1 Zorlu Dönemeçler-2-b8-5-6-2007-18-10-2007

 

                                  05-06-2007

               Bu  sabah  ‘çarşıya  çıkalım’  diye  tutturdu.  ‘’Hiç  bir  ihtiyacımız  yok’’ deyince,  ‘’Benim  bazı  şeyleri  almam  lazım’’diyor.   Bir  yerlere,  bilhassa  İzmit’e    gitmek  istediği  zamanlar,  çantasını  omzuna  asıyor,  evin  içinde   dolaşmaya  başlıyor., Ama  bu  dolaşma  işi  saatlerce  sürüyor. ‘’Beni  götür’’  diye  söyleniyor,  tehdit  bile  ediyor. Oyalamak  için  her  türlü  gayreti   gösteriyorum.  Bazen  arabayla,  şöyle  bi  tur  atıp  getiriyorum.  Bu  arada  naçar  kalırsam  Gülcan’a   da telefon  ediyorum.  Bu  defa  ‘’Haydi  seni  F.B.O. Evine   götürüyorum’’ dedim.   Kabul  etti.  Piknik  yerinde,  ağaçların  gölgesinde  oturduk.  Bir  tost,  birer  çay  sipariş  verdim.  Ancak  onları  yiyip,  içinceye  kadar  oturabildik.  Yaz  gününde  üşüyeceğini  hiç  akıl  edemedim. ‘’ Üşüyorum’’   deyince,  bu  defa  Alışveriş  merkezine  götürdüm..    Beklerken  çikolatalı  tatlı  istedi,  onu  da  tam  bitiremedi  ya!  ‘’Sen  otur,  ben  kantine  gidip,  bi  şeyler  alıp  geleyim’’dedim.  Elimde  poşetlerle  döndüm.  Kalkarken,  kürdanlık  ve  peçeteliği  çantasına  koyarken  gördüm.  ‘’Bunlar  bizim  değil’’  diyerek  mani  olmuştum..

               Eve  gelip  çantasını  açtığımda,   hayretler  içinde  kaldım.  Kürdanlıkla,   kağıt  peçetelik  çantasının  içinde  duruyordu. Ne  desem  boştu.  Şimdilik  yapılacak  bir şey  yoktu.  Daha  sonra,  Ordu  Evine     giderken  bunları  götürüp  iade  etmeliydim.

               Yine  aynı  gün,  İzmit’e  anneannesinin  evine  gitmek  istediğinde,  Gülcan’a  telefon  ettim.  ‘’Bize   getir  Yusuf  ağabey’’  dedi.  Öğle  yemeği  yedikten  sonra,  arabaya  bindik.  Maksadım,  Migros’a  gidip  Gülcan’lara  bir şeyler  almaktı.  Migros  F.B.Stadının  önünde, cadde  üstündeydi.  Migrosun  karşısında  da  Pasta,  ekmek  fırını  vardı.  Hava  çok  sıcak  olduğu  için,   arabayı,   fırının   önündeki  gölgeye  koydum.   ‘Migros’a  kadar  gidelim’  dedim.  Kabul  etmedi.   Eşime,  ‘O  zaman  sen    arabada  otur,  ben  hemen  gidip,  geleceğim’ dedim ve  fırın  elemanlarına  tembih  ettim.. Arabanın  kapısını  uzaktan  kumanda  ile  kapattım.

