.               36.KÜÇÜK ODUNCU

 

Üçüncü  sınıfı  bitirip  diploma  almıştık.  Köyde,  dört  ve  beşinci  sınıflar  okutulmuyordu.  Eğitmen , tekrar,  birinci  sınıftan  başlayarak,  köy  çocuklarını  üçüncü  sınıfın  sonuna  kadar  okutmaya   devam  edecekti.  Dört  ve  beşinci  sınıfı  okumak  isteyenler  Keşenuz’a,  orta  okulu  okumak  isteyenlerin  ise  Güdüle  gitmesi  gerekiyordu.  Okumayı  çok  sevdiğim  halde,  böyle  bir  istekte  bulunmam  mümkün  değildi.  Nede  olsa  durumumu  biliyordum.  Biraz  idrak  sahibiydim.  Badema,  karnımı  doyurabilmem  için,  işe  yaramam  gerektiğinin  de  idrakindeydim.  Halamın  sözleri  hala  kulağımdaydı ..  Mektup  hadisesinden  sonra,  anam ,beni  Onlardan  alıp    götürürken,  halam  arkasından  şöyle  seslenmişti.

    - Artık,  Yusuf  işe  yarar  hale  geldi.  Nadire  gibi,  Onu  da  köle  gibi  çalıştıracaksınız.,  Daha  önce  aklınız  neredeydi”?

     Okul  devrelerinde   bile,   anam  bana    gördürürdü.

  --Yediğin  ekmeği  hak  etmelisin,  derdi.  Kış  mevsiminde,  hayvanlara  yem  ve  su  verme,  tımar  etme,  ahır  temizliği  gibi  işler  bir  yana, ( Nadire  ve  Yusuf  Ağanın  kızı  Emine  olmasına  rağmen)  bazen  ev  temizliğini  bile  bana  yaptırırdı.  Bu  sebeple,  bazen,  Nadire’ye   kızar,  benden  iri  ve  güçlü  olmasına  rağmen,  en  zayıf  yerini  bildiğimden,  saçlarından  tuttuğum  gibi  yere çalardım.

     Artık,  okul  bittiğine  göre,  daha  çok  çalışmam  gerekecekti.  En  zorlu  işlerden  biri  de   kışlık  yakacak   odun   getirmekti. Odunları  eşekle  taşıyacaktım,  ama,  kaç  eşek  yükü?  Ne  kadar  getirebilirsen,   o  kadar  makbul  idi.  Kestiğim  odunları  eşekle  taşıdığım  için,  galiba  şükretmeliydim.  Bazıları-,  ebemin  yanındayken,  benim  yaptığım  gibi, - odunları  sırtında  taşıyordu.

Odun  kesip  taşıyacağımız  yerler,  köye  pek  yakın  değildi. Bazen,  köyden  iki-  üç  km.  uzağa,  çatağa  kadar  gitmemiz  gerekiyordu.  Dere boyunca, arazi,  dolayısıyla,  yol  düzdü.  Çatağa  gelirken  sağ  ve  solda,  ve  buradan  sonra  da  dağlar  yükseliyordu.  Meşe  odunu  kesmek  için  köye  yakın  dağlar  daha  uygundu,;  çamlar  ise,  kesile ,  kesile  daha  uzaklarda  kalmış,  bu  sebeple  Kızık  Yaylasına,  veya  Büyük  ve  Küçük  yaylaya  kadar  gitmek  mecburiyetinde  kalıyorduk.    Genellikle,  anlaşarak,  konuşarak,  iki veya  daha  çok  kişinin  katıldığı  gruplar  oluşturarak  odun  kesmeye  giderdik.  Grubun  içinde ,  en  küçüklerinden  biriydim.  Benim  katılmam,  zorunluluktandı.  çalışırsam  ekmek  vardı;  aksi  takdirde  azar  işitmem  ihtimali  mevcuttu.  Biraz  onur  sahibi  olduğum  için,  kendime  söz  söyletmek  istemezdim.

