1 Zorlu Dönemeçler-2-b8-20-8-2005-6-9-2005

 

                      20-8-2005 

               Bu  gün  Hasan  dayısıyım.  En  büyük   endişesi  parasız  ve  desteksiz  kalmak. Ayrıca  evden   çıkarılma  korkusu  da  var.  Sabahtan,  akşama  kadar  ikna  etmeye  çalışıyorum.

               Defalarca  evin  tapusunu   gösteriyorum.  Beş  dakika  sonra  unutuyor.  Baştan  sona  yaşam  hikayemizi  anlatıyorum.  Evlenme  cüzdanımızı,  resimleri  gösteriyorum.  Okuyor,  bakıyor,  hayret  ediyor.  Biraz  sonra, ‘’  O   evde  eşya  kaldı  mı?’  Diyor.

               Evde  isimlerini  bilmediği  insanlar  görüyor, ‘’Nereye  gitti  bu  insanlar’’  diye  söyleniyor.  Bir  ara  evin  eşyalarına  baktı  da ,  ‘’Bunlar  bizimkilere  benziyor’’  dedi.  Gar dolapların  içini  gösterdim..’’Bunların  hepsi  bizim’’  dedim.  ‘’Bunları  nasıl  taşıdın?  Kiminle  taşıdın,?  insan  bi  haber  vermez  mi?   Beni   adam  yerine  koyan  yok’’diye  söylendi  durdu.

 

                               25-8-2005

               Sabahleyin  kalktıktan  sonra,  ‘Anneannem  nereye  gitti?  Şimdi  buradaydı.  Tabii  yaşlı  kadına  surat  edersen,  o  da  çeker  gider’’  Her  tarafı  aradı.    Ve  ‘‘Ben  şimdi     onun  evine  mi  gideyim?  Sen  beni  götüreceksin!  (Rahmetlinin  evi  ise,  İzmit,  yukarı  pazarda)

               İkna  ederek,  Fenerbahçe  Ordu  Evine,  ilaç  yazdırmaya  gittik.

Dönüşte,  evde,  yaşlı  bir  kadın  arıyor.  Balkondan  sokaklara  bile  baktı.  Nerdeyse  seslenecek.

               Bir  ara,  ‘’arabaya  benzin  alırsan  parasını  ben  vereceğim’’  dedi.  Nereden  icap  ettiyse!

               Akşam  yemeğinde  birileri  var.  Sofrayı  terk  edip  gidiyorlar.  Çok  sinirleniyor.  ‘’Oğlan,  kız,  yaşlı  kadın  gitti!.  Gitsinler  ama  haber  versinler,  yemek  yediler  mi?  Yemediler  mi  onu  da  bilmiyorum?’  Zehra  bozuntusu  da  gitmiş.’’  ‘(  Zehra  dediği  de,  anneannesinin  yeğeni,  kendinin  çocukluk  arkadaşı)

              Hele  bi  kimse  yoktu  deyiver,  kıyamet  koparıyor.

                                26-8-2005 

               Salı  günü  konuştuğumuz  gibi,  bu  gün  Ö.sonra  Gülcan’lara gideceğiz.’’Madem  torunumun  yaş  günüymüş,  bir  hediye  alalım’’dedi. ‘’Para  vereceğim,  istediğini  alsın’’  dedim.  Yine  kıyameti  kopardı.  Carrefour’a  gittik,  acıbadem  kurabiyesi  aldık.  Ama  yine  de  niyetim  her  zaman  olduğu  gibi,  hem  Onun,  hem  de  kendim  adına  para  vermekti..  Gülcan’lara  gittik.  Komşuları  Nur  hanım  da  vardı.  Beni  onlara  ‘’Hasan  dayım’’  diye  tanıttı.  (Halbuki  böyle  kalabalık  toplantılarda,  genellikle  kocam  diye  tanıtıyordu)  Herkes  de  şaşırdı.   Hava  çok  sıcaktı,  eve  döndüğümüzde  banyo  yaptık.  Allahtan  ki  şimdilik  banyoya  itiraz  etmiyor.

Yatarken,  doktor’un    daha  az  yan  etkisi  olur  tavsiyesine  uyarak  Saraquel  veriyorum.    Ama  başlangıçtan  bu  yana  ilaçlardan  hep  şüphe  etmişimdir.

