1 Zorlu Dönemeçler-2-b8-2-07 Aralık 2004

 

                                 2.    GÜNLÜKLERİMDEN

               Yasemin’in   Alzheimer  hastası  olduğunu  öğrendikten  sonra  günlük  tutmaya  başladım.  İlk  zamanlar,  sanki  normal  hayatımız  sürüyormuş   gibi  davrandım.  Hem  bizim  evlilik  hem  de  Gülcan'ın   doğum  yılı  kutlamaları  için  Denizcilerin  Fenerbahçe  tesislerine  giderek  yemek  yedik.  Havalar  ısınınca,  birkaç  defa  Küçük  Çamlıca'ya  giderek,  ağaçların  gölgesinde,  hem  etrafın  şahane  manzarasını  seyrettik.  Hem  de  bir şeyler  yiyip  içtik.

               Bir  gün  de   Kız  Kulesi   karşısındaki,   Havacıların  lokaline  gidip  yemek  yedik.  Manzara  şahaneydi.  Tabii  Gülcan  ve  görümcesiyle  beraber.   Yemekte  hanımlar  birer  bardak  da  bira  içmişlerdi. Güle  eğlene  yemek  yedikten  sonra,  oturuyorduk  ki  Yasemin  bir  fenalık  geçirdi.  Hemen  GATA  Acil  Servisine  götürdük. Allahtan  ki,  10-15  dakikalık  muayene  ve  müdahaleden  sonra  sağlığı  yerine  geldi. Doktorlar Soğuk  biradan  olabilir  demişlerdi. 
 
                            07  aralık  2004  (İLK  GÜNLÜK)                                                            
Tuttuğum  günlüklerin  bazılarını  (kayıtlarını)  yazmaktan  imtina  ettim.  Sebebine  gelince:  Aynı  konuları,     tatsızlıkları  veya  acıları  tekrarlamak  istemedim.  Yukarda   tarihi   belirtilen   günlüğe  göre:  Yasemin, kızı  Gülcan'la  konuştu. ((Daha  doğrusu,  telefon  numaralarını  hatırlamadığı  için,  telefonu  bana  çevirttiriyordu ) ‘‘Size  gelmek  istiyoruz’’ dedi..    Öğle   yemeğinden  sonra  gitmeyi  alışkanlık  haline  getirmiştik.  Onlar  da  zaten,  sabah  kahvaltısını  saat  1100  civarında  yapmak  alışkanlığı  edinmişlerdi.  Çünkü   geç  kalkıyorlardı. Size  geleceğiz  dediği  zaman  hayret  ettim. Çünkü  bir  gün  önce  Fenerbahçedeki,  Denizcilerin  tesislerine   gitmiştik.  Yine  de   Yasemini kırmak    istemedim.  Giderken  ‘’Cuma  pazarına  uğrayıp  kızıma  bir şeyler alalım,  nede  olsa  ilk  defa  gidiyoruz’’dedi.  Hayret  etmekle  beraber,  neticede   pazara  uğrayıp,  Acıbadem  yoluna  devam  ettik.  Bu  defa,   ‘’Nereye  gidiyorsun,  yolu  biliyor  musun’’    demez  mi!?  Gülcanların  evinin  önünde  durduk.  ‘’Ne  diye  durdun,  buradan  kimi  alacağız’’   diyerek  yukarı  çıkmak  istemedi.  Buna  rağmen  zorlukla  merdivenleri  çıktık.  Asansör  yoktu.  üçüncü  katta  oturuyorlardı.  Dairenin  kapısında  Gülcan'ı  görünce  ‘’Ben  buraya  gelmek  istemiyordum  ki!’’   sözüne  karşılık,  Gülcan  da  görümcesi  de  şaşırdılar.  Nerdeyse  geri  dönüyordu,  İçeri  girip  oturunca,  yavaş,  yavaş   normale  dönmeye   başladı.

                                O9  mayıs  2005 ( ANNELER  GÜNÜ.)