Kışlık  odun  olarak  kesip  getirdiklerim,  daha  ziyade,  yaş  ve  kuru  çam,  çalı,  çırpı  dediğimiz,  toplama  odun  ve  en  makbulü de  meşe  idi.   Çamı,   cinsine  ve  kalınlığına  göre,  keserken  zorlanıyordum.  Bazen   çam  sert,  bazen  de  balta  körlenmiş  oluyordu.  Çamı  kesip  devirmekle    bitmiyordu.  Onu  dal  ve  budaklarını  keserek  ayırmak,  sonra  da ,  gövdesini,  eşeğe  yüklenecek  uzunlukta,  parçalara  bölmek  gerekiyordu.  Tabii,  sık,  sık  yorulup  mola  veriyordum.  Aynı  zamanda  işe  başladığımız  büyükler,  çabucak,  işlerini  bitirmiş  oluyorlardı.  Kestiğimiz  çamdan,  bir  eşek  yükü  odun  edince,  geri  kalanı     başka  bir  zaman  istifade  etmek  düşüncesiyle,  orada  bırakıyorduk,  Tabii,  başkası  onları  bulup  istifade  etmemişse.

Odunu  hazırladıktan  sonra  eşeğe  yüklemek  de  benim  için büyük  sorundu.  Bazen,  acz içinde  kalıyordum,  Eğer,  benden  büyüklerden  biri  yardım  etmezse,  bu    bir  saatimi  alıyordu,  ve  hırsımdan,  ağladığım  olurdu.  Bu  durumda,  genellikle  eşeğe  kızardım,  yerinde  durmuyor  diye.

Aslında,  eşeğe  odun  yüklemek,  benim  gibi  boyu.- Bosu   olmayanlar  için,  kolay  bir    değildi.  Her şeyden  önce,  yükü,  sağlı,  sollu  dengeli  ayırmak  gerekiyordu. Ayrılan  yükün  arasına  eşek  çekilecekti.;  asgari, iki   tane,  eşeğin  yüksekliğinde,  çatallı  odun  veya  sopa  gerekliydi.    İki  ucu  eşeğin  semerine  bağlı  urganın,   diğer  uçları  ,  sopanın  çatallı    yerinden  geçmek  suretiyle,  tekrar  semerin  gancasına  bağlanacak  şekilde  ayarlanmalı,  insanın  iki  kolu  göğsü  önünde  kıvrılmış   odun  taşırmış  gibi,  odunlar  urganın  üstüne  istif  edilmeliydi.   Urganın üzerine  yüklenen  odunlara  sopa payandalık  yaparken,  aynı  şekilde  yükleme  işi,  eşeğin  öbür  tarafında  da  devam  ettirilmeliydi.  Sonunda  çatallı  sopalar,  yüklerin  altından  çekilerek,  yük  eşeğin  semerine ,  dolayısıyla,  eşeğe  yüklenmiş  olmalıydı.  Ancak,  bu  işlemleri  yaparken,  eşek  yerinde  durmalıydı.  Durmaz,  hareket  ederse,  işte  o  zaman  cinler  başıma  üşüşüyordu.  Böyle  durumlarda,  bazen  dizimi,  bazen  de  eşeği  dövüyordum.  Çoğu  zaman  da  benden  büyüklerden  yardım  itiyordum.  Huylu  Osman,  bana  en  çok  yardım  edenlerdendi,  Ben  de  genellikle,  Onun  gittiği  yere  gider,  peşini  bırakmazdım.  Bazen,  Onunla  yiyeceklerimizi  bile  paylaşırdık.  Azığımız  da,  genellikle,  zeytin,  ekmek,  yeşil  soğan,  sonbaharda  ise  taze  cevizdi. Nadiren  de  olsa , anam,  ekmeğime  tereyağı  sürüverirdi.   Hele  Onun  yaptığı  şahane  cevizli  sucuk  da  varsa,  O gün  bayram  ederdik. Odun  etmeyi  tamamladıktan  sonra,  bir  kuyu  başında,  bir  çamın  gölgesinde,  azığımızı  yiyerek  yorgunluk  çıkarırdık.  Huylu  Osma’nın  sesi  çok  güzeldi,  bu  arada  bir  türkü  tutturur,  dağlar  inlerdi.  Ben  de  zevkle  dinlerdim.

Yük  taşıyan  eşek  ve  katırlar  için,  semer  de  çok  önemliydi.  Eğer  kaliteli  semer  olmazsa,  hayvanların  sırtını  vurur,  yara  açardı.  Bu  da  hayvanlara  çok  ıstırap  verirdi.  Kötü  semerin  açtığı  yaralar,  iyi  bakılmaz,  tedavi  edilmezse,  uzun  müddet  hayvandan  istifade  edilmezdi.  Bu  sebeple,  Güdül’de  bu  işin  ustaları  vardı.   Gerçekten   semercilik   maharet  isteyen  bir  işti.  Sorgun’daki  en  yaşlı  teyzemin  kocası  da  semerciydi  ve  Yusuf  Ağa,  genellikle,  semeri  Ona  yaptırırdı.  Bu  sebeple  sorun  çıkmaz,  hayvan  yük  taşırken,  biz  de  semer  üstünde  rahat  ederdik.

