1 Zorlu Dönemeçler-2-b8-1-7-2008-29-7-2008

 

 

                              01-07-2008

  Saat  0830  da  kızıltoprakta,  Ziraat  Bankasının  önündeydik.  Yasemini  arabada  bırakıp,  sıraya  girdim.  Arabaya  güneş  gelince,  terlemesin  diye,  hırkasını  çıkardım.  Pijaması  sırtında,  uyuyakaldı.  Gelen,  geçen  de  merakla  bakıyor.  Kuyrukta  ise,  o  rüzgarda   yarım  saat  bekledik.  Neyse  ki   sekizinciydim.

  Bir  ara  boğazımda    yanma  ve  gıcık  başladı.  Demek  rüzgar  dokunmuştu.  Belki  de  hastane  koridorundaki  cereyan  sebep  olmuştu.  Boğazımda,  taa  Akademiden  bu  yana,  Faranjit  oluşmuştu.  Bu  nedenle,  boğazım  hassastı.  Daha  ziyade,  nezle  olursam,  Yasemine  bulaştırırsam  diye  korkuyordum. Bu  nedenle  eve  geldikten  sonra   Termaljin  almaya  başladım.

  Öğleden  sonra  Semiha  geldi.  Yengesini,  kolu  sargılı  görünce  şaşırdı.  Hadiseyi  anlatmak  durumunda  kaldım.  Aslında,  herkesin  öğrenip  üzülmesini  istemiyordum.

                          03-07-2008  Perşembe

  Saat   0630  uyandı  ama,  kaldırmak  yarım  saat  sürdü.  Doktor    sekiz  civarında  gelin  demişti.  Kahvaltıdan  sonra  hemen  yola  çıktık.

  Doktor  Faruk  kaya,  tekrar  röntgen  istedi.  Akılsız  kafanın  cezasını  ayak  çekermiş  misali,  Eşimi  arabada  bırakıp,  taa  nizamiyeye  kadar  gidip  tekerlekli  sandalye  alıp  döndüm.  Badema,  tekerlekli  sandalyeyle   Yasemin’i,   röntgen  odalarının  önüne  götürdüm.  Sıramız gelince  seslendiler,  Röntgen  çekildikten  sonra  yine  beklemedeyiz. Neyse  10   dakika  sonra  röntgeni  elimize  verdiler.

  Doktor  röntgeni  tetkik  ettikten  sonra,  ‘‘Yarın  saat  sekizde,  birinci  katta  bulunun,   Heyet  toplanacak,  filmleri  onlara  göstereceğim,  teyzenin  gelmesine  gerek  yok’’  dedi.

                   04-07-2008

Yasemini,  bakacak  kimse  olmadığı  için,  beraberimde  götürdüm.  Onu  arabada  bırakarak  birinci  kata  çıktım.  Benim  gibi  bekleyen  hasta   yakınları  vardı.  Orada  beklerken,  zaman,  zaman  da   pencereden, arabada  kalan  eşimi  kontrol  ediyordum.

Yarım  saat  içinde,  Hoca  dahil,  heyet  toplandı,  Dr.  Faruk  bey  filmi  alıp  gösterdi.  Beş  dakika  içinde  de  çıktı.  ‘’Teyzeyi   sargı  odasına  götürün,  ben  biraz  sonra  odama  ineceğim’’  dedi.  İyi  ki Yasemini getirmişim.

Sargı  odasında  beklerken  doktor  geldi.  Sargı  bezi  aramaya  başladı. Sağa  baktı,  sola  baktı,  çekmeceleri,  dolapları  karıştırdı.  Sonra  bir  yerlere,  sargı  bezi  getirmeleri  için  telefon  etti.  ‘’   Sargı  bezini  Getirdiklerinde,   bana  haber  verin’’diyerek  odasına  gitti. Bu  arada  başka  bir  doktor  geldi.  O  da  ara,  tara ,  aradığını  bulamadan  gitti..

Acaba,  burası  özel  bir  hastane  olsaydı,  böyle  bir  problem  yaşanır  mıydı?  Diye  kendi,  kendime  düşünmüş,  üzülmüştüm.  Sargı  bezi  getiren  hemşireyi   tanımıştım.  İlk  geldiğimizde,  doktor  sargı bezini   sararken  ona  yardım  etmişti.

  Doktor’a  haber  verdim.  Kayıt  yapan  hemşirelerden  birini  yardım  için  alarak  geldi. Ama   getirilen  sargı  bezini  beğenmedi,  top  halindeydi,  Hemşireye  dönerek,  ‘’  uygun   bir   sargı  bezi  getirmesini ‘’  söyleyip,  çıktı  gitti.  Bize  de  yine  beklemek  kaldı.

