1 Zorlu Dönemeçler-2-b8-28mayıs2005-20hz2005

 

 

                                28-Mayıs-2005

               Saat  2130  da  silah  zoruyla  yattık.  Ben  yatakta,  günlük  yazıyorum.  Vakit  kalırsa  da  okuyorum.  Genellikle,  2300  de  yatıyorum.

Gece,  ‘‘Yusuf  beni  tuvalete  götür’’  diye  uyandırdı. Kalkıp  götürdüm.  Yattık.  20  dakika  sonra  tekrar  uyandırdı.  Bu  defa  ‘‘Oda  kapısını  aç,  bir  adım  at,  solda  tuvalet  kapısı  var ,  onu  da  açarsan  tuvalete  varmış  olursun’’  diye  tarif  ettim.  Dediğimi  yapmadı.  Benim  götürmemde  ısrar  ediyor.  ‘‘Peki’’  dedim  ama  biraz  geciktim.   Küfürler  başladı.  ‘’Allah  belanı  versin!  İşe  yaramaz  koca.  Senin  peşine  takılıp  geldim.  Bir  başka  eve  gidiyoruz,  bir  buraya  geliyoruz.  Doksan  tane  insan  var.  Burada  onların  oturduğu  yerde  oturmam  ben.  Yattığı  yerde  yatmam,  bir  kulübem  olsa  da  yalnız  yaşasam..’’diyor.

               Üzerine  gidersem,  büsbütün  hırçınlaşacağını  biliyorum.  Onun  için  susuyorum.

               Gece  ‘’terledim’’  diye  uyandı.  Henüz   hava  sıcak  ama  battaniye  örtüyor.  Çamaşırlarını  değiştirdim.  Bu  arada,  vücudünü  kolanyalı  pamukla  da  sildim.

               Sabahleyin  yatağı  düzeltirken,   çarşafları  da  değiştirdim,   her  ihtimale  karşı,  ince  battaniye  çıkardım. Sonra  da  makinede  çamaşır  yıkadım.

               Bir  ara  Gülcan’a  telefon  edecekti  ama  ismini  çıkaramadı.  ‘Hani  şu  görümcesi  var  ya!’  diyor.

               Gündüz,  TV.  açma  adetimiz  yok.  Zaten  pek  sevmiyor.  Geçmiş  yıllar,  hem  haberleri  dinler,  hem  de  film  seyrederdi.  2130 da  yatacağım  diyerek  kalktı.  Tuvalete  girip  çıktı.  ‘‘Senin  yanındaki  o  yaşlı  adam  kimdi’’?  demez  mi?  ‘’Öyle  bir kimse  yok’’  diyorum. ‘ ‘Sana    inanayım,  kendi  gözlerime  mi?  Beni  deli  mi  etmek  istiyorsun!.  Allahtan  sağlam  bir  insanım  da  senin  yalanlarına  dayanabiliyorum’’  diyor.  Susuyorum.

                             30-Mayıs-2005

               Kahvaltıdan  sonra  yine  halsiz.  Koltukta  uyuyor.  Bir  ara  uyandı.  ‘Menekşe’ye  Allahaısmarladık  demedik’  diye  tutturdu.  Cuma  günü,  İzmit’e  saç  boyatmaya  gitmiştik.  Menekşenin  kocası  kuaför  Tuncaydı.  Ama   bir  türlü,  Menekşenin  Tuncay'la  evli  olduğuna  inanamıyordu.  ‘‘Onun  gözü  yükseklerdeydi.  Belki  ikinci  evliliğini  Tuncay'la   yapmıştır’’  diyordu.  Halbuki   Tuncay  çok  efendi  bir  insandı,   hepimizin  sevgisini  kazanmıştı.  Çıkarıp  evlilik  resimlerini,  Bizimle  muhtelif  yerlerde  çektirdiğimiz  fotoğrafları   gösterdim.  Hatta  kızları  Elifle  çektirdiğimiz  resimleri  de  gösterdim.  Tam  değilse  bile  biraz  ikna  oldu.  Nihayet,  İzmit’e,  Menekşe’ye telefon  ettik.  Menekşe’nin  verdiği  habere  göre,  Elifler  Antalya   gezisinden  dönmüşler,  evlerinin  badanası  devam ,ediyormuş..                                                                                         Torun  Noyan,  karısından  boşanmıştı.  Fakat  anneannesine  söyleyememiştik,  üzülmesin  diye.  Aslında  benim  de  teferruattan  haberim  yoktu.  Bir  ara  Gülşen  telefonda  haber  vermişti.  Arada  Nilsu  da  vardı  ama,  ne  olup,  bittiğini  ben  de  pek  bilemiyordum.

               Ö .sonra,  ‘‘Menekşe’ye  tekrar  telefon  edelim,  Elifler  gelmiş,  gözünüz  aydın  diyelim’’  diyor.  Sabahtan  söylediğimizi  belirtiyorum.  İkna  oluyor.  Bi  ara,  ‘’Evimizi  bırakıp,  buraya   niye  geldik.  Ya    orada  bir şeyler  unuttuysak’’  diyor.