Her  zaman  çam  ağacı  kesmiyorduk,;  meşe  en  çok  tercih  edilen  odundu.  Üstelik,  çam  keserken,  bir  de  korucu  tehlikesi  vardı.  Meşe,  ocakta  veya  sobada,  daha   uzun  zaman  dayanır,  hem  daha  iyi  kor  dökerdi.  Meşe  koru  çok  dayanır,  ateşini  uzun  süre  muhafaza  ettiği  için,  mangallara  alınır,  sobası  olmayan  odaları  ısıtmakta   kullanılırdı.  Hani  derler  ya! “ Odunun  iyisi  meşe,  kadının  iyisi  Ayşe “

Meşenin  de  iki  türü  vardı.  Biri  kara  meşe ,  diğeri  ak  meşe;  ak  meşenin   kabukları  pürüzsüz  ve  daha  az  dayanıklı,  kara  meşenin  kabukları  pütürlü  ve  daha  çok  dayanıklıydı.  İşte  benim  sorunum  da ,  bu  kara  meşeden  kaynaklanıyordu.

İlk  baharla  birlikte,  avuçlarımın  derileri,  kısım,  kısım  soyulurdu.  Bu  durum  son  bahara  kadar  devam  ederdi.  Bu  süre  zarfında ,  elimin  içi,  bir  çocuğun  eli  gibi,  ince  derili  ve  hassas  olurdu.  Çare  olur  diye,  Ayşe  halamlarda  kalırken,  Onlarla  birlikte, Beypazarı  yakınlarındaki  içmelere  gitmiştim.  Fakat  içmeceler,  Onları  bilmem   ama,  bana  çare  olmamıştı.     (Bu  durum  uzun  yıllar  devam  edecek,  azalan  stres  ve  dengeli  beslenme  neticesinde  sona  erecekti.)

İşte  ellerimin  yaz  boyu  süren,  hassaslığı  sebebiyle,  diğerlerinden  ziyade,  kara  meşe  odununu  ederken,  keserken  bana  dayanılmaz  acılar  veriyordu.  Her  odun  etmeye   gidişte,  ellerimin  derileri  çizilir  kan  içinde  kalırdı.  Kanayan  ellerim,  uzun   süre  sızım,  sızım  sızlar,  acısı  içime  çökerdi.  Çoğu  vakit  dayanamaz  ağlardım.  İşte  böyle  zamanlarda,  kaderime,  hayatıma  küfürler  ve  isyan  ederdim.  Buralarda  durmayacağıma  dair,  yemin  eder,  kendi,  kendime  söz  verirdim.  Bu  durum,  bana  eşeğe  odun  yüklemekten  daha  zor    ve  ıstıraplı  gelirdi.  Ama  öyle  veya  böyle ,  bu  işleri  yapmak  mecburiyeti  vardı.  (Bu  duygularımı,  daha  sonraki  yıllarda,  aşağıdaki  dizelerle   dile  getirecektim.)”

 

                  ÇOCUKLUK  ANISI

 

“Yetim  ve  öksüzdüm,  hem  anadan,  hem de  babadan

“Çocukluğu  yaşamadım,  öyle  kötü  havadan.

“Belli  bir  acım  var  ki,  kalbi  kanatan,

“Sana  sığınmıştım,  ey  Yüce  YARADAN.

 

“Ne  çocukluğu  yaşadım,  ne  sevgi  tattım;

“Ne  baba  tanıdım,  ne  ana  kucağında  yattım;

“Dağdan  odun  toplar  iken ,  ellerimi  kanattım;

“Kendimi  gurbete,  çok  küçük  yaşta  attım”

“Karda,  kışta,  çırılçıplak  ayakla,,;

“Dağ  gittim,  zorbalıkla,  dayakla,

“Çalış,  didin,  para  kazan,  ne  hakla?

“Acı  günleri  unutma,  kabus  gibi  sayıkla!

