1 Zorlu Dönemeçler-2-b8-2-1-2006-19-6-2006

 

                              02-01-2006

               Sabahtan  yine  halsiz.  İlaçlarını  muntazam  veriyorum.  Bazen  de  kâlpten  dolayı  İzordil  vermek  durumunda  kalıyorum..

               Sanki  Gülcan’ı  uzun  zamandır  görmemiş  gibi,  ‘’ben  ölmeden  kızımı  bir  daha  göreyim,  özledim’’  diyor.  Onunla  olduğumuz  günleri  sıralıyorum,  ama  nafile.    ‘’Para  da  vermek  istiyorum, Param  yok  ki!’,diyor.   Kendi  muhtaç-ı  himmet  bir  dede  teranesini  tekrarlıyor.  Metinin  evliliği  için, hem  senin,  hem  de  benim  namıma,  çok  para  verdiğimi, yılbaşı  için  de  ayrıca   para  verdiğimizi,   Yeni  evliler  için   çamaşır  makinesi  aldığımı,  kendisinin  de  geline  bilezik  taktığını  söylüyorum.  ‘’O  başka’’  diyor.  Ve  iki  Dakka  sonra  unutup,  tekrar  aynı  şeyleri  söylüyor.

 

 

                             20-01-2006

               Hastanede,    Dr.  Başar  bilgili  çoktan  terhis  olup  ayrılmış.  Ona  alışmıştık.  Yerini  sordum  ama  söylemediler.  Dolayısıyla,  Nöroloji   Bölüm  başkanı,  Prof.  Dr.  Oğuz  Tanrıdağ  ile  randevumuz  var.  Onun  görüşü  de  farklıydı.  Arıcept’in  bir  sabah,  bir  de  öğle  saatlerinde,  Sarequel’in  ise  bir  sabah,  bir de   yatarken  verilmesini  uygun  gördü.   Ayrıca  yeni  bir  ilaç   daha  yazdı.  ‘Bu  da  Avrupa  malı,  iyi  bir  ilaç’  dedi  ve  ilave  etti.  ‘Bundan  sonra  benim  hastamsınız,  giderken  üç  ay  sonraya   randevu  alın’!.

               İşte,  üçüncü  olarak  verdiği  ilacın,  prospektüsünü  okuyunca  anladım  ki,  bu  hastalığın  çaresi  yok.  O ilacın,  o   kadar  çok  yan  etkisi  var  ki,  aslında  hiç  vermek  istemedim. Sonra  da   Profesörün   bir   bildiği    vardır  herhalde  diye  düşündüm..

               Bu  üçüncü  ilacı  verdikten  sonradır  ki  agresif  hareketleri  arttı.  Ayrıca  gece  yatarken  feryat  figan  uyanıyor,  bacaklarına,  ayaklarına  kramp  giriyor.  Masaj  aleti  ile   krampı  izale  etmek  için  dakikalarca  uğraş  veriyorum,  kendisi  de  acıdan  kıvranıyor.(Zaman,  zaman  bu  kramplar  devam  edecekti)

                             02-02-2006

               Akşam  yemeğinde,  pirinç  çorbası  ile,  değişiklik  olsun  diye,  beyaz  peynire  birer  yumurta  kırdım,  bir  de  muhallebi,  Saat  1900  a  doğru,   gaz  sancısı  başladı.  Oturamıyor,  yatamıyor, dolaşmaktan  yorgun  düştü.  Duphaluc  şurup  verdim.  Zaten  her  yemekten  sonra,  Pankreofflat  veriyordum.  Bu  defa  hiç  biri  fayda  etmedi. Saat  2100  de GATA  Acil   Servise   götürdüm.  Röntgen,  idrar  tahlili,  kan  tahlili  derken  Gazdan  şikayeti  azaldı.  İlaç  bile  yazmadılar.  Yalnız,  Doktorların  tavsiyesi,  ‘yarın  bir  de  nöroloji’ye  gösterin’  şeklinde  oldu.

               Saat  2230  da  eve  geldik.  Gaz  sancısı  yine  başladı.   Epey  sürdü.  Sonra  yatağa  uzandı,  yorgunluktan  hemen  daldı.  On beş  Dakka  sonra  uyandı  Tuvalete götürdüm.  Meğer  gaz  çıkarırken  kilot  ve  pijamasını    da  kirletmiş.  Hemen  değiştirdim.  Parça,  parça  dışarı  çıkınca  rahatladı

.                               8-02-2006

               Dün  gece  uykusuz  kalmıştık.  2130  da ‘’ yatalım’’  dedi.   Tam  yatağı  açarken,  -‘’Sen  nerede  yatacaksın’’ diye  sormaz  mı?   -‘’Senin  yanında’’  deyince,  -‘’Olmaz!  Sen  başka  yerde  yat’’  diye  yanıt  verdi.  Ben  de  misafir  yatak  odasına  gittim.  Bir  müddet  sonra,  -‘’Cantürk  Alb. neredesin?’diye   sesleniyor.  Baktım  döne,  döne  beni  arıyor.  –‘’Buradayım’’  diye  cevap  verdim,  Geldi,  -‘’Düzelt  yatağı,  gel  yanımda  yat’’  diyerek,  önceki  itirazını  unuttuğunu  belli etti.