               Uzun  zamandır  yazamamıştım  Anneler  günü  sebebiyle,  Sabahtan  telefon  edenler  oldu.  Gülşen’le  Bülent,  Doğu  Anadolu  seyahatine  çıkmışlardı.  Gülşen    Oradan  telefon  etti.  Öğleden  sonra  Gülcan  aradı,  Komşu  Nur  hanımla  bir  yerlere  gideceklermiş.  Annesi, ’’nereye?’’  diye  sorunca,  ‘’Bilmiyorum,  anne’’    Demiş.  Yasemin  endişelenmeye  başladı.  ‘’Onları  gidecekleri  yere  biz  götürelim’’  deyince,  benim  ağzımdan ‘’hayır’’ çıktı.  Kıyameti  kopardı.  Söylemediği  söz  bırakmadı.  Bana  yaptığı  iyilikleri  saydı,  döktü.  Ağladı  sızladı,  ‘Sen  koca  değilmişsin  meğer!  Sen  lanetin  biriymişsin,  Beni  sen  bitirdin.  Git  bu  evden.  Bir  daha   da  geri  gelme,  bana  geçineceğim  kadar    para  ver,  ben  kızımı  yanıma  alır,  yaşarım.  Nekadar  cahilce  bir    yapmışım,  kafamı  taşa  vursam  nafile!  Dünya’da  sanki  merhamet  edeceğim  insan  yokmuş  gibi!  Süründürecek  beni,  maaşı  kalmayacak,  evin  üstüne  oturacak!  Bana  dostluk  değil,  düşmanlık  beslemiş.  Arabası  var,  maaşı  var, Beni  bizar  edecek orospularla  fink  atacak.’’  Diye  söylendi  durdu.   Bir  müddet  sonra  sakinledi.  Ama  ben   hayır  demekle,  hem  onu,  hem  de  kendimi  üzmüştüm. ‘’Gel,  cep  telefonuyla  arayalım,  nereye  gittilerse,  gidip  biz  getirelim’’  dedimse  de  akşama  kadar  konuşmadı  benimle.

                             10.Mayıs  2005

               Sabahları  kahvaltı  yaparken,  bilhassa  beyaz  peyniri,  gıdım,  gıdım (Çok  küçük  parça)  yemeğe  başlamıştı.   Halbuki  eskiden  böyle  yapmazdı.  ‘Neden  böyle  az  yiyorsun  biraz  daha  büyük  parça  kessene’  dediğimde,   ve    bunu  zaman,  zaman  tekrarladığımda,      bize  böyle  öğrettiler,  katık  yapmamı  söylediler’  diye  cevap  veriyordu.  Anlaşılan .   taa  1940,     kıtlık  yıllarını,    ikinci  cihan  harbini  hatırlıyordu.   Dün  Doğu  Anadolu  gezisinden,  Gülşen  telefonla  aramıştı.  Maalesef,  kızının  telefon   ettiğini  unuttu.  ‘‘Gülşen  aramadı’’  diye  tutturdu.  Şimdi  Gülcan  yerine,  Gülşen  için  senaryolar  yazmaya  başlamıştı.  Dünkü  hatayı  işlememek  için,  ‘’cepten  arayalım’’  dedim.  Dedim  ama,  sanal  konuşmacının  sesini  duydum.  ‘Telefonu  kapalı  daha  sonra  arayınız’ diyerek.  Teselli  etmeye  çalıştım..  Defalarca  aradıysam  da  nafile.  Saat  19.00  da  tekrar  aradım   yine    cevap  alamadım.  Kim bilir  nerelerdeydi.  Muhtemelen  telefonun  çekmediği  yerlerde,  veya  otobüste,  telefonu  kapattırmışlardı.  Artık  sızlanışını,  dikkatini  başka  yerlere  çekerek   gidermeye  çalışıyordum.  zaten,  sonradan  Gülşen  ile  konuşma  isteğini  unutmuştu  bile!

                             11.    Mayıs  2005

               Yaz   temizliğine  başlamıştık.  Daha  doğrusu,  bir  plan  dahilinde,  ben  başlamıştım.  Evin  temizliğini  senelerdir  beraber  yapardık.  Son  zamanlarda  ise,  temizlikçi  kadın  tutmuştuk.  Uzaktan  geliyordu.  Ayrıca  iki  tane  de  çocuğu  vardı.  Önce  benim  yapacağım  işleri  bitirmek  istiyordum.  Örneğin,  bütün  giysileri  gar dolaplardan  çıkaracak,  balkona  asıp   havalandıracak,  İki  gar dolabın  içlerini  silecek  ve  yerleştirecektim.  Bakalım  Yasemin    gibi  yapabilecek  miydim? Beş  kapılı   gar dolabın  bir  tarafında  kışlıklar  bir   tarafında  da   yazlıklar  olacaktı.  Yatak  odamızdaki  gar dolabın  içinde  mevsim  giysileri  bulunacaktı.  Misafir  yatak  odasındaki  gar dolapta   ise,  mevsim  dışı   giysiler.