                 Yine  Çingeneler,  Pazar  dağıldıktan  sonra,  ortalıkta  görünmeye  başladılar.  Halbuki  Belediye  yasaklamıştı. Çoluk,  çocuk,  her  tarafta   yaylım,  yaylım.  ‘’Ya  bize  bir şeyler  yaparlarsa’’  diye  korkuyor.  Ne  kadar  ‘’bize  bir şey  yapmazlar’’  dedimse  de  pek  ikna  olmuyor.

                       01-Hz-2005  Cuma

               Tam  öğle  yemeği  yiyecektik  ki,  pencereden  bakınca,  Gülcan,  görümcesi  Selma  ve  komşuları  Nur  hanım,  bize  doğru  gelirlerken  gördüm.  Yasemin  pek  sevindi.  Halbuki   hep  öğleden  sonra  gelirlerdi.  Meğer,  Mahmut  babadan,  çocuklara    bulunsun   dileğinde   bulunmak  için   erken  gelmişler.   ‘’Beraber   yemek  yiyelim’’   diye  ısrar,  üstüne,  ısrar.  Halbuki  onlar  kahvaltıyı  saat  10.00-1100   arası  yapıyorlar.  Dolayısıyla, İkindi  kahvaltısını    Biraz  erken  yaparız  düşüncesiyle  biz  de  yemek  yemekten  sarfınazar  ettik.

               Allaha  şükür,  genellikle,  sütlaç,  muhallebi  evde  eksik  olmazdı.  Eh  kek,  kurabiye  de  vardı.  İşimiz  bi  çay  yapmaya  kalıyordu.   Saat 1400  da  kahvaltı  yaptık.  1430   gitmeye  kalktılar.  Her  zamandaki  gibi,   çocukları  biz  götürelim  diye  ısrar  etti.  Gülcan  ‘’Pazardan  alışveriş  yapacağız,  anne ‘’ deyince  ısrardan  vazgeçti.  Ama  ‘Eve  gider,  gitmez  telefon  etmeyi  unutmayın’’ diye  tembih  etti.  Netice  de  sevdiği  insanlarla  bir  arada  bulunmaktan  hoşlanıyordu.  

                                 10-Hz-2005

               Öğle  yemeğinden  sonra  cam  önünde  oturuyoruz.  Bilhassa  Gülcan'ı  konuşuyor.  ‘’Bir  de  yakında  oturan  var. Nerede  O’’ Diyor.  Sanki  üçüncü  bir  çocuğu  varmış   onu  arıyormuş  gibi!,    Zaten,  bazen  de  ‘’üç  çocuğum  var’’  diyor.

               Evi  de  çocukları  da  ayrı,  ayrı  izah  ediyorum.  Çocukları  hatırlıyor,  küçüklüklerini.    Ama  evin   satın alma  durumunu  tamamen  unutmuş  görünüyor.  ‘’Sen  bana  doğruyu  söylemiyorsun,  zaten  kafamı  karıştıran  sensin’’  diyor.  Ona  göre  en  kötü  benim.  Bazen  ağlıyor,  ’’ölmek  istiyorum’’  diyor.  Sanki  hayata  küskün.  Ben  ise,  çok,  çok  üzülüyorum.

 

 

                                 18-Hz-2005

               Öğleden  sonra,  Gülcan’ı  aradı.  Cevap  veren  çıkmadı.  Engin  evde  olsa  bile  telefona  çıkmak  istemediğini  biliyorduk.  Yasemin’de  endişe  başladı.  Neyse  ki   yarım  saat  sonra    Gülcan   aradı.  Sesini  tanımadı.   ‘‘Sesin  bi  acayip  geliyor  kızım’’  diyor.  Ben  de  duyuyorum.  Gülcan,  ’’Anne  cep  telefonundan  arıyorum,  ses  farklı  çıkıyor, çarşıdayız’’  diyor.      Ve   telefon  kapandı.  Endişesi  arttı.  Bu  defa  bana   yüklenmeye  başladı.’’Sen  adam  değilsin  ki, arabayla   oraya gidip  kızı  alalım.  Evine  götürelim!’.’

               Israrından,  Gülcan'ı  tekrar   aradım. Telefonu  eline  verdim,  konuştular,  Gülcan,  ‘’Ben  eve  gidince  seni  ararım  anne ‘‘  diyor.  Biraz  sakinler  gibi  oldu  ama,  Gülcan   eve  gidip  arayıncaya  kadar  huzursuzluğu  devam  etti.

                                20-Hz-2005

               Yasemin’den  öğrendiğim  gibi  kayısı  reçeli   yaptım.  Güzel  de  oldu.  Öğle  yemeğinden  sonra,  peşimi  bırakmıyor.  Halbuki  koltuğa  uturup  biraz  kestirirdi.  Nihayet  baklayı  ağzından  çıkardı.   ‘’Gülcan  hasta,  geçmiş  olsun  demeye  gidelim’’  dedi.  Hasta  olmadığını,  daha  yeni  görüştüğümüzü  söyledim.  Bana  çok  kızdı. ‘’Götürmezsen,  kendimi  pencereden  atarım, Yusuf  beni  camdan  attı  diye  ünyanın  en  iyi insanıymış,!  neler,  neler….

