1 Zorlu Dönemeçler-2-b8-25-1-2008-15-6-2008

 

                                25-01-2008

  İstediğim  halde  uzun  süre  günlük  yazamadım.    Daha  önce  de  belirttiğim  gibi,  Alzheimer  ilaçlarını  kestiğimizden  bu  yana  Yasemin  daha  sakin.  Erken  de  yatıp  uyuyor.  Bu  nedenle  bana  da  dizi  merakı  Sardı.  Saat  2000 den  sonra,  Elveda  Rumeli,  Sinekli  Bakkal,  ve  Görgüsüzleri  izliyorum. Tabii   haftada.  Bir  de  Samanyolu  TV.  de    dine  dayalı  kısa  diziler!.  San  ki  komedilerden  ziyade,  dramları,  hüzünlü  konuları  tercih  ediyorum.  Ve  buna  da  şaşıyorum.

  Daha  önce  de  belirttiğim  gibi,  bilhassa  akşam  yemekleri  için  Yasemini  uyandırmakta  zorluk  çekiyorum.  Kımıldamasını  bekliyorum.  Kımıldarsa  sesleniyorum.  Aksi  takdirde  önce  ben  yiyorum,  sonra  ona  yediriyorum.  Çok  az  yemek  yer  oldu.  Az  bir  şeyle  ‘’Doydum’’    Geçen  gün  ilk  defa  hazır  domates  çorbası  yaptım.  Fena  değil  ama  benim  yaptıklarımı  tutmuyor.  Her  zaman   bana,  ‘’Çok  güzel  yemek  yapıyorsun’’diyor.  Ben  de  ‘Kimin  çırağıyım,  ustam  sensin’’  deyince  pek  memnun  kalıyor.  Artık  eskisi  gibi  misafirlere  de  kek  kurabiye  yapmıyorum.  Migros  yakın  olduğu  için  oradan  hazır  alıyorum.  Ama  sütlaç,  muhallebi  yapmaya  devam  ediyorum.

  Salı  günleri  Gülcan'la  görümcesi,  bazen  komşuları  Nur  hanım,  bazen  de  Semiha  geliyor.  Biz  de  Cuma  günleri  Gülcan’lara  gidiyoruz.. Asansörleri  olmadığı  için  de  merdivenleri  çıkmakta  zorluk  çekiyoruz.

  Son  zamanlarda,  idrar  kaçırmaya  ilave  olarak,  bazen  peklik,  bazen  de  ishal  oluyor.  Kirletirse  diye,  kilotuna  kadın  PED lerinden  koyuyorum.  Bazen  o  bile  kafi  gelmiyor. Dolayısıyla ,  artık   Hasta  bezi  kullanmaya  başladım.

  Bazen,  gündüz-  de  gece de    klozete  oturmak  istemiyor.  Sanki  ilk  defa  oturuyormuş  gibi  davranıyor.  ‘’Ben  içine  düşerim’’diyor.  Bu  nedenle,   nadir  de  olsa,   tuvalete  girmekten  vazgeçtiği    bile  oluyor.

  Bazen  gece  yattıktan  sonra,  bir  ara  benim  yattığım  tarafa  gelip,  çocuklar  gibi  beni  uyandırmak  istiyor.  Çocukların  yaptığı  gibi  saçlarımı,  yüzümü  okşuyor.

  Birkaç  tecrübeden  sonra  anladım  ki,  seslenmediği  zamanlar,  benim  yattığım  tarafa  geliyor,  ‘’Tuvaletin  var  mı?’’  Diye  sorduğumda    da  ‘’Evet’’diyor.  Ve  tuvalete  götürüyorum,

  O  kadar  hastalığına  özgü  şeyler  var  ki,  genellikle  unutuyorum.  Bilhassa,  sabaha  doğru, ‘’Yusuf,  Yusuf.  Cantürk,  Cantürk,  Coni,  Coni,  Gülcan,  Gülşen’’  diye  sesleniyor,  belki  de sayıklıyor.