            Neticede,  doktor  sargı  bezlerini  sararken,  bizimki, doktor  falan  tanımıyor,  küfürler  ediyordu.  Doktordan  özür  dilemek  mecburiyetinde  kaldım.  ‘’Üzülmeyin,  nihayet  Alzheimer  hastası  olduğunu  biliyoruz’’deyerek  beni  teselli  etti.  Doktor’a   ‘’ sargı  bezini  ne  zaman  çıkaracağını’’   sordum.  ‘’Aslında  ameliyat  edilmesi  gerekir  ama  yaşından  dolayı  edemiyoruz.   Sargı  bezini  belki  bir  ay  sonra  çıkarabiliriz’’  diye  cevap  verdi.

                             17-07-2008

  Bu  gün  de  doktora  gideceğiz.  Yasemini zorlukla  kaldırdığım  için  gecikmeli  olarak,  saat  10.00da  doktorun  odasına  girdim.  Nedense  bu  defa  ‘’kayıt  yaptırın’’ dedi.  Dışarı  çıkıp,  kayıt  işlerini  yapan    hemşireye,’ ‘doktor  acele  kayıt  yapılsın  istiyor’’  dedim.  Onun  da  başı  kalabalıktı,  beni  bekletti.  O  sırada  doktor  dışarı  çıkıp  beni  görünce,  Hemşireye,  ‘’Albayın  hastası  Alzheimer li,  biraz  sonra  burayı  birebirine  kadar,  çabuk  kaydını  yap’’  diye  çıkıştı.  Sonra  yine,  röntgen  talebini  yaptı.

Yasemini  arabadan  indirip,  tekerlekli  sandalyeye  oturturken,  nöbetçi  er  veya  oradan  gelip,  geçenler  yardım  ediyorlardı. Ve   ben  de  yine  işlerin  uzun  süreceğini  düşünüyordum.  Allahtan  işlerim   bu  defa  çabuk  bitti  ve  3  No:lu  sargı  odasına  girdik.   Oturacak  yer  olmadığından  diğer  hastalar  da  buraya  sığınmışlardı.  Doktor  gelince  onlar  mecburen  çıktılar. Bu  defa,  odada    her şey  muntazamdı.  Faruk  bey  filme  bakarken, ‘’Kaç  gün  oldu’’diye  sordu.  Ben  de  ‘’23  gün’’   dedim.  Filmi  hemen  kendi  odasında  bulunan  hocasına  gösterip  getirdi.  Ben  de    bir  defa  daha  sordum.  ‘’Sargıyı  ne  zaman  çıkaracağız?’’  ’’on  beş  gün  sonra  gelin,  bakarız’’ dedi.  Tekrar   çağırdığına  göre,  muhtemelen  Yaseminde  biraz  iyileşme  görmüştü.

Evimize  geldiğimizde  saat  1200  idi.  Öğle  yemeğimizi  normal  zamanda  yedik,  ama  yasemin   rahatsızlık  duyduğu    için  sargıdan  şikayet  ediyordu.  Kaç  defa   ‘’çıkar’’  diye  ısrar  etti ise  de  ‘’doktor  sardı,  ancak  doktor  çıkarabilir’’  diyerek  onu  ikna  etmeye  çalıştım.

                               18-07-2008                                            Sabahleyin  kahvaltı  yaptırdıktan  sonra,  cam  önüne  oturttum.  Hemen  uyudu.  Ben  de  ADSL    parasını  yatırmak  üzere  TTNET’in  şubesine  (100-150m.)  gittim.  Geldiğim  zaman  hâlâ  uyuyordu.

Öğle  yemeği  yedikten  sonra  tekrar  cam  önüne  yatırdım,  yine  uyuklamaya  başladı.  Ben,  bulaşıkları  yıkarken,  telefon  çaldı.  Baktım,  Gülcan.  Onunla  konuşurken,  uyandı,  ayağa  kaldı,  muvazenesini  kaybetti  ve  olduğu  yere,  cam  önüne  düştü.  Hemen  koşup  zorlukla  kaldırdım.  Bu  defa  sol  kolunun  üstüne  düşmüştü.  Söyle  bi  baktım,  pijamanın  kolundan  kan  çıkmış  olduğunu  gördüm.  Kolunun  derisi,  iki  parmak  enliliğinde  sıyrılmıştı.  Hemen  Bepanten  sürdüm.  Ama  bunun  kafi  gelmeyeceğini  düşünerek,   tanıdık  Abra  eczanesine  telefon  ettim.  Durumu  anlattım.  Biokodin,  tıbbî  Flaster,  steril  bez,  sargı  bezi  vs.  gönderdiler.  Bunlarla  tedaviye  başladım.  Hastaneye götürmeye   gerek  görmedim.

  Bazı  durumlar  karşısında,  ince,  ince  içim  sızlıyor.  Kendime  hakim  olmasam  yine  psikoloji  hastası  olacağım. En  büyük  korkum,  kendim  için  değil,  ona  nasıl  bakılacak  düşüncesi.!