               Acele  ile  alıverişimi  yapıp   kasada  para  öderken.  Fırındaki  yardımcı  delikanlı  koşarak  geldi.  ‘Albayım!,  Hanımefendi   düştü’   dedi.  Hemen  koşarak  caddenin  karşısına  geçtim.    Eşimi  bir  sandalyeye  oturtmuşlardı.   Sol  kaşından  kanlar  akıyordu.   Çok  yakın  olduğundan  hemen    arabayla  bahçeye  getirdim.  Yukarı  çıkıp,  alkol,  pamuk  ve  Lasonil  jel  getirdim.  Kanayan   yerini   silip  temizledim.  Lasonil  sürdüm.  Pazar  olduğu  için   eczanelerin  kapalı  olduğunu  düşünerek,  GATA  Acil  servise  götürdüm.  Acil  serviste  muayene  ettiler,  film  çektirdiler,  Filme  güvenemedikler  için  Tomografi  istediler.    Tomografi  binasında,  hiç  bir  görevli  yoktu.  yarım  saat   bekledikten  sonra,  tekrar  kanama  yapınca,  Acil  servise  getirdim.  O  ara  uzman  gelmiş  telefon  etmiş,  tekrar   oraya  götürdüm. Allahtan  ki  tekerlekli  sandalye  var.  Tomografi  çektirmek  de  epey  zamanımızı  aldı.  Çünkü, Yasemin,   istendiği  gibi  pozisyon  alamıyordu  ki!  Netice  Tomografi  çekim  işi  bitti.  Uzman, ‘’ neticeyi  biraz  sonra  Acil  Servise  bildireceğim,  siz  oraya  gidin’’ dedi.  Gerçekten,  biz  Acil  Servise  vardıktan  beş  Dakka  sonra,  Uzman    önemli  bir  şey  olmadığını  bildirdi.  Doktor  yalnızca  tek  bir  ilaç  yazdı.  Saat  1700  yi  geçiyordu. Gülcan’a  telefon  ederek   durumu  ve   onlara   gelemeyeceğimizi  bildirdim.  Nöbetçi  eczaneyi  buldum,  o  tek  ilacı  alarak  eve  geldik

               Yatarken  de  dizinde  sıyrık  ve  morarma  olduğunu  fark  ettim.  Doktorlar  da  ben  de  farkına  varamamıştık.  Yine  de  Lasonil  sürerek  tedavi  edecektim.

               (Maalesef,  evin  içinde  de  birkaç  defa    daha  düşmüş,  kendisi  çok  zayıf  -33kg- olduğu  için  bir  kaç  sıyrıkla  atlatmıştı. Bu  gibi  şeyleri    değil    ama,    önemli  olduğu  için,  sırası  gelince,  diğer  günlükleri,   yazacağım)

 

 

                      20-09-2007

               Bu  gün  Bülent -  Gülşen  yazlıktan  döndüler.   Aşağıya  inip  hem  bariyeri  açtım,  hem  de    kendi  arabamın  park  yerine,  Bülent’in  arabasının  park  etmesini  sağladım..  Yukarı  çıktığımızda, Karşılama  sırasında,  daha  önceleri  olduğu  gibi,  Kızını  da   damadını  da  tanıyamadı. Ama  her  misafire  gösterdiği  gibi,  nezaketini  elden   bırakmıyor. Bazen  tanıyor,  o  durumda   da   çok  sevinçli,  hayatından  memnun  görünüyor.     Sabahtan   yatağından  kalktığında,  ‘’Gülşen  ile  damadın  burada’’  Diyorum.  ‘’Kim  onlar’’  Diyor. Tanıdıktan  sonra  da,  Gülşen  mutfakta    yaparken,  yanından  ayrılmak  istemiyor.  Akşam  olup  TV.yi  açtıkları  zaman  da  ‘’Ben  yatacağım’’diyor.  Ve  götürüp  yatırıyorum.

 

                                   18-10-2007  (TESADÜFLER-  ACILAR)

               Bu  gün  için,  Yasemini  bakım  evine  götürmeye  karar  vermiştik..  Bülent'le,  Gülşen  bu  konuda  beni  ikna  ettiler.  Bülent'in  eniştesi,  E.  Avukat  Metin  bey,   Alzheimer  hastası  olan  halasını  da,  aynı  , bakım  evine  yatırmıştı.  Halası  orada  rahmetli  olmuştu.  Fakat  devamlı  olarak  bakım  evinin  temizliğinden  ve  hastalara  olan  ilgisinden  bahsediyordu.  Bakım  Evi,  Kartal  Havacılar  sitesindeydi.  Hani  şu  Kemal  Alb.dan  satın  alıp  da  kazık  yediğimizi  anladığımız  Havacılar  Sitesi! .  Metin  Bey  de,  Bakım  evi  sahibesini,  tanıdığından  dolayı,  bizimle  beraber  geliyordu.