 

                 37..ŞEYTAN  İŞİ

                                                                                                         

Ağustos sonuydu.    Harmanlar  kalkmış,  diğer  işler  mey anında,  un  öğütme  gereği  duyulmuştu.  Keşenuz’un   değirmeninde  sıra  bulmak  mümkün  değildi.  Dolayısıyla,  buğday   çuvallarını  eşeklere  yükledik,   grup  halinde, 15-  20  km.  uzaktaki  değirmene  gitmek  için  yola  koyulduk.  Grupta ,  İbrahim    Agam  da  vardı.. Daha  doğrusu,  O gidiyor  diye,   beni  de  buğday  yüklü  eşekle  Ona  emanet  etmişlerdi.

Küçük  bir  kervan  olarak,  değirmene  geç  vakitte  ulaştık.  Değirmenci,    uzaktan   gelen  bizleri,  misafirperverlikle  karşıladı;  akşam  yemeği  olarak,  bize,  çaydan  tuttuğu,  sazan  balıklarıyla,  bulgur  pilavı  ikram  etti.  Bense  balığı  pek  sevememiş,  pilavı  tercih  etmiştim.

Burada  da  sıra  vardı;  bizden  önce  gelenler,  buğdaylarını  öğütüyorlardı.  Bizim  için    sıramız  gelinceye  kadar ,  yapılacak  bir    yoktu .  Çay  kenarında,  söğüt  dallarının  altına  uzanıp,  çayın  şırıltısını  dinleyerek,  konuşarak  vakit  doldurmaya  çalışıyorduk.      Değirmen  bir  vadi  içinde  olduğundan,  güneş  çabuk  gözden  kaybolmuştu. Hava  karardığı  için,  kör  kandilin  aydınlattığı,  değirmene  girmiştik.  Loşluk  ve  değirmenin,  çalışırken  çıkardığı  monoton  ses,  insanın  hemen  uykusunu  getiriyordu.  Herkese,  un  öğütenler  hariç,  bir  rehavet  çökmüş,  bir  tarafa  kıvrılıp  uykuya  dalmıştı.

İşte  böyle  bir  gecede,  ilk  defa  beni  şeytan  aldatmıştı.  Sabahleyin  farkına  vardım  bu  işin;  İbrahim  Agam    bu    konuda  beni   uyarmıştı.  Böyle  durumlarda,  bütün  vücudumun  yıkanması  gerektiğini,  aksi  takdirde,  günaha  gireceğimi  belirtmişti.  İyi  ki,  yanımızda  çay  akıp  duruyordu;  kimseye  görünmeden, uzaklaştım  ve  kendimi  çayın  serin  sularına  bırakıverdim ( N e  yazık  ki,  melun  şeytan,  hayatım  boyunca,  zaman,  zaman   bana   bu  oyunu  oynayacaktı.)

                  38.KÜÇÜK  ÇOBAN

 

                                              Bir gün,  Yusuf  Ağa,  Çobana  yardımcı  olayım  diye,  beni  Kızık  Yaylasına  gönderdi. Çobanların  bir  çoğu,  başka ,  başka  yöre  ve  köylerden  tutulurdu.

 Tabii,  bizim  köyden  olanlar  da  vardı.  Mesela,  Hanife  ablamın  kocası  çobanlık  yapıyordu.   Bizim  çobanın  yardımcısı  da,  bir  müddet  için  köyüne  gitmiş,  O  gelinciye  kadar  da  benim   çobana  yardım  etmem  isteniyordu. Zaten  çobanların  ekmekleri  iki,  üç  günde  bir  köyden  giderdi.  Bunu,  ya  ben  götürürdüm, veya dağa  oduna  giden  birisiyle  gönderilirdi.

Keçiler kış  mevsimini  ağılda  geçirirler,  çoban  onları  otla  veya  çamları  keserek yapraklarıyla( ki,PÜR derdik,)-  beslerlerdi.  Yerler  karlı  da  olsa,  hava  biraz  güneşli  ise,  ağıldan  dışarı  çıkarılırlar. Bilhassa  meşelerin  yapraklarıyla  karınlarını  doyururlardı.  Yaz  gelince  yüksek  yaylalara  götürülürler,  artık  bir  mevsim  oralarda  otlarlardı.  Gündüzün  sıcağında  pek  otlamadıkları  için,  bazen  mehtaplı  gecelerde  bile,  otlamaları  için    kıra  salıverilirlerdi.  Böyle  gecelerde,  çoban  ile,  çoban  köpeklerine  büyük  görev  düşerdi.  Keçiler,  oğlaklar,  kurtlara  yem  olabilirlerdi.  Başlarına  herhangi  bir  kaza  da  gelebilirdi.

