1 Zorlu Dönemeçler-2-b8-5-8-2008-15-8-2008

 

                    05-08-2008

   Üç,  dört   gündür  hava  sıcaklığı  29  derece,  Biraz  da  rüzgarlı,  dolayısıyla  fazla  bunalmıyoruz.  Ama  oturmaktan  Yasemin  bunalıyor.  Eskisi  kadar  İzmit’e  gidelim  diye  tekrarlamıyor  ama,  ‘’Çarşıya  gidelim,  bir  şeyler  alalım’’ diyor.  Bazen  de  ayaklanıyor,  salona  kadar  gidip,  geliyor.  Düşecek  diye  ödüm  kopuyor.  Genellikle    yanında  yürüyorum

  Bu  gün  ilk  defa,  kahvaltıdan  sonra  oturttuğum  koltukta,  altına  kaçırmış.  Halbuki  otururken  hiç  böyle  bir  şey  yapmaz,  tuvalete  gitmek  isterdi.  Neyse  ki   hasta  bezi  olduğundan,  koltuk  kılıfı  ıslanmamıştı.  Yine  kolonyalı  pamukla  silmek  ve  çamaşır  değiştirmek  mecburiyetinde  kalmıştım.

  Saat  1500 de  Semiha  geldi.  Bir  haftadır,  çınarcıkta, amca  kızlarının  yazlıklarındaydılar. Biz  kahvaltı  yapmıştık,  bir  şey  yemedi  ama,  sütlaca  da  itiraz  etmedi.

  Yasemin  bir  haftadır  göğsünden  şikayet  ediyor,  Kalbinden  ziyade  göğüs  kemiklerini  tutuyordu.   biraz  da  öksürüyordu.  Yine  beni  endişelendirmişti.  Bir  kaç  defa  da  nane  limon  kaynatıp  içirmiştim.  Öğleden  sonra  dikkat  ettim,  ne  göğüs  kemiklerini  tuttu,  ne  de  öksürdü. Muhtemelen, Üşütmeden  ileri  gelmişti.  Yemekten  sonra  yatırdım.  Uyudu,  ne  öksürme  var  ne  de  şikayet.

 

                              06-08-2008

Bu  gün  temizlik  için  Selma  gelecek.  Uzaktan  geldiği   için  yardımcı  olmak  istiyorum.  Bizim  yatak,  misafir  yatak  odası  ile  oturma  odasının,  antrenin  tozunu  alıyorum.   Bu  gibi  işlere  Selma  gelmeden  önce  başlıyorum.  Ama  bu  gün  karyolanın  altını  sildireceğim  için  onu  beklemek  durumundayım.

Bu  defa  ortanca  oğluyla  geldi.  Adı  ümit  orta  okula  gidiyor.  Aklı  başında  bir  çocuk.  Kitaplar  verdim  bir  yandan  okuyor,  bir  yandan  da  ninesiyle  ilgileniyor.

Neyse  ki  karyolanın  altı  pamukcuk  olmuyor.  Baza  var  ya!  Aşağı  yukarı  her  tarafı  kapalı.  Yasemine  banyo  yaptıracağız.  Kolunun  çatlağı  sebebiyle, 25  hazirandan  bu  yana   banyo  yaptıramamıştık.   Her   şeyi  hazırlayıp  öyle  banyoya  giriyoruz.  Selmaya  da  bana  da  küfürler  yağdırıyor,  Bazen  hırsından  çimdik  atıyor.   Zorlu  bir  savaş  verdikten  sonra,  banyo  işi  tamamlanıyor.  Banyodan  çıkıp  kıyafetlerini  giydirip  saçını  kuruttuktan  sonra  da  Allah  razı  olsun  deyip,   bize  teşekkür  ediyor.   Salonun  temizliği  bitmiş  olduğundan  Cam  önüne  oturtuyoruz,  ya  uyuyor  ya  da  etrafımızda   dolaşıp  duruyor.  Ben  banyo  yaparken,  bazen  geliyor,  banyonun  kapısını  açıyor,  beni  banyo  yaparken   görünce     banyo   kapısını  kapatıyor,   bazen   de   yarı  açık  bırakıp  gidiyor.

Öğle  yemeğine  oturduk.  Ümit   maalesef  yemek  seçiyor.  Diğer  iki  oğlu  da  öyle  imiş.  Kadıncağızın  çekeceği  var.  Hele  evlendiği  zaman  karısı  ne  yapacak!?