               Gide,  gide     Havacılar  sitesindeki    bizim   evin  sokağına  vardık. Tesadüfe   bakın  ki,  Bakım  evi,  vaktiyle  bize  ait  olan  eve  komşuydu.  .  Evin  üzerine  bir  kat  daha  çıkmışlar,  bakım  evi  şekline  sokmuşlardı. 

               Bakım  evinin  sahibesi  bizi  çok  iyi  karşıladı.  Hava  güzeldi.  Bahçede  biraz  oturduk.  Sonra,  bize  bakım  evini  gezdirdiler.  Üst  kattaki  iki   kişilik  odayı  tercih  ettik.  Oda  çok  sade  döşenmişti.  İki  yatak,  iki  gar dolap,  iki  komedin.   Balkon  ve  yanında  bir  pencere  vardı..   Aynı   odada  kalan  kadının  da  çok  konuşkan  olduğu  söyleniyordu..  Her  katta,  iki  tuvalet,  (müşterek)  bir  de  TV.li  oturma  salonu  bulunuyordu.

               Her  gün,   bir  doktor  ve  hemşire  geliyormuş.. Hastalar tuvalete,  yemeğe  ve  salona  giderken  muhakkak  bir  görevli  kadın  yanında  refakat  ediyormuş.!

               Asuman  hanımın  hareketleri  ve  konuşma  şekli,  samimi  ve  içten  gibi  görünüyordu.   Ama  bazen  de  yapmacığa  kaçıyordu. Annesi  de  aynı  hastalığa  yakalandığı   ve  onun    sıkıntısını  çektiği  için,  böyle  bir  bakım  evi  açmaya  karar  vermişmiş.

               Bahçede  oturup,  pazarlığa  giriştik.  Asuman  hanım   bez  masrafı  hariç, 1.250.00 TL,  istedi.  Sonra  Metin  beyin  hatırı  için,  1.125.00 Tl.ye  indi.  Netice  de,aylık  1.000.00 Tl.  sına   anlaştık.  Yasemin  de  bahçede  oturuyor  ama,  bizim  konuşmalarımızdan  bihaber  bulunuyordu.

               Asuman  hanım,  Oradan  ayrılırken,  ‘’ne  zaman  isterseniz   çamaşırlarıyla  beraber,  hastanızı  getirebilirsiniz’’  ifadesini  kullandı.

               Zaten  bakım  evine  giderken,  düşünceli  ve  suskundum.  Odaları  gezerken  de,  pazarlık  yaparken  de   yüreğimde  bir  eziklik  vardı. Asuman  hanımla Sözlü  bağlantı  yaptıktan  sonra,  sanki  yüreğime  bir  kor  düştü.  Giderken  de   dönerken  de  arabayı  Bülent  kullanıyordu.  Dönüş  yolunda  ben  kullansaydım,  muhakkak  bir  kaza  yapardım.

               Metin  beyi  evine  bıraktıktan  sonra,  biz  eve  döndük.    Yemek  yapıp  her   konuda  beni  dinlendiren  Gülşen,  Öğle  yemeği  için    de   sofrayı    hazırladı.  Sofrada,  yemek  mi   yedim?  Zehir  mi   yedim  anlayamadım?.

               Yemekten  sonra, Gülcan  ile  Gülşen,  Babalarından  kalan  dairelerinin  ayırma işlemleri  için,  Bülent'le  birlikte   Ataşehir’e,  tapuya  gittiler.  Biz  yine  evde  yalnız  kaldık.  Yasemin  yorulduğundan,  cam  önünde,  koltukta  uyuyakaldı.  Kendimi,  içimdeki  yangınla,  büsbütün  yalnız  hissettim.