 Haftada  bir  gün  tuzlanmaları  gerekiyordu,  Tuz ,  onların  beslenmesi  için  gerekli  bir  şeydi.  Geniş  bir  sahada,  yassı  kayaların  üzerine  tuz  serpilir,  keçiler  koşa,  koşa  gelir,  büyük  bir  iştahla  tuzları  yalarlardı.  Bu  defa  susayan  sürü,  Büyük  yayladaki  göle  doğru  yönelir,  oraya  ulaşınca  ,  kana,  kana  su  içerlerdi. Artık,  sıcakta,  çamların  altına  uzanıp,  geviş  getirme  zamanlarıydı.  İşte  çobanların  en  rahat  zamanları  buydu. Gece  sürüyü  korumak  için  gözlerini  kırpmayan  çobanlar,  artık  çamların  gölgesine  uzanarak,  rahat,  rahat  uyuyabilirlerdi.

Keçiler  çok  sevimli  hayvanlardı.  Uzun  tüyleri  pırıl,  pırıl  parlardı.  İlk  bahar  gelince  tiftiklerinin  kırpılması  gerekiyordu.  O  zamanını  zaten  belli  ederdi,  Sair  zamanlar  hiç  bir  şey  olmazken,  bu  mevsimde  keçiler  çalılara  sürtündüğünde,  tiftikleri ,  çalılarda  kalır, mal  sahibi  için  kayıp  olurdu.  Bu  sebeple  zamanında  kırpılması,  hem  de  ehil  kimseler  tarafından   kırpılması  tercih  edilirdi.  Böylece,  sürü  sahipleri,  zayiatsız  ve  temiz  kırpılan  tiftiklerden  daha  fazla   gelir  elde  ederlerdi.  Keçiler  kırpıldıkları  zaman  çırıl  çıplak  kalırlardı.  Bazen  de  havalar  anormal  soğuk  yaptığında  üşüyüp,  büzüşürlerdi.  Bazıları  şeytan  gibi  en  olmadık  yerlere  tırmanırlardı,  Öyle  sarp  yerlerde  dolaşmaya  alışkın  olduğum  halde,  ben  bile,  onlara  ulaşmakta  zorluk  çekerdim.  Bazen  de  inatları  tutar,  bizi  çileden  çıkarırlardı.   Marttan  itibaren    keçiler  yavrulamaya  başlar,  bu  çobanlar  için  bir  sorun  olduğu  kadar,  bir  bayram  sevinci  de  yaratırdı.  Biraz  büyüyünce,  oğlakları,  öyle  sevimli  ve  cana  yakın  olurdu  ki,  tutup  sevmeden  edemezdik,  Bu  sırada   anaları  da   civarımızdan  ayrılmaz,  garip,  garip  melerdi.  Yavruyu  bıraktığımızda,  hoplaya  zıplaya,  anasına  koşardı.

Üç  tane  çoban  köpeğimiz  vardı.  Görevleri,  sürüyü  kurtlardan  korumaktı.  Boyunlarında  demir  dikenli  tasma  bulunurdu,  Köpeklerin ,  kurtlara    karşı  en  zayıf  yerleri  boyunları  olduğundan,  bu  demir  tasmalar  ,  kurtlara  karşı,  köpekleri koruyucu  olurdu.  Çoban  köpeklerine  çok  değer  verilirdi.  Beslenmeleri  için ,  icabında  keçi  bile  feda  edilir,  kesilebilirdi.  Tabii,  keçiler  seçilirken,  zayıf  düşmüşler,  hastalıklılar,  kaza  ile  yaralananlar  tercih  edilirdi.  Hastalıklı  olmadığı  takdirde,  çobanlar,  kendilerine  de  pay  ayırırlardı. Taze  koparılmış  kekikle    eti  ateşte  közleyince  tadına  doyum  olmazdı.   Tiftik  keçisinin  eti,  koyun  etinden  daha  lezzetli  olurdu.  Artan  etleri  çoban,  kavurma  yapar,  çam  ağaçlarına  asarak   muhafaza   ederlerdi.,  En   sıcak   günlerde   bile  çamlar   rüzgar   yapar,    o  esintiyle     kavurma   soğuk  havadaymış  gibi  haftalarca  saklanabilirdi.