  Temizlik  işi   genellikle  saat  1500  civarında  bitiyor.  Çocuklarıyla  ilgilensin  diye  erken  gitmesini  istiyorum.

                       08-08-2008

Bu  gün  zorlu  geçeceğe  benziyor.  Uyumak  istemiyor,  Nereye  gitsem,  oturttuğum  yerden  kalkıp  peşimden  geliyor.  ‘’Gelme,  otur’  diyorum.  ‘’Seni  özledim’’ diye   cevap  veriyor.  Alzheimer  ilaçlarını  aldığı  zamanki   durumu  nerde!  Şimdiki  durumu  nerde!  Gülşen  ile   Bülent’e  bilhassa  Dr.  Barboras’a  içimden  hep  teşekkür  ediyorum.  Her  ne  kadar  unutkanlık  gibi   bazı  hususları  devam  ediyorsa  da    munis,  ve  sakin  davranışlarda  bulunuyor.  Agresif  hareketleri  sona  ermiş   durumda.

Bir  ara,  Yarımca’da   oturan,  dayısının   kızı  Gülsen’e  telefon  ettim.  Gülbin  kâlbinden  ameliyat  olacakmış.  Bodrum’da,  yazlığında   Kâlp  krizi  geçirmiş.  Üzülmekle  beraber,  telefonu   kapattım.  Sonra   Gülbin’i  telefonla   aramak    istedim,  Bodrumun  telefonunu  bilmediğimi  anlayınca  tekrar  Gülseni  aradım.  Kocası  Cengiz  çıktı.  Meğer  Borumda  değilmiş,  burada  Kadıköy deymiş.

Evi,  59 lular  sitesindeydi.  Telefon  ettim.  Sesimi  tanıdı,  biraz  kırgın  gibiydi.  Bir  bakıma  haklıydı  da.  Siyami  Ersek  hastanesinde  ameliyat  olacakmış.  Ama  kan  bulmakta  zorlanıyormuş,   Kardeşi  Gülden  Ankaradan,  kızı  Elif  Dubai  den  gelecekmiş.  Ayrıca  korodan  bir  arkadaşı  da  kan  için  söz  vermiş.  Yalnız  bir  insanın,  kendi  başına  bu   kadar iş   için  uğraş  vermesi,  onun   ne  kadar  becerikli  olduğunu  gösteriyordu.

‘’Öğleden  sonra,  dışarı  çıkacağım,  halamı  görmek  için  size  de  uğrayacağım’’ dedi.  Yasemine  durumu  izah  ettim  ama  hiç  sesini  çıkarmadı.

Gülbin  geldiği  zaman  halası  cam  önündeydi.  Bana  ‘’ kim  bu  hanım’’diye  sordu.  ‘’Hasan  dayının  ortanca  kızı  Gülbin’’ dedim.  Bazen  kızlarını  bile  tanımıyordu.   Senelerden  sonra,  yeğenini  tanımaması   normaldi.   Ama  Gülbin,  halasının  durumuna  bi  hayli    üzülmüştü.  Ben  de   ‘’Sakın  üzülme!  Nede  olsa  kalp  krizi  geçirmişsin,  üzüntü  ve  stres  sana  iyi  gelmez’  diyerek    Gülbin',i   güya  teselli  ettim..  Bir şeyler  ikram  etmek   istedim  ama  sütlaç  bile  yemedi.  Bir  saat  kadar  oturduktan  sonra  gitti.

Akşam  yemeğinden  sonra  TV.de   Mevlüt  vardı.  Dinlemek  isterken.  Yasemin  devamlı  konuşuyordu.  Ölmüşlerimize  Yasin  okurken  de  öyle.  Bana  rahat  vermedi.  Uyumaya  niyeti  yok.  Ancak,  2300  e  doğru  yatmaya  ikna  edebildim.

 

 

                               10-07-2008  perşembe.