               Güya  hasta  ziyaretine  gidiyoruz.  Migros’tan  bir  şişe  kolonya  aldık.  Dörtyol'a  gelmeden  ‘’kime  gidiyoruz?’diye  sordu.   ‘’Sen  telefon  ettin,  Gülcanlara  gidiyoruz’’  dediğimde,    ‘‘Benim  telefon  ettiğimden  haberim  yok,  niye  gidiyoruz’’  demez  mi!?   İkimizin  de  sinirleri  bozuk  olarak  Gülcanlara  vardık.  Sık,  sık  geliyoruz,  onları  da  meşgul  ediyoruz  diye  üzülüyorum.  Her  neyse  Gülcan  da  annesinin  durumunu  bildiği  için  anlayış  gösteriyor.  Oturduktan  sonra,   ‘’Kızımı  gördüğüm  için  sevindim,  aslında,  biz  hastaneye  gidiyorduk,     Yusuf’un  bir  akrabası  hastaymış  da !’’   diyor.

               Gülcan  da  ‘’Anne  telefon  ettin  konuştuk’’ diyor  ama,  inkâr  ediyor, ‘’Telefon  etmedim,  hepiniz  yalan  söylüyorsunuz,  veya  ben  gerçekten  delirdim,  belki  de  Yusuf  beni  başından  atmak  istiyor,  siz  de  yardım  ediyorsunuz!’’  diyor…..

               Ayağa  kalkıp  ayrılmadan,  Gülcan!a  annesini  tuvalete  götürmesini  söylüyorum.  Tuvalete  gitmek istemiyor.  Evden  ayrıldıktan  sonra  da,  tuvalet  ihtiyacı  olduğundan  söz  ediyor.  Ev  biraz  daha  uzak.  Bu  sebeple,   ’’ Carrefour’a  gidelim,  hem    tuvalete  girersin,  hem  de bişeyler  alırız,’’  diyorum,  razı  oluyor.

               Arabayı  park  yerine  koyduktan  sonra,  önce  tuvalete  götürüyorum.  Orada  görevli  bir  kadına  yardım  etmesi  için  rica  ediyorum.  Bir  müddet  sonra  kadın  gelip,  telaşla,  ‘’eşiniz  düştü’ ’diyor.  Zaten  ben  de  bi  sesler  duyup  merak  ettiğimi  hatırlıyorum.  Başka  bir  hanım,  eşimi,  bayanlar  tuvaletinden  getiriyor,  ama  bacağı   biraz  aksıyor.  Meğer Tuvaletin iki  kapısı  da,  açmak  için  ittiğinde,    üstüne   düşmüş.  Kapı  arızalı   olduğu   halde,  kimse  farkına  varmamış,  kabak  bizimkinin  başına  patlamış.  Alışverişi   ve  tuvalet  işini unuttuk  ve  hemen  eve  döndük.                              Lasonil  sürmek  suretiyle  bacaktaki  morluğu  tedavi  etmek  istedim.  Allahtan  bir  iki  gün  aksayarak  yürüdü  ve  sonra  iyileşti. (Sonradan  düşündüm  de ,  o  telaş  içinde,  Carrefour  yöneticilerini  haberdar  etmek,  ikaz  etmek  hiç  aklıma     Neticede,  ‘’telefon  et,  gidelim’’  demek   mecburiyetinde  kaldım.  bir   de  mektup  bırakırım’’  dedi.  Yoksa  Gülcan’a  kızıyor  muymuşum ?  O  sessiz,  DSaat  1300de  telefonu  çevirip  eline  verdim. ‘’Hemen  geleceğiz’’  dedi  ve  hazırlanmaya  başladı.  Gar dolaptan  giysi  seçmesi  yarım  saat  sürdü.  Topluyken  alınan  giysiler  bir  türlü  olmuyordu. 33  kiloya  düşmüştü.  Artık  bundan  sonra  giyinirken  ben  yardım  edecektim.

gelmemişti)

                                 07-07  -2005.          SALI

               Ö.sonra,  Gülcan  yalnız  geldi.  Görümcesi  ilaç  yazdıracakmış.  Annesi  konuştukça,  o  da  dertlendi.  İki  delikanlı,  30-40  yaşlarında.  İkisi  de  işsiz.  Büyüğün  o  tarakta  bezi  yok  ama,  küçüğü  evlendirmek  istiyor..  İş  bulursa  tabii.  Kiracısını  çıkarıp,  o  daireyi  oğluna  verecek.  Tamirat,  kombi  vs.  masraflar  derken  dünyanın  parası,  düşündürüyor  insanı.  Üstelik  Gülcan,  bir  de  annesine  üzülüyor.

               İkindi  kahvaltısından  sonra,  üçümüz  de  arabaya  bindik.  Pazara  gittik.  Biz  arabada  otururken  Gülcan  Pazar  işini  bitirdi  ve  evine  kadar  götürüp  bıraktık  ve  döndük.

 

 

( Zorlu Dönemeçler-2-b8-28mayıs2005-20hz2005 başlıklı yazı coni tarafından 6.04.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.