  Yine  peklik  çekiyor.  Bu  defa  sinameki  vermiştim  Aksi  tesir  yapınca,  yine  kilotunu  kirletmiş.  ‘’Bu  ne  hâl,  sen  çok  temiz  ve  titiz  bir  insandın’’  dediğimde,    cevabını  hemen  yapıştırıyor. ‘‘Ben  yapmadım  ki  çocuklar  yaptı’’diyor.

  Allah  öyle  sabır  veriyor  ki,  Ona  içten  ve  sevecenlikle  yaklaşıyorum.  Sanki  bana  her  şey  normal   gözüküyor.

                  30-01-2008

  Bu  gece  yine  beni  yoran  gecelerden  biri.  Bana  seslenip,  yatağın  kenarına  oturduktan  sonra  tekrar  uykuya  dalıyor. Sonra  olanlar,  oluyor.      Hasta  bezini    iyi  takamadığımdan,  yatağın  çarşafına  kadar  ıslatmış.  Neyse  ki,  çarşafın  altında  su  geçirmez cinsi  Ped  vardı.  PED  dahil,  çarşafı  değiştirdim,  Sırtındaki  Çamaşırların   tümünü  çıkarıp,  kolonyalı  pamukla  her  tarafını  sildim.  Temiz  çamaşırlar  giydirdim.  Tabii  bu  işleri  yaparken,  bağırıp,  çağırıyor,  zorluk  çıkarıyor.

  Sabahleyin,  erkenden  de  makineyi  başlattım. Yıkandıktan  sonra  da,  Çarşafı  ve  su  geçirmezi  balkona  astım,  diğerlerini  de  çamaşır  kasnağında  kuruttum.  Kahvaltı,  bulaşık  derken, epey  yorgun  ve  uykusuz  kalmıştım.  Cam  önüne  gelip  karşısındaki  koltuğa  oturdum.  Biraz  uyumak  istedim  ama  ne  mümkün.  Benim  uykuma  mani  olmak  için   türlü   davranışlarda   bulunuyor,   rahat  vermiyor.

 

                                10-02-2008

  Şubatın  ikisinde  Gülcan’ın    Kız  torunu  olmuştu.  Bidayette,  nefes  alma  gibi  sorunlar  yüzünden,  çocuğu  küvete  koymuşlar.  Şimdi  daha  iyi  imiş.  Geçen  Pazar  bize   getireceklerdi,  olmadı  çünkü  bizde  temizlikçi  kadın  vardı.  2  mart  için  getireceklerine  söz  verdiler.

  Kardeşim  Celal  hastaneye  yatmış.  Kâlp  kapağı  ameliyatı  olmuş.  Hasanın   telefonuna  göre  şimdi  daha  iyi  imiş.

               Yaseminin  sakin  hâli   devam  ediyor.  Şimdi  en  büyük  problem ,  hasta  bezini   ıslatma  işi.  Bazen  gün  aşırı,  bazen  de  3-4  günde  bir. Hasta  bezini  değiştirip  çöpe  atmak    mecburiyetinde  kalıyorum..  Muhtemelen  bu,  hasta  bezini  bağlarken,  benim  yaptığım  hatalardan  da  kaynaklanıyor.

  Bazen  yine, ‘’ İzmit’e,  anneannemin    evine  gideceğim’’   diyor  ama  eskisi  gibi  agresif  ve  ısrarlı  davranmıyor.  Yeni  ayaklanmış  bir  çocuk  gibi  her  şeyi  merak  ediyor,  ellemek  istiyor.  Benim  peşimi  bırakmıyor.  Mutfakta  bulaşık  yıkarken  geliyor,  Yıkadığım  çatal,  kaşık,  bıçak  gibi  şeyleri,   yarım,  yamalak   kuruladıktan  sonra, ‘’ bunları  nereye  koyayım’’  diyor.  Her  şeyin  yerini  değiştirme  isteği  var!