Dr.  Faruk  bey  ile  randevumuz  var.  Yasemini  zorlukla  kaldırdım.  Hastaneye  vardığımızda  saat  0930 a  geliyordu.  Bilgisayar  sistemi  çalışmıyor.  Bu  sebeple  biraz  beklemek  mecburiyetinde  kaldık.  Sol  bileğinden  de  şüphelenmiştim.  Hem  sağ  omuzu  hem  de  bileği  için  röntgen  isteği  yaptı.  Neyse  ki  röntgen  çekimini  yine  Salih  yaptı.  Gide,  gele  tanışır  olmuştuk.  Hatta  şiir  kitabımı  vereceğime     söz  vermiştim.  Onu  da  verdim.  Çekim  işleri  uzun  sürmedi.

Dr.  Faruk  Kaya  röntgeni  tetkik  ederken  ‘’Kaç  gün  oldu’’  diye  sordu.  ‘’Bir  aydan  fazla’’ dedim.  ‘’O  takdirde,  kolunu    bandajlamayacağız.  Kola  bir  askılık  gerekecek.  Şu  broşürde  işaret  ettiğim  gibi  Medikal  mağazalarından  bir  askı  alıp  kolunu  askıya  alacaksın.  Sol  bileğinde  ise  mühim  bi  şey  yok.  Aynı  şekilde  tedaviye  devam  et,  15  gün  sonra,  durumunu  görmek  istiyorum’’  dedi. 

Allaha  şükür  uzun  sürmüştü  ama  bu  durumu  da  atlatmıştık.  Doktorun  istediği  gibi  askılığı  yolumuzun  üzerindeki  bir  Medikal  mağazasından  alarak  eve  geldik.

Öğle  yemeğinden  sonra, sol  kolunun  sıyrığını  ilaçlayıp  sardım.  Sağ  koluna  askılığı  takmak  istedim. İtiraz  etti,   taktırmadı.  Ben  de  başka  bir  güne  erteledim. (artık  hiç  takılmadı). Ama  yasemin ‘’ kalk   beni  evime   götür’ demekten   hiç  geri  kalmadı .

                           12-08-2008  SALI

Hâlâ  Fatma  hanım  memleketinden   dönmedi,  Yasemin  kahvaltıdan  sonra  cam  önünde  uykuya   daldı.  Ben  de  fırsattan  istifade  Pazara  gittim.  Öyle  süratli  hareket  ediyorum  ki  ter  içinde  kaldım.  Eve  döndüğüm  de  Yasemin  yatak  odasında   çamaşırları  karıştırıyordu.  Allahtan  ki  düşmemişti.

Öğle  yemeğinden  sonra,   dayısının  küçük   kızı,  Güldeni  cep  telefonundan  aradım,  Ablası  Gülbin  henüz  ameliyattan  çıkmamış.  ‘’Daha  sonra  ararım’’diyerek   kapadım.

Saat  1330  a   doğru  Semiha  geldi.   Yeğenim   Hasanın  eşi  Sevgi  de  uğrayacakmış.  Gülcan,  Büyük  torun  Enginin  de  uğrayacağını  bildirmişti.  Misafirler  gelince  Yasemin  sorunlarını  unuttu.

Bir  ara  tekrar  Güldeni  aradım.  Aynı  telefondan  bu  defa   Gülbinin  kızı  Elif  çıktı.  Annesinin  ameliyatı  bitmiş.  Ancak,  kan  birikimi  olmuş,  o    tamamlandıktan   sonra    yoğun  bakıma  alacaklar’’ dedi.  Meğer  teyzesi  cep  telefonunu  yeğenine  bırakıp,   nöbeti  Elif’e   devretmiş.  Gülbin  ameliyatı  atlattığı    için  sevindim.

Ev  kalabalık  olduğu  için,  Yasemin  gündüz  uyuyamadı  ama  gece  yatar,  yatmaz  uyudu.

          14-08-2008  Perşembe                      Bu  gün,  Dr.  Faruk  kaya  ile  randevumuz  var.  Kontrola  gelin  demişti.    Yasemini  zorlukla   kaldırdım.  Kahvaltı  yaptırmadan  çıktık. Çünkü  dahiliye  ye  de  uğramak  istiyorum.  Muhtemelen    karna,  kan  tahlili  istenecek,