               Öğleye  kadar   ancak  bu  işleri  yapabildim.  Çünkü  Gülcanla  konuşmuş,  Ö.sonra  oraya  gidecektik.

abaya  bindik,  Dörtyolu  geçerken   ‘‘Nereye  gidiyoruz’’ diye  sormaz  mı!  ‘’Gülcanlara  gidiyoruz’’  dediğimde, ‘ ‘ ne  işimiz var  Onlarda’’?    Ben, ‘’sabahleyin  telefon  ettin  ya,  Gülcan  da  gelin  demiş!’’    ‘’Benim  haberim  yok  öyle  bir şeyden,  ben  telefon  etmedim’’ dedi.

               Aynı  şeyleri  Gülcan’a  anlattığım  zaman  da   aynı  söylediğini  tekrarladı. ..  ‘’Gülcan  da  telefon  ettin  ya   anne,   Hatta  sizin  için  kek ,  kurabiye   yaptım.’’ Dedi.    Oturmuş  muhabbet  ederken,  bana  hitaben  ‘’Haydi  bizi  Küçük  Çamlıca'ya  götür’’  dedi.   Ben  de  onu  üzmemek  için  kabul  ettim.  Gülcan’la  Görümcesi  hemen  hazırlandılar  çıktık.

               Küçük  Çamlıca,  Gülcanlara  yakındı.  Deniz  manzaralı  bir  masa  bulup  oturduk.  Gülcan'ın  getirdiği  kek  ve  kurabiyeleri,   gazinodan  çay  ve  meşrubat   alarak  yedik,  iştik.  Hepimiz  de  memnun  kalmıştık.  Yasemin de  çok  memnun  olmuştu   ki   ’’Tekrar  gelelim’’  dedi.  Biraz  da  üşümüştü,  saat   1800  e  doğru  kalktık.  Gülcanları  bırakıp  evimize  geldik.

                                14.  Mayıs  2005

               Salon  çerçevelerinin  boyaları  yer,  yer  kabarmıştı.  Onları  spatula  ile  temizleyip,  boyamaya  karar  verdim.  Eşim  kahvaltıdan  sonra,  her  zamanki  gibi,  halsizliğim   var  diyerek  koltuğa   oturmuştu.   Ben  çalışmaya  başladığımda  uyuyordu.  Bir  ara  gözlerini  açtı. ‘’Kalk,  kalk,  o  işi  bırak,  eve  girip,  çıkan  belli  değil.  Bizim  yatakta  da  yatmışlardır.  Ben  o  yatakta  yatmam.  Hemen,  yorgan  ve  yatak  çarşaflarını  değiştirip,   banyo  yaparız,  sonra  çamaşır  yıkarız’’  dedi.    Ben,   ‘’ evde  bizden  başka  kimse  yok’’  diye  itiraz  edecek  gibi  oldum  ama   sert  tepki  gösterdi.  Mecburen  kabul  ettim.  Çamaşır,  banyo  derken  saat  1430  u  buldu.  Öğle  yemeği  yedik.  Biraz   dinlendikten  sonra  Gülcan’a  telefon  etti.  ‘’Geldik,  evi  temizliyoruz’’ demez  mi?  Ona  göre:   Bu  evi  kiraladık,  bir yerlerden  taşındık  ve  evi  temizledik.

               Her  zaman  olduğu  gibi,  bu  evi  1982  yılında   satın  aldığımızı,  Bu  dairenin  bize  ait   olduğunu,  hatta  yarı  hissesini  kendisine  verdiğimi,   söylüyorum  ve  tapusunu  getirip   gösteriyorum.  Hayretle  bana  bakıyor.  Tam  olarak  da  inanmıyor.