                     08-03-2006

               Öğle  yemeğinden  sonra, -‘ ‘bu  ev  bizim  değil,  başkasına  ait,  kim  bilir  ne  kadar  para  isteyecekler?’’ Diye  endişe  ediyor.  Diğer  bir  korkusu  da   eşyaların  çalınması.  Her  şeyin  yerini  değiştiriyor.  Ve  saklıyor.  Sonra  da  koyduğu  yeri  bulamıyor.  Bir  ara,  ayakkabılarını  sordu.  Önce  Japon  terliklerini  gösterdim.  –‘’Onları  değil  her  zaman  giydiklerimi  göster ‘‘  dedi.  Onları  gösterince  eline  aldı  baktım  yatak  odasına  götürüp,  gar dolabın  içine  koymak  istiyor  ,Ayakkabılar  kirli  diye  itiraz  ettimse   de    inadında  ısrar  etti.  Sonra  salona  götürdü.   Bir  müddet  geçtikten  sonra,  koyduğu  yeri  unuttu.  Aramaya  başladı.  Bulamayınca  bana  sordu.  Ben  takip  ettiğim  için  bulup  verdim.  Bu  defa  -‘’çocuklar  çalar’’  diyerek  tekrar  eski  yerine  koydu.

               Bir  ara  çantasını  sordu.  Gar dolaptan  alıp  gösterdim.  İçindeki  parayı  saymak  istedi  ama  paraları  da tanımaz  olmuştu.,  dolayısıyla  ben  saydım.  350  lira  - ‘’ ıhh,  bununla  hiç  bir şey  alınmaz  ki’’  dedi.

  Daha  sonra  yine  beni  tanımaz  oldu.  ‘’Senin  kocanım’’dedim.  Kıyameti  kopardı.  Yine  tehditler,  bağırıp,  çağırmalar,  Gülcan’a  telefon  ettim.  Onu  da  dinlemiyor.  Baktım  olacak  gibi  değil,  ‘’Engin’i  de  al  bir  taksiye  binin  gelin’’dedim.  Onlar  gelinciye  kadar  aşağı  inip   bekledim.  Geldiler,  bir  saate  yakın  ikna  etmek  için  çaba  saffettiler.  İkna  olunca  da  onları  evlerine  bırakıp  döndük.

                    23-03-2006

               Saat  20.00,  yatma  hazırlığında.  Tuvalete  girip,  çıktı.  Anneannesini  arıyor.  ’Altmış  yıl  önce  rahmetli  oldu’’diyorum.  Öyle  öfkelendi  ki,  neredeyse  bana  vuracaktı.  Bir  saattir  çırpınıyor,  ‘’Anneanneme  ne  yaptınız!  Yaşlı  kadını  nereye  götürdüler!  Zorla    götürdüler?  Ne  vicdansız  insanlar  varmış.  Neredesin  anneanneciğim,  Benim  yüzümden  oldu!  Senin  yerine   bana  yapsalardı  fenalığı!’’

Bu  defa  bana  dönerek,  ‘’sen  yaptırmışsındır!  Çağırmışsındır  onları,  Kimler  götürdüyse,   Allah  kahretsin!  Anneanne  nerdesin,  seni  özledim!  Nasıl  yaptırdın  Yusuf!?  Bana  nasıl  yapabildin  bu  kötülüğü!  Anneannem  iyi   bir  yerdedir  inşallah!  Hıyar  gibisin,  olan  hadiseden  teessür  bile  duymuyorsun!   Öldüğünü  söylüyorsun.  Allah  belanı  versin!  Zaten  seni  hiç  gözüm  tutmamıştı.  Seni  besledim,  yedirdim,  içirdim.  Gözüne,  dizine  dursun.  Keşke  seni  tanımasaydım!  Anneanne  affet  beni!  O  beni  karşılamak  için  geldi.  Nereden  bulacağım  ben  anneannemi?  Çok  fenayım!  Çok  perişanım!   Gel  beni  kurtar  anneanneciğim!’’  diye  feryat  ediyor. Dil  altı  vermek  istiyorum,  almıyor.