Tavşan,  keklik,  yaban kazı,  yaban  tavuğu,  çobanların  başlıca  avlarındandı.  Hatta,  keklik  yumurtasından  bile  istifade  ederlerdi.  Ama   ben   kekliklerin   avlanmasını   hiç   istemezdim.  Görünüşleri  o  kadar   güzel   ve   zarif,   sesleri   o   kadar   nağmeli   ve   yanıktı  ki !   Onların   sekerek   yürüyüşüne,  çıkardıkları   seslerin   gevrekliğine   bayılırdım.   Uzaktan,   onları   rahatsız   etmeden ,   dakikalarca  gözlerdim

Keçi  sütü  ise    çobanların    vazgeçilmez  gıdalarındandı,  sık,  sık  sütlaç  yaparlardı.   Ama  bu  şekersiz  yapılan  bir  sütlaçtı.  Ayrıca  köyden  de  , bulgur,  tarhana  gibi  gıdalar  da  gönderilirdi.  Yanlarında  kap,  kaçak  bulunur,  bunları  pişirmek  fazla  sorun  olmazdı.

Gece  uyurken  veya  yağmur  yağdığında  kepeneğe  bürünürdük ,  hem  yağmurdan,  hem  de  soğuktan  korunurduk.  Yıldızlı  gecelerde  ise,   en  büyük  zevkim,  sırt  üstü  ,  kepenek  üzerine  uzanıp,  gökyüzünü  seyretmek  olurdu.    Böyle  gecelerde  kendimi,  masal  diyarlarına  gitmiş  farz  eder,  çeşit,  çeşit  tahayyüller  içinde  dalar  giderdim.   İşte  böylece,  çoban  yardımcılığım  devam  ediyordu  ki,  bir  sabah,  kepeneğin  içinden  çıktığımda,  boynumu,  bir  taraftan,  diğer  tarafa  döndüremediğimi    fark  ettim.   Çoban  hasan  ağabeye  seslendim.

-  Hasan  ağabey! Gel  bak ,  hele!  Boynumu,  bir  taraftan  diğer  tarafa  çeviremiyorum,  sağ  tarafıma  doğru  eğilmiş  kalmış ,  dedim.  HASAN  ağabey  geldi,  baktı,  elledi,  külledi,  değişen  bir  şey  olmadı.

-  Biraz  bekleyelim,  belki  geçer,  dedi.  Öğleye  doğru  da

-Haydi,  sen  köye  git;  belki  cin  çarpmış  olabilir,  okutur,  üfletirsin,  dedi.  Boynumda  bir  katılık  hissediyordum,  dolayısıyla ,  ben  de  endişelenmiştim.  Yavaş,  yavaş,  yürüyerek,  köye  vasıl  oldum.  Anam  beni  görünce:

--Niye  geldin  oğlum,  amcan  duyarsa  kızar,  iyi  ki  köyde  değil,  hemen  geri  dön!  dedi.  Durumumu  anlatınca  da  beni  Geredeli  hocaya  gönderdi,  seni  bi  okuyuversin,  belki  cin  çarpmıştır.  Namaz  sonrası , Geredeli  hocayı  bulup,  boynumu  gösterdim.

-Seni  cin  çarpmış,  şimdi  okurum,  geçer,  diyerek  okumaya  başladı.  Üstelik  bir  de  tükürüğünü  yüzümde  hissetmiştim. Ama  değişen  bir  şey  yoktu.  Bir  iki  gün  geçince  üzüntüm  artmaya  başladı,  Sadullah’ın  boynu  da  böyle  eğri  idi,  ya  Onun  gibi,  boynum  eğri  kalırsa  diye  endişe  ediyordum. Bir  hafta  -on  gün  köyde  böyle  dolaştım,  Yusuf  Ağa  beni  böyle  görmüş,  insafa  gelerek,  tekrar,  çobanlığa  göndermemişti.  Daha  sonra,  boynum  kendiliğinden  geçmiş,  buna  çok  sevinmiştim.  Demek  ki   bu  hal   soğuk  gecelerin  ve  tabiatın  bana  bir  azizliği  idi.

 

( Zorlu Dönemeçler-1-b1-36-38 başlıklı yazı coni tarafından 1/25/2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.