emanet olunuz selam ve dua ile... 

( Ezan Çiçeği başlıklı yazı Yasar Kutlu tarafından 12.06.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.