Önce  Dahiliye  için    kayıt  yatırmamız  lazım.  Hastalar  sıralara  oturmuşlar  bekliyorlar. Çok  da  kalabalık.  Saat  0830  da  kayıt  işlemleri  başladı.  Kayıt  numara  sırasına  göre. Burada  beklemek  neyse  de    bir  de  birinci  katta,  doktorun  odası  önünde  beklemek  var.  Neyse  ki  saat  09.00  da  içeri  girdik.  Genç  bir  doktor. ‘’Bilhassa  yemeklerden  sonra  kaburga  kemiklerinin  altında  sızısı   olduğundan  şikayet  ediyor’’dedim. Yasemin. maalesef  doktor’a  doğru  dürüst  muayene  ettirmedi.  Doktor  da,  kan  ve  idrar  tahlili  ile,  Ültrason  istedi.  Neyse  ki  kan  ve  idrar  tahlil  yerini  biliyordum.  Asansörle  oraya  çıkardım.  Geniş  salonun  şekli  değişmişti,  daha  modern  duruma  getirilmişti.  Fakat   öyle  kalabalıktı  ki.  Sıranın  gelmesi  için  saatlerce  beklemek  gerekiyordu.  Eşimle  beraber  gidip  kan  alan  hemşirelere    rica  ettim.  neyse  ki  hâlâ  anlayışlı  insanlar  varmış.  Sağ    olsunlar,    hemen  kan  alma  işlemini  yapıverdiler.   İdrar  tahlili   işlemi  maalesef  imkansızdı.  Bu  nedenle  Ültrason  kayıt  yerini   sordum,  Meğer  randevu  almak  suretiyle  ültrason  çekiliyormuş.  Kayıt  yaptıranlar,  Yasemini  görünce  hemen  bize  sıralarını  verdiler.  Kayıt  yapan  görevli  de      telefon  ederek,.  İlgililerle    konuştu.  Ve  ‘’  yukarı   kata  çıkın,  size  yardımcı  olacaklar’’  dedi.       yukarı  kata  çıkmak  için  yine  asansörü  kullandık..  Son  hastanın  işi  bitince  de  bizi  içeri  aldılar   içeri  girdik   girmesine  de  Ültrason  çekerken,  yatırılması,  vücuduna  ilaç  sürülmesi , Ültrason  çekme  işi derken ,   küfürler  arasında,   üç  hemşire  yardım  ettiği  halde,  çok  zorlandık.

Yasemini,  röntgen  odalarının  önünde  birilerine  emanet  ederek.  Dr.  Faruk  bey’e  koşturdum.  Röntgen  havalesini  gönderttikten  sonra  döndüm.  Röntgen  çekildikten  sonra,  filmi  beklerken,  dahiliyeciye  koştum  ama,  kan  tahlili  neticesi  henüz  gelmemişti.  Röntgen  filmini  aldıktan  sonra  da  Faruk  bey’e  koştum  fakat,  yerinde  yoktu.  Öğle  yemeği  için  çıkmıştı.  İki  işi  birden  yapmaya  kalkınca  işler  böyle  sarpa  sarıyordu.

  Sabah  kahvaltı  ettirmemiştim. Yanımıza  yiyecek  bir  şeyler  ve  su  almıştık  ama,  koşuşturmaktan  fırsat  bulamamıştık.   Ayrıca  tuvalet  ihtiyacı  doğmuştu.  Eve  gitmek  mecburiyetinde  idik.  üstelik  bir  de  yorgunluk  vardı. Niyetim   değişmişti.  Hastaneye Öğleden  sonra  değil,   bir gün  sonra  gidecektim.

                                15-08-2008  Cuma

İlk  önce  dahiliye’ye  gittik.  Kan  tahlil  neticeleri  ile  ültrason  neticeleri  gelmiş. Doktor  önemli  bir  şey  bulamadı.  Hatta  ilaç  bile  yazmadı.   Gerçekten,  bu  gün  fazla  şikayeti  yok.  Ama  öyle  inanıyorum  ki  sıkıntısı  yine  kendinden  kaynaklanıyor.  Çünkü,  tuvalete  gidelim  diyor,  oraya  varınca,  türlü  sebeplerden  tuvalete  oturmuyor.  Bir  kaç  defa  tekrarlamak  durumunda  kalıyoruz.  Bu  da  gazın  bağırsaklarda  birikmesine  sebep  oluyor.   Ve    bana  göre,   sıkıntısı  da  gazdan  kaynaklanıyor.

 

( Zorlu Dönemeçler-2-b8-5-8-2008-15-8-2008 başlıklı yazı coni tarafından 19.04.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.