              Saat  2115  oldu  hâlâ  üzülüp  söyleniyor.  ‘’Anneanne!  Allah  seni  korur.  Kimse  sana  bir şey  yapamaz!  O  cennettedir  inşallah!  Öyle  hain  insanlar  var  ki  her  şey  yaparlar.  Bize  düşmanlık  yapan  var!’’

Saat  2130  de  biraz  sakinler  gibi  oldu.  Ben  ise  üzüntüden  kahroluyorum.

                             13-04-2006

           Öğle  yemeği  yerken  bir  toplantıdan  bahsetti.  –‘öyle  bir  toplantı  yok’’  dedimse  de!  O  kafasındaki  düşünceleri,  kelimelere  döküyor.-‘’Acele  edelim,  toplantıyı  kaçırmayalım!  Herhalde  insanları  seçerler!  Böyle  yerlerde,  yaş  haddi  olması  lazım!  İyi  bir  kıyafet  giymeliyim!  Kim  bilir,  ceylan  gibi  genç  kızlar  vardır.’’

               Anladım  ki  güzellik  yarışmasına  katılacak.  –‘’Toplantı  nerede  olacak’’diyor.  Hiç  sesimi  çıkarmadım.  Bir  şey  desem,  benim  üzerime  hücum  edecek.

              Tuvalette  dişlerini  yıkarken  de,  -‘’Hoş  ben  katılacak  değilim  ama,  60-70  yaşındaki  insan  böyle  bir  yarışmaya  katılır  mı?   Gülerler  insana.!’

 

                            17-05-2006

               Bugünden  itibaren,  havuç suyu  içirmekten  vazgeçiyorum.  Üç  ay  boyunca    sabah  kahvaltısında  havuç  suyu  içirdiğim  halde   olumlu  değişiklik  görmedim..Muhtemeldir  ki  havuç  suyu,    hastalığın  ilk  devrelerinde  faydalı  olacaktı.

               Genellikle  akşam  üsleri,  -‘’içimde  bir  sıkıntı  var’’  diye  yakınıyor.

Yemek  yerken  de,  sofraya  oturunca,-‘‘Nerdesiniz,  hanımlar!   Beyler!  Sofraya  gelin!’’diye  sesleniyor.  Hatta,  sofradan  kalkarak,  insanları,  odalarda,  salonda  arıyor. Ve  kimseyi  bulamayınca  da   üzülüyor. –‘’Nereye  gitti  bunlar’’diye  bana  soruyor.  Bazen  sessiz  kalarak  geçiştiriyor,  bazen  de  -‘’Kimi  arıyorsun?  İsimleri  ne?’’deyince  bana  çok  kızıyor.

               Saat,  2130  da  yattık.  Ben  kitap  okuyorum.  15-20  Dakka  sonra  uyandı.  –‘’Kalk   Yusuf!  Yaşlı  adamla  ilgilen,  bakalım  ne  yapıyor? ‘’ -- -‘’Öyle  bir  kimse  yok’’  deyince  tavrı  değişti.  –‘’Gidip,,aşağı  odaya  bak,  rahatı  iyi  mi?  İlgilenmezsen  adamcağız  üzülür!’’   aşağı  oda  derken  muhtemelen,  anneannesinin  evinden  bahsediyordu.  Mecburen  kapıyı  açıp  merdivenlerden  indim,   basamakların   yarısında    biraz  bekledim  ve  eve döndüm.    ‘’ Anlaşılan  Bizi  rahatsız  etmek  istememiş,   Allaha  ısmarladık  demeden,  arabasına  atlayıp  gitmiş’’  dedim.    Sevindi.-.

                                  18-06-2006

               Yatmaya  yakın,  yine  insanları  arıyor.  İçlerinde  fakir,  yaşlı,  genç  var.  –‘’Gitmişler,  sen  kovmuşsundur!’’  diyor.   Bana  yükleniyor.  Hatta,  nereden  bulduysa,  değnekle  bana  vurmaya  kalktı.  Kollarını  tuttum,  bu  defa  ayaklarıyla   tekmeliyor.  O  kadar  güçlü  ki!  Olmadı  bu  defa,  kapıyı  açtı , -               ‘‘ –imdat’’  diye  avazı  çıktığı  kadar  bağırmaya  başladı.  Üs  katımızdaki,    hemşire  Gülten  hanımın  oğlu,  bi  hışımla  merdivenlerden  indi.  Beni  görünce,  hemen  yukarı  çıktı.  Komşulardan  başkası  çıkıp  bakmayınca,  onlara  kızdı,  söylendi,  durdu..