                                29-8-2005  pazar

               Kahvaltıdan  sonra,  Aricept  verdim.  Halsizlik  ve  kâlp  sıkışıklığından  şikayet  ediyor.  Bu  defa   Dilaltı  verdim.   Biraz  daha  iyi.

        Saat  1100  civarında,  yatak  odasına  girdi.   Bohçaları  karıştırıyor,   Bana  çıkarıp  mendil  verdi.  ‘’Param  yok  ki   daha   fazlasını  alayım’  ’dedi. Ona  göre  İtalya'dan  getirdiğimiz  her  şey,  annaanesinin  armağanı.  Anneannesinin  rahmetli  olduğunu  bir  türlü  kabul  etmiyor.  Hasan  dayısı  da,  akrabası  Cemal  ağabeysi  de  öyle.  halen    onları   sağ  biliyor.

                Saat  1400  civarında  arkadaşı  Perihan  hanım  geldi,  Çok  eski  arkadaşlar,  Perihan  hanımlar,  Yeldeğirmeninde,  bahçe  içinde,  ahşap  bir  evde  oturuyorlardı.  İki  oğlu  var.  Şimdi  evli  barklı  insanlar. Yasemin   ayrıldıktan  sonra, çocuklarına  yakın  olmak  maksadıyla,  bir  hafta-on gün  Perihan  hanımlarda  kalmış.  Biz   evlendikten  sonra  da  Perihan  hanım  Eskişehir’e  misafir  gelmişti.

               Her  misafir  gibi  Arkadaşını  da  güler   yüzle  karşıladı.  ‘’Bizim  burada  olduğumuzu  nasıl  öğrendin’’  dedi.  O  da,  ‘’Kargalar  söyledi’’  diye   eskiri  yaptı.  Ama  bizim  ki  konuştukça,  hasta  olduğunu  anladı.  Ben  de  durumunu  anlattım, çok  üzüldü.  Buna   rağmen  arkadaşı   çok  konuşkan  bir  kimse  olduğundan,  çene  çalmaya  devam  etti.

               Çay  içerken,  bizim  bu  evde,  kirada  oturduğumuzu  söyleyince,  arkadaşı  ‘‘Bu  ev  sizin,  23  yıldır  burada,  kendi  evinizde  oturuyorsunuz’  dedi.  Ben  de  tapuyu  getirip  gösterdim.  ‘’Unutma,  artık  ben  şahidim,  bu  ev  sizin’’deyince  pek  memnun  oldu.  Saat  1800  de  giderken  yine  ‘’biz  götürelim’’  diye  ısrar  etti.  Ama  arkadaşı  kabul  etmedi.  ‘’100m.  İlerde  otobüs  durağı  var,  bak  otobüsleri  görüyorsun,  ona  binip  gideceğim’’ deyince   razı  oldu.

               Gece  yatarken,  Seraqual  vermek  istedim,  almadı.  Gülcan’a  telefon  ettim.  O  da   telefonda  ısrar  etti  ama  yine  almadı.  ‘’Ayrı  yataklarda  yatalım’’  dedi.  Ben  de  kabul  ettim.  ‘’Sen  yatak  odamızda  yat.  Ben  misafir  yatak  odasında  yatarım’’  dedim.  Bilgisayar’ın  başına  geçtim.  On  Dakka  sonra  geldi.  Ne  de  olsa  49  senelik  alışkanlığı  var.  ‘’Haydi  gel,  nasıl  olsa  yatak  geniş,  sen  bir  tarafta,  ben  bi  tarafta,  ağabey-kardeş  gibi  yatarız’’ dedi  ve  ilave  etti,  ‘’Sen  benden  büyüksün  de  mi?’  Tabii  ilaç  almadığı  için  de  doğru-dürüst  uyuyamadı.

 

    01-09-2005

               Sabah  kahvaltı  sırasında,  ‘’Küçük  çatalları  alıp,  Ankara’ya  götüreceğim ‘’  dedi.    ‘’Ankara'da  evimiz  yok’’ deyince  duraksadı.  Demek  ki  orada   oturduğumuz  günleri  hatırlamıştı.  Daha  sonra,   Birinci  hikaye  kitabımdan,  köy  yaşantımı  okudum.  Çok  etkilendi,  duygulandı.  Üzüldü.