,  Beş  vakit   namaz  kılamasa  da,  Allaha  olan  inancını  kaybetmiyor.  Bu  gün  bir  ara  su  içtikten  sonra,  ‘’Allahım  minnettarım  Sana’’dedi.

                                4 -Nisan -. 2008 .

  4  Nisan  bizim  evlilik  yıl  dönümüz  idi.  Ama  hay,  huy  içinde  unutmuşum.  Kendisi  ise  hiç  hatırlamıyor.  Halbuki  her  sene  ya  ordu  evine  gider,  yemek  yerdik,  ya  da,   çiçek  getirir  gönlünü  alırdım.  Bu  sene  ise   evlilik  günümüzü   hatırladıktan  sonra,   hüznümü   içime  gömdüm.

  Bu  gün,  misli  görülmemiş  bir  davranışta  bulundu.  Hani  derler  ya!  Temiz,  titiz   İnsanlar  yaşlanınca  B,,,  ile  oynarmış’’  İşte  Yasemin   bu  ifadeye  uygun  olarak,   ilk  defa  öyle  bir  şey  yaptı.  Tuvalet’e  götürmüştüm.  Pisliği  eline  almış, ‘’ bunu  ne  yapayım’’diye  bana  gösteriyor.  Elini  klozetin  içine  soktum,   ‘’at,  bırak  onu’’  dedim,  inat  ediyor,  direnç  gösteriyor, bir  türlü  pisliği  klozetin  içine  bırakmıyor!  Netice,  kilotuna,  kaşkorsesine  bulaştırdı.    Hâlâ   bırakmak  istemiyor.   Güzellikle  ikna  edemedim, İlk  defa  zor  kullanmak  mecburiyetinde  kaldım. sonradan da  üzüldüm.

  Yine,  itiraz, bağır,   çağır,   kolonyalı  pamukla  her  tarafını  temizleyip,  çamaşırlarını  değiştirdim.   Sonrasında,  her  zamanki  nezaketiyle   bana   teşekkür  ediyor.!

 

                               15.Nisan-2008  Salı.

  Bu  gün  Fatma  hanım  gelemedi.  Torunun  biri  rahatsızmış, oraya  gitmiş..  Gülcan’a  telefon  ettim,  daha  erken  gelebilir  misin ?  Diye..  Bankaya  gidip  maaş  alacakmış.  Bu  durumda   Pazar  işini  Cuma  gününe  ertelemiştim.

  Gülcan,  Saat  1500  de   çıkıp,    geldi.  ‘’ 5-10  Dakka  içinde  pazara  gidip, geleyim’’  diyerek,  hemen  giyinip  çıktım.  Genellikle  sabahtan  gittiğimden,  bu  saatte,  Pazar    bana  çok  kalabalık  geldi.  Pardon,  pardon  diyerek  acele  alacaklarımı  alarak  döndüm.                                               Gülcanın  ifadesine  göre:  TV.  de  bir  haber  duymuş.  Alzheimer  hastaları  için  bir  ilaç  bulmuşlar,  ve  elli  hasta  üzerinde  deneme  yapmışlar,  hepsi  de  her  şeyi  hatırlar  olmuşlar.  Haberi  sunan  da      Uğur  Dündarmış.  Araştırmacı,  gazeteci   Uğur  Dündar’a  inanmayıp  da  kime  inanacağız!  Gerçi  böyle  düşündüm  ama,  Amerikan  Alzheimer  derneğine  üyeliğim  vardı.  Her  türlü  haberi  bana  ulaştırıyorlardı.  Henüz  böyle  bir  haber  gelmemişti.  Diğer  taraftan,  Türkiye’ye  bu  ilaç  kim  bilir  ne  kadar  sene  sonra  gelecekti.  Bana  göre,  ümit  etmekle  yetinmek  gerekiyordu.