               Yatarken,  yine,   -‘’Sen  nerede  yatacaksın’’diye  sordu,  sonra  -‘’ben  seni  tanımıyorum,  çık  git  evimden’’  diye  ısrar  etmeye  başladı.  Gülcan’a  telefon  ettim.  Annesiyle  konuştu  ama,  ikna  edemedi.  Bu  defa,  Ankara’dan,  Gülşen’leri  aradım.  Bülent’le,  Noyan’la  da  konuştu.  Onlar  da  ikna  edemedi.    Ben  öbür  hattan  dinlemekteyim,  Bülent Benim  sesimi  duyunca,  -‘Yusuf  dayı,  annemi  bakım  evine  yatıralım’’  dedi.  Bunu  bana  kaç  defa  söylemişti.  –Ben  ‘hayır’’ dedim  ama,  eşim  duymuştu.  Başka  şeyi  anlamayan  insan  bu  sözden  etkilenmiş,  çok  üzülmüştü.  Daha  sonra  konuşa,  konuşa  yatırmış  ve  kocası  olduğuma  ikna  etmiştim.  Tabii  bu  arada  ben  de  çok  üzülmüştüm

              

                                19-06-2006

               Saat  1100  e  doğru  Bülent  telefon  etti.  ‘Ayın  yirmisinde  geleceğiz’  dedi.  Bir  de  benim  adıma  Milliyet  gazetesinden  kupon  topluyordu, göndermek  için   evin  adresini  istedi.  Ama  Yasemine  göre,  bir  arkadaşımla  konuşmuş,  yemeğe  davet  etmişim.  Kıyameti  kopardı.  Küfürler  etti.  Ağzına  geleni  söyledi.

               Ö.   Sonra  Gülcan’lara  gittik.  Gülcan’ı  ve  görümcesini  görünce  sevindi.  Her  zaman  olduğu  gibi,  anneannesinden   ve  babasından  sitayişle  bahsediyor.  Ona  göre  hâlâ  yaşıyorlar.  İzmit’e  gitmek  istiyor.  Ben  yine  akraba  Yusuf  oluyorum.

               İlk  okuldayken  ezberlediği  Kedi  şiirini  söylüyor. ‘Pisi,  pisi.  Gel  pisi//  Var    senin  gibisi?//  Gel  cingözüm,  meleğim//  Benim kürklü  bebeğim// Mırıl,  mırıl  sözlerin// Pırıl, pırıl  gözlerin// Eve  neşe  verirsin//  Bizi  eğlendirirsin!

               Diğer  bir  ezberi  de: Ah  ne  işler,  ne  işler//  Hemen  Büyük  Gazi  Paşa//Askeriyle  geçti  başa// Düşmanı  boğdu  denizde//Kurtulmuştuk  hepimiz  de//

Bir  diğeri:  Kalk  artık  sabah  oldu//……

               Eve   döndükten  sonra,  akşam  yemeği  yiyeceğiz,    yine,   ‘’çoluk,  çocuk  kim  varsa  sofraya  gelsin’’ diye  sesleniyor.    Bana  dönerek,‘’-Neden  diğerlerine  de  tabak  koymuyorsun?’’  Diyor.

               Saat   1930   a  doğru  ‘’Yusuf,  Yusuf’  diye  beni  arıyor.  ‘-‘’Buradayım’’diyorum  ama,  kafasındaki  Yusuf’u  arıyor.  Beni  tanımıyor.  Bir  ara  Gülcan’la  konuşmak  istedi.  Telefonu  çevirdim. Konuşurken, ‘Yusuf  yok  evde’ diyor.  Ben  öbür  uçtan  ‘’Ben  buradayım’’ diye  sesleniyorum.  Gülcan,  ‘’İşte  Yusuf  ağabey  orada  ya!’’  diyor  ama   - Yusuf  değil, O   başka  biri ‘’ diye  ısrar  ediyor.  Ve  bana  dönüp  küfür  etmeye  başlıyor.- ‘’ Evimden  çık,  git,  ben  seni  hiç  tanımıyorum’’  diyerek,  yüzüme  tükürmeler,  el  kaldırmalar  devam  ediyor.   Sesini  kayıt  etmek  maksadıyla,  MP3   Ses  kayıt  cihazı  almıştım  ama,  henüz  nasıl  kayıt  yapılacağını    bilmiyorum..  (Ses  kayıt  işini  daha  sonraki  tarihlerde  yapacaktı

( Zorlu Dönemeçler-2-b8-2-1-2006-19-6-2006 başlıklı yazı coni tarafından 12.04.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.