               Öğle  yemeği  yerken,  yeğenim  Semiha’ya   telefon  ettim.  Komşusuyla  pazara  inecek,  bize   de  uğrayacakmış.  Bu   gün  Gülcan'la  Görümcesi  de  geleceğine  göre,  Yasemin,  kalabalıktan   memnun  kalacaktı.

               Önce  Gülcanların  komşusu  Nur  hanım,  sonra  Gülcanlar  geldi.  Nur  hanım  evden  erken  çıkmış,  Gülcanlar  ise,   gelin-  görümce  ağır  davranırlardı..  Sonradan  da  Semihalar  geldiler.  O  kadar  kalabalığı  görünce,  bizimki  hayatından  çok  memnun  görünüyor.   Misafirlere  ikram  edilsin  istiyor.   Hemen,  ‘’Misafirlere  çay  yapalım,  bir şeyler  getir’’diyor.                                                  Neyse,  Semiha  da  yardım  ediyor,  Portatif  sehpaların  üzerinde,  kek,  kurabiye,  sütlaç  derken,  muhabbete  devam  ediliyor.  Arada  bir  unutkanlık  hariç,  fazla  bir  problem  yaşamıyor

 

                                                        03-09-2005

.              Para  çantasını  koyduğu  yeri  unutmuş,  ara,  ara!    Bulamıyoruz.  Meğer  yatak  odasındaki  gar dolap  yerine,  misafir  yatak  odasındakine  koymuş.  Bazen  gözlükleri,  bazen  tarakları, bazen  de  saatini    tespihini bulamıyoruz  Seyyar  telefonu    bulmak  için  ise  ancak,  sabit  telefonu  çaldırarak    sesinin  geldiği  yerden  tesbit  edebiliyoruz. Her  şeyi   aramaktan  yorgun  düşüyoruz.

               Biraz  önce  Hasan  dayısı  isem,  biraz   sonra   Yusuf  oluyorum.  Bu  gün  bana,  şöyle  diyor:  .’’Benimle  neden  evlendin?  Daha  uygun  biri  yok  muydu?’’

               Akşam  yemeğinden  sonra,  ishal  gibi  olmuş,  kilotuna  kaçırmış.  Tuvalette  epey  kaldı.  Kilotunu  değiştirdim.  Yıkadım. Tuvaletten  çıktıktan  sonra  genç  bir  kadını  arıyor.  Oturup,  muhabbet  etmiş  ama  şimdi   veda  etmeden  gitmiş.  Suçu  bende  buluyor.  Tanımıyorum  desem,  kıyamet   koparacak.

               Bir  ara,  ‘’yarın  evime  gitmek  istiyorum’’ dedi.  ‘’Bu  ev  ve  eşyalar  senin’’  deyince,  ‘’Hep  aynı  şeyi  söylüyorsun.  Benim   okula  giden  çocuklarım  var,  oradaki   ev  okula   daha   yakın,  burası  uzak’’demez  mi!   Eşyalara  şöyle  bi  baktı. ‘’Bunları  ben  şimdi  nasıl  taşıyacağım?  Param  yok,  pulum  yok.  Taşımaya  versem    kalırım.  Kime  sordunuz  da,  bunları  buraya  getirdiniz?  İnsan  bi  sorar!  İhtiyacım  olduğunda,  her  seferinde,  almak  için  buraya    geleceğim?  Geldiğime  pişman  oldum!’’diye  bar-bar  bağırıyor. ‘’Gülcan’a  telefon  edelim’’  diyorum.  İstemiyor,  ‘’Ben  şimdi  ona  ne  diyeceğim?’’

               ‘’Ben  seninle  mi  kalacağım?  Ben  seninle  kalmak  istemiyorum!  Kendimi  yalnız  hissediyorum’’!

               Saat  2130  da  ilacını  vermiştim.  Cam  önünde  biraz  uyukladı.  Zorlukla  kaldırıp  yatırmak  istedim,  ‘’soyunurken de  yardım  edeyim ‘‘ dedim,.  Kabul  etmedi.