  Akşam  yemeğinden  sonra,  ‘’Beni  biryerlere  yatır’’ dedi.  Yatağına  yatırdım.  Bulaşıkları  yıkarken,  sesini  duyuyorum.  ‘’Yusuf,  Cantürk  albay,  Coni,  Gülcan,  Semiha’’diye  bağırıyor.  Hemen  yanına  koştum.  ‘’Kaldırın  beni’’  diye  feryat  ediyor.  Zorlukla  kaldırıp  salona oturttum.   On  dakika  sonra,  ‘’beni  yatağıma  yatır’’  dedi.    Yatma,  kalkma  işini  üç  defa   tekrarladık.  Netice  ben  de  yatakta  yanına  uzandım.  Ama  hareket  halinde,  ne  kendi  uyudu,  ne  de  beni  uyuttu.  Sabaha  doğru  dalmışım, O  saatten  sonra,  uyudu  mu?  Uyumadı    bilmiyorum?  Sabahleyin  kontrol  ettiğimde,  hareketlerinden  dolayı,  kolunun  sıyrığı  yine  kanamıştı.

Zor da  olsa,  yine  eczanenin  gönderdiği  ilaçlarla  tedaviye  devam  ettim.

 

                             22-07-2008

Bu  gün  Salı,    Kolunun  sargısı  yine  yerinden  oynamış.  Kahvaltıdan  sonra  takviye  ettim. Can  önüne  oturttum,   hemen  uyudu.  Yemeklerde  uyandırmak  için  zorluk   çekiyorum.  Gülcanlar  gelecek  diye  düşünüyordum  ama,  işleri  çıkmış,  gelemeyecekler.  Semiha’ya   telefon  ettim,  gelmeye  niyeti  var.

Ö.  Sonra,   biz  kahvaltı   etmiştik  ki  Semiha  geldi.  Bir  şey  yemek  istemedi.  Yengesini  ona  emanet  ederek,  su  parasını  yatırmaya  ve  Pazar  alışverişi  için  dışarı  çıktım.  Öğleden  sonra  Pazar  hep  kalabalık  oluyor.  Ama  zaruretten, bu  defa  böyle  geç  çıkmaya  mecbur  kaldım.  

Semiha  evdeyken  aldıklarımı,  buz  dolabına  yerleştirdim.  Semiha  gittikten  sonra  da  uykuya  dalınca,  ben  de  banyo  yapmaya  girdim.  Banyodan  çıktığımda  uyanıktı.

Birikmiş  çamaşırlar  vardı.  Kavga,   doğuş  yasemini  de  kolonyalı  pamukla  silerek  çamaşırlarını   değiştirdim.   Makinede  çamaşır  yıkadım.                                                                            Temizlik  için  Selma  geldiğinde,  banyo  yaptırıyoruz  ama,  küfürlerin,  bağırıp,  çağırmaların  biri,  bin  para.  Muhakkak  komşular  da  rahatsız  oluyorlardı.  ama,  arada  bir  banyo  yaptırmak  zorunlu   oluyordu.

Gece yatmadan  önce,  sol  kolunun  pansumanını  yapıyor,  ilaç  sürerek  tekrar  bantlıyorum.  Bu  defa  doktorun  yaptığı  bandajın  da  kaydığını  gördüm.  Zaten,   çıkar  diye  şikayet  edip  duruyordu.  Demek  ki  kendisi  çıkarmaya  çalışmıştı.  Onu  da   kendimce  düzeltmeye,  yenilemeye  uğraştım.  Yatarken  de  sağ  tarafını  tercih  etti.  Genellikle  sırt  üstü  yatıyordu.  Bunu  da   sağ  omuzundaki  çatlağın  iyileşmekte  olduğu  şeklinde   yorumladım.

..                           29-07-2008  Salı

Sabah  kahvaltıdan  sonra  takvime  göz  atarken,  Regaip  Kandili  olduğunu  anladım.  Günler  nasıl  hızlı  akıp  gidiyor!  Fırsat  bulunca,  Arkadaşı  Perihan  hanımı,  Köyden,  Nadire  ablamı,  Celâl’i  telefonla   aradım,  kandillerini  kutladım.  Kandil  diyerek  Yasemine  de  sarılıp  öptüm. Eskiden  ne  kadar  değer  verirdi  böyle  mübarek  günlere,  Ama  fazla  bir  ilgi  göstermedi.  Gülcan,  Semiha  ve  Metin  telefon  etti.  Metin  Böyle  günlerde  muhakkak  arar  ama,  diğer   torunlar  hayır. Cüneyt  ve  Mehlika da   bizi  aradı.  Mehlika  hasta  kızı  ile  Fethiye’de  yaşıyordu.  Kız  uzun  zaman  önce  düşüp   bacağını  kırmış,  bacağına  platin  konmuştu.  Şimdi  ise  Platin deforme  olduğundan  kızıyla  İstanbul’a,  yeğeninin  yanına  gelmiş.  Tekrar  platin  değiştirilecekmiş. Çilekeş  Mehlika!

( Zorlu Dönemeçler-2-b8-1-7-2008-29-7-2008 başlıklı yazı coni tarafından 18.04.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.