İKİNCİ     BÖLÜM                                                       1.  İLK  RÜTBEMİZ

               30  Ağustos  tarihine  kadar  bu  merakım  devam  etti.  30  Ağustos  tarihi  için  merasim  hazırlıkları  yapılıyordu.  Hv.  k.  K. ve  birinci  Hv.  Kuvvet  komutanı  dahil  üst  düzey  subayların  da  iştirakiyle,  tantanalı  bir  merasim  yapıldı. Havada  uçaklar  gösteriler  yaptı. Nede  olsa  Hv.  Harp  Okulu  birinci  mezuniyetini  veriyordu.  Sicil  numarası  birinciden  başlayarak,  ben  dahil  okul  mezunu  arkadaşlar  sıraya  girdik.    Hv.  K.  k. nı   okul  birincisi,   İlhan’a  Astğm.lik  rütbesini   ve  uçuş    brövesini     taktı.  İkinciye,  1nci  Kuvvet  Komutanı,  üçüncüye  okul  komutanı  derken,  herkes  Astğm.  Rütbesine  sahip  olmuştu.  Ama,  arada  fark  vardı.  Uçuş  sertifikası  alan  arkadaşlar  merasimde,  göğüslerinin  üzerine  uçuş  brövesini   de  taktırmışlardı... Benim  gibi  uçamayan  birkaç  arkadaşın  böyle  bir  işareti  yoktu..  Buna  da   şükürdü. Benim  gibi    Uçamayanlar  ‘Hava Yer’  diye  adlandırılıyorduk.  Ayrıca  kurs  görmek  suretiyle, istediğimiz   bir  meslek  sahibi  olabilecektik.

               uçucu  arkadaşlar  yeni  bir  hazırlığa  başlamışlardı.  Bir  kısmı  Amerika’ya,  bir  kısmı  da  Kanada’ya  gönderilecekti. Oralarda  uçuş  eğitimlerine  devam  edecekler,  dönüşte  Hava   Kuvvetleri   birliklerine  tayin  edileceklerdi.

               Herkes  gitti,  yalnız  kaldım  meyhanede  misali,  uçucu  arkadaşlar  gittikten  sonra  okul  idaresi,  beni  bir  meslek  seçmem   konusunda  zorluyordu.  Hava  Yer  diye  anılan  diğer  dört-beş  arkadaş  da  aynı  durumdaydılar.  Bizim  seçebileceğimiz  pek  çok  meslek  vardı.  