               Kafamda,  düşünceler,  kalbimde  umutsuz  acılar  ve  sızılar  vardı  alternatif  arayışlar  ve  düşüncelere  daldım.  Nadire  ile  Makbule’yi  düşünüyorum.  Gelseler,  bizimle  birlikte  otursalar!?  Ama  onlar,  muhakkak  nisan  ayında  köye  giderler,.  Ekime,  kasıma  kadar,  köyde  işleri  bitmez.. Dolayısıyla,  olmaz.            Gülbin  aklıma  geliyor.  Nasıl  olsa,  kocasından  boşandı,  yalnız  yaşıyor.  Ama  o  da  Bodruma  yazlığına  gider  herhalde!  Zaten,  üç-dört  senedir  ne  o  bizi  aradı,  ne  de  biz  onu.!  Kocasından  ayrıldıktan  sonra,  çektiği  acı  ve  sıkıntılara ortak  olamadım  ki! Diyorum.  Dolayısıyla,  onu  da  olmazlar  hanesine  yazdım.

               Bir  alternatif  olarak  da,  Kapıcı  Mustafanın  eşi,  Fatma  hanımı  düşündüm.  Pek  becerikli  ve  cevval   birine  benzemiyordu   ama  sakin  ve  ağır kanlı   bir  insandı.  Ben,  çarşıya -  pazara  gideceğim  zaman,  çağırdığımda  gelirse,  Yaseminin  başında  beklerdi!

               Gerçekten  bu  ara  bankaya  gidecektim.  Telefon  ettim.  ‘‘Çamaşır  asıyorum,  15  Dakka   içinde  gelirim’’  dedi.  Misafiri  ile  birlikte  geldi.  İçeri  aldım.  Yaseminin  karşısına  oturdular.  Eşim  dalmıştı,  gözünü  açtı.  Adeti  veçhiyle,  ‘‘Kim  bunlar ?’’  diye  sordu..  Gözü  pek  tutmadı.  ‘’  Bu  Fatma  hanım,  Mustafanın  karısı,  ben  bankaya  gideceğim,  senin  yanında  kalacak’ dedim.  ‘’Ne  olur,  beni  yalnız  bırakma,  yarın  git’’  demez  mi!?  Kadınlara  birer  şeker  tuttum.  Mecburen  kalktılar.  Giderlerken  Fatma  hanım,  ‘’Ne  zaman  isterseniz  gelirim’’  dedi.  Daha  sonra  kocası  Mustafa  ile  de  görüşüp  olurunu  aldıktan  sonra  biraz  rahatladım.

               Bülent'le  Gülşen,  Akşam  yemeği    için  Gevherlere  söz  vermişler.  Dolayısıyla,  arabayı  park  yerine  bıraktıktan  sonra,  minibüsle  oraya  gitmişlerdi.

               Yasemin  ile  çok az  akşam  yemeği  yedikten  sonra  yattık.  Bir  müddet  sonra  daldı.  Ben  de  yatakta,  içimdeki  sızıyı  unutmaya  çalışarak,  ‘‘Atatürk, Atatürk’ü  anlatıyor’’    kitabını  okumaya  devam  ettim.  Bir  ara,  Gülşenlerin  geldiğini  duydum  ama. Yatak  odamız   kapımız  kapalı  olduğundan,  kalkıp,   konuşamadık                                           
19-10-2007