  İki  aydır,    Yahoo,  geocities  de  bulunan.. internet  sitemden  görüntü  alamıyorum. Fırsat  buldukça   ilgileniyorum  ama  nafile.  Neticede,  uğraş,  uğraş,  Ankara  Sulh  Hukuk  Mahkemesinin  kararıyla,  Atatürk’e  hakaret  ettiği  gerekçesiyle,  bütün  Türk  Sitelerinin  Yahoo dan  kaldırıldığını,  yasaklandığını öğreniyorum.  Böyle   Atatürk’e  hakaret  eden bir  yerde  benim  sitemin  olmasını  ister miyim  hiç!  Hemen,  sitemi  Mynet,  com. Tr.  ye  aktarma  işlemine  başlıyorum.

  Bir  ara  tuvalete  gitmiştim.  Yaseminin  ‘’Düştüm’’diyen  sesini  duydum.  Apar,  topar  salona  koştum.  Cam  önünde,  oturduğu  koltuğun  önüne  düşmüş,  yerde  yatıyordu.  Belim  ağrımasına  rağmen,  hemen   zorlukla  kaldırdım. Sağ   kaşının  hemen  üstünde,  alnında  bir  kızarıklık      ve  şişlik  hasıl   olmuştu..  Oraya  Lasolin  sürdüm,  Şişlik  bir,  iki  gün  içinde  inmişti  ama,  kızarıklığın  olduğu  yer  acımaya  devam  ediyordu.  Ayrıca,  morarma  gözlerinin  etrafına  kadar  yayılmış,  sirayet  etmişti.  Bu  morarma,  epey  bir  zaman  süreceğe  benziyordu.

.

                              15-06-2008

  Neredeyse  iki  aya  yakın  bir  süredir  kalemi  elime  alamadım.

  23  mayısta  Gülşen-  Bülent  geldiler,  Gülşen  hemen  mutfak  işlerini  devraldı.  Bülent  de  camların  çerçevelerinin  bozulan  yerlerini   kazıyıp  boyadı.  Bir  ara  beraber  çarşıya  enip,  elektrikli  Termesifon  aldık,  taktırdık.  Böylece,  gaz  tüpü  derdinden  de  kurtulmuş  olduk.  (Mutfakta  doğal  gaz  var,  ama   ya  kesilirse  diye  Yasemin   banyoya  aldırtmamıştı).

  Bu  arada, Gülşenler  buradayken,  diş  problemimi  çözmeyi  düşündüm.  Akademiden  bu  yana,  alt  ön  dişlerimin  ikisi  sallanıyordu.  Otuz  senedir  bana  fazla  bir  rahatsızlık  vermiyordu.  Bir  dişim  kendiliğinden  çıkınca,  artık   dişçiye  gitmem  zorunlu  oldu.  Dişçi  de  Bülent’in  eniştesinin  tanıdığı,  Dr.Cengiz  Saral  idi.  Gülşen  annesiyle  ilgilenirken  ben  de   dişçiye  gidip,  geldim.             Cengiz  bey  beni  çok  iyi  karşıladı.  Efendi,  nazik  bir  insandı. Üstelik  indirimde  de  bulundu.   Ön  dişlerimden  dört  tanesini çekip  sabit  yapmıştı.  çok  sağlam  ve  güzel  görünüyordu. Böylece,.  bir  hafta  içinde,   sıkıntıdan  kurtulmuştum.  Metin  bey,  arkadaşını  tavsiye  ettiğinden,  merak  etmiş,  taa,  Saroz'dan  beni  arayıp  dişlerimin  nasıl yapıldığını,  beğenip,  beğenmediğimi   sormuştu.

  Gülşenler  4  Haziran  Çarşamba  günü,  0530  da  Şarköy'e  hareket  ettiler.  Şarköy’e  vasıl  olunca  da  Gülşen  ‘’Rahat  geldik’’  diye    telefon  etti.,  Bülent’in  ifadesine  göre,  Oto  yoldan  sonra, tek  şerit  halinde  devam  eden  yolların  yerine,  çifte  yol  yapılmış,  konvoy  gibi  gidip,  gelinmekten  kurtulmuşlardı. 

( Zorlu Dönemeçler-2-b8-25-1-2008-15-6-2008 başlıklı yazı coni tarafından 16.04.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.