                              06-09-2005

               Sabahtan,  Bankaya  gitmem  gerekiyor.  ‘’Arabayla  gidelim,  yalnız  kalma’’diyorum.  Halsiz,  gelmek  istemedi. Şimdi   Saat  1000,  bir  saat  içinde  gelmişim.  ‘’Geç  geldin’’  diye  kıyamet  kopardı.  Cam  önüne  oturduk,  her  ay  başı  olduğu  gibi  harçlığını  verdim.  ‘’Sanki  bana  her  ay  harçlık  veriyormuş  gibi’’diyerek,  beni  suçladı.   Ben  de  çantasındaki  paraları  sayıverdim.300  lirası  vardı.

               Gülcan  telefon  etti.  Saatçilere  gideceklermiş,  haber  verdi.  Bu  defa  yine  Hasan  dayısı  oldum. Gülcan’a,   ‘’Dayı,  yeğen  oturuyoruz’’  dedi.             Devamlı  konuştuğu  konu, anneannesiydi.  Her  zaman  tekrarladığı  gibi,   komşu  balkonlarda,  hatta   bahçedeki  ağaçlarda  uyuyan  insanlar  olduğundan  bahsetti.  Oralarda  kimseler  yoktu  ama  halüsinasyon  durumundaydı.  Hava  karardığı  zamanlarda,  Salı  pazarının  kenarındaki  yoldan  sağa  dönen  arabalar  da   Yasemin’e   göre,    birbirleriyle  konuşuyorlardı.  Yani  sağa  dönmeden  önce,  soldan  gelen  arabalara  yol  verirken  frene  bastıklarında, kırmızı  fren  lambaları,  onu  yanıltıyor,  kendine  bu  yönde    bir  his  veriyordu.

               Banyoda,  lav obanın  üstünde  ayna  vardı.   Bizim  banyo,   komşumuzun  banyosuyla  sırt,  sırtaydı.  Bizim  aynamıza  bakarken,  kendini  değil    yabancı  insanlar    görüyorum  derdi.  Yabancı  insanların    bizi  gözetlediği  zehabına  kapılırdı.  Kaç  defa  aynayı  kaldırıp,  arada  duvar  olduğunu   gösterdimse  de  tamamen  inanmış  görünmüyordu.  Bu  durum  aylarca  sürmüştü.

               Diğer  bir   şikayeti  de  şöyleydi:  Akşam   olup  cam  önüne  oturduğumuzda,  haliyle  salonun  lambasını  yakıyorduk. Antrede  de,  elbise  askılığının  üzerinde  büyük  bir  ayna  vardı.  Salonun  kapısı  her  zaman  açık  oluyor  ve  salonun  ışığı,  aynadan,  komşu  apartmanın  camına  aksediyordu.  Yasemine  göre  işin  boyutu  farklıydı.  Komşu  apartmanın  bize  bakan   bir  dairesi,  gizlice  bizden  bağlantıyla ,  elektrik  almış,  bedava  kullanıyorlardı.   Bu  yüzden  bizi  zarara  sokuyorlardı.  Durumu  ne  kadar   izah  etsem   olmaz  desem  de   bana  inanmak  istemiyor,  halüsinasyon  görmeye  devem  ediyordu.                                                                            Hep  başka  bir  evden  bahsediyor,  buraya  benzeyen, eşyaları,  panjurları,  hatta  komşu  apartmanları  aynı  olan  bir  evi  anlatıyor.   Bir  ara, ‘’Kızıma’a  gidip,  onunla  yatacağım,  ana,  kız  muhabbet  ederiz’’dedi.  ‘’Otuz  küsur  senedir  onlara  gece  yatısına  gitmedin.  Yarın  hastaneden  sonra  çaya  gideriz’’  deyince  sesini  çıkarmadı

               Saat  2100de  sertleşmeye,  bana  hakaret  etmeye  başladı. Onun  bu  hale  gelmesine  ben  sebep  oluyormuşum,  kafasını  karıştırıyormuşum.  ‘’Ben  bu  hale  geldim,  Allah  seni  daha  beter  etsin’’ diye  beddua  ediyor. Yatarken  de  ‘’O  adamlar  buraya  gelmeyecekler  mi?’’diyor.      ‘’Hayır ‘‘  deyince,    ‘’Oh!    Hem  o  eve  para  ver,  hem  gidip  otursunlar  ne  âlâ!’’diyor.  Ben  de    hiç  sesimi  çıkarmıyorum.

( Zorlu Dönemeçler-2-b8-20-8-2005-6-9-2005 başlıklı yazı coni tarafından 8.04.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.