               Netice  itibariyle  Yasemini  bakım  evine  göndermemeye  karar  vermiştim.  Ama  içimdeki  yangın,  zaman,  zaman   azaldı.    Zaman,  zaman  da  alevlendi.  Geceleri  acıktım  diyen  eşimi  sanki  kaybetmişim  de  bulmuşum gibi  sevindiğim  zamanlar  da  oldu.  Kahvaltıdan sonra,  cam  önüne  koltuğa  oturttum.  Ayaklarını,  iki  koltuk  arasına  koyduğum  plastik  koltuğa  uzattı. Küçük  sarı  battaniyeyi  üzerine  örttüm  Uyku  hali  devam  ediyor.  O  devamlı  soran,  unutan,  tekrar  soran  Yasemin  yerine,  zaman,  zaman  güzel  gözlerini  açıp  bakan,  sakin  Yasemin  geldi.  Acaba,  bakım  evine  yatırmak  isteğimizden  haberi  vardı  da,  hislerini  mi  saklıyordu?  Veya,  Bülent’in  kardeşi,  Dr.  Barbaros’un  ‘Alzheimer  ilaçlarını kesin,  bu  yaştan  sonra  faydasından  çok  zararı  olur,  yalnız,  kalbi  için  Moneket,  ruhsal  durumu  için  Cip ram  verin’   tavsiyesine  uyduğumuz  için  miydi  bu  sakinliği?

               Nerdeyse hergün‘’Burası  bizim  ev  değil,  Beni  evime  götür’’diyen,  ‘’olur’  ’dediğim  zaman,   ‘’Şimdi  beni  rahatlatın’’  diye  memnun  olan,  Bir  bahane  uydurup  ‘’götüremem’’dediğimde,  kıyameti  koparıp,   her  türlü  şiddet  hareketlerine  girişen, küfürleri  sıralayan,  yüzüme tüküren,  ‘’Ben  seni  adam  sanmıştım,  gözüm  seni  görmesin,  ne  sen  benim  semtime  uğra,  ne  de   ben  senin  semtine  uğrayayım’’diyen  canlı,  hareketli,  fakat  sıkıntılı,  ter  içinde  kalan, elleri  titreyen,  gözleri  şişek  çakan,  şakak  damarları  şişen  Yasemini  arar  gibiyim!  ‘’Halsizim,  üşüyorum,  sakın  beni  yalnız  bırakma,  sakın  beni  bırakıp  bir  yerlere  gitme’ diye  yalvaran  Yasemin  var  karşımda.  Baktıkça  içim  paralanıyor.

               Gülşen  de,  Bülent  de  ‘’Mantıklı  ol!  Sen  kendi  kendine  yeter  bir  insansın!’’  v.b.  gibi  tavsiyelerde  bulunuyorlar  ama  nafile.  İçimin  yangınından  haberleri  olamaz  ki?!  Netice  de  Gülşen,  Asuman  hanıma  telefon  etti.  ‘’Bir  müddet  bu  işi  ertelemek  istiyoruz’’  diyerek,  her  ihtimale  karşı,  açık  kapı  bırakmak  istedi.

               Gülşen  ile  Bülent  öğle  yemeği  yemediler,  Ablasını  da  alarak,  tapuda  ayırdıkları  dairelerinin  vergi  işlemleri  için  gittiler.  Saat  1500  civarında  eve   döndüklerinde  Gülşen’e  sordum.  Annenin  durumundan  şüpheleniyorum.  Acaba,  verdiğimiz  Cipram  az  mı,  yoksa  çok  mu  geliyor?  Barbaros’a  sorsak  mı.’?  Gülşen  de,  Barbaros’un   depresyon  geçiren annesi   ve  kız kardeşi  Gevher  için  ön  gördüğü  miktarlardan  bahsetti.  ‘20mg+20 mg.  Alıyorlar’  dedi.

               Bir  anda,  ilacın  prospektüsü  aklıma  geldi.  Okuduğuma  göre  günlük  azamî  doz  3X20mg.dı.  Yine  de  tereddüt  geçirdiğimiz  için  Dr.  Barbaros’a  sormak  durumunda  kalmıştık.

 

 

( Zorlu Dönemeçler-2-b8-5-6-2007-18-10-2007 başlıklı yazı coni tarafından 13.04.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.