                                16.   Mayıs .2005 

               Kahvaltıdan  sonra  cam  önünde  oturuyoruz.  ‘’Bu  evde   kaça  oturuyoruz?’’  dedi.      ‘’Evi  kira  ile  tutmadık  ki.  Ev  kendimize  ait’’.  diye  cevap  verdim.  Ve  hikâyeyi  tekrarlıyorum.  ‘’İyi  ki  almışsın!  Parayı  nereden  buldun’’?   Diyor.  Evveliyatını  hiç  hatırlamıyor.

               Karşısında  sabahtan  akşama   kadar  oturayım  istiyor.  Devamlı  konuşuyor.  Bilhassa,  Gülcan  için  çok  üzülüyor.  Gülcan'ın  durumunun  iyi  olduğunu,  gerekli  desteği  verdiğimizi  söylüyorum.  Fakat  anlattıklarımı  unutuyor  ve  üzülmeye  devam ediyor.

               Anneannesine  ait  evin,   Dayısının  vefatı  üzerine  kızlarına  kaldığından,  belki  de  evi,  çaldıklarından,  kendi  üzerlerine  geçirdiklerinden  bahis  ediyor.  En çok  sevdiği  yeğeni  olmasına  rağmen,  ortanca  yeğenini  baş  belası  olarak  görüyor.

               Uzun  zaman  sonra,  ilk  defa  küçük  balkona  çıktı.  Bir  ara, ‘’Buraya  geldik,  öbür  evin  kapısını  iyi  kilitlemedinse  hırsızlar   girer.’’deyince,  yine  ev  hikayesini  anlatmak  durumunda  kaldım.

Bir  ara  balkondan  içeri  girdik.  ‘’Gülcan’a  telefon  edeceğim  ama,  çeviremiyorum  ki,  bir  el  telefonu  olsa!’’  diye  yakındı.  El  telefonu  dediği  sabit  telefonun  seyyarıydı.

               Salona  girdik.  Genellikle  kapalı  tuttuğu   panjurları  açtı.  ‘’İçimde  bir  sıkıntı  var’’  diyerek  koltuğa   oturdu.  ‘’Buraya   nereden  geldik?  Dün  beni  bir  eve  götürdün,  Küçük  bir evdi.  İki  odalı   mutfak  banyo.  Hatta  orada   banyo  yaptım.  Gece  orada  kaldık.  Orayı  satın  aldığını,  yarısını  da  benim  üzerime  yaptığını  söyledin’’ dedi.  Yine  ev  hikayesini  tekrarladım.  Bu  defa,  ‘sen,  bana    yalan  söylüyorsun.   Deli  diye  herkese  yutturacaksın,  sonra  sefa  süreceksin  veya   sokağa  atacaksın.  Beni  buraya  getirdin,  maskaramı  çıkardın.  Beni  buraya  iyi  bir  maksatla  getirmemişsin.  Allahından  bul,  Allah  belanı  versin.  Artık  bu  evden  bir  yere  ayrılmıyorum.  Senin  gırtlağını  sıkarım.  Gücüm  yetse   seni  pencereden  dışarı  atacağım.  Sana  niye  yardım  ettim.  Cehenneme  gitseydin!  Peşinden  geldiğim  için  ne  kadar  pişmanım!  Apar,  topar  getirmen  meğer  maksatlıymış,  Gülbin’i  ne  zaman  gördün?’

                 -20  gün  önce  hastanede  rastladık.  Sen  de  vardın.  Fizik  tedavisine  gidiyormuş.

                 -Ona  anahtar  da  vermişsindir.  Belki  de  içeri  alıp  sakladın.  Beni  öldüreceksiniz!   İkiniz  de  serserisiniz!  Ama  ben  Allaha  sığınıyorum!’

               Üzüntü  ve  stresten  öyle  bitkindi  ki  sokak  kapısının  kilitli  olup,  olmadığını  kontrol  ettikten  sonra,  yatak  odasına  gitti.  Başını  yastığa koyar,  koymaz  uyudu.

               Bana  göre,  hastalığı,  gün  geçtikçe  ciddileşiyordu.  Dikkat  ettim  de,  cevap  verirsem  veya  gerçeği  söylersem,  tepkisi  artıyor  ve  beni  suçluyordu.  ‘’Beni  bu  hale  sen  getirdin’’  diyordu.

( Zorlu Dönemeçler-2-b8-2-07 Aralık 2004 başlıklı yazı coni tarafından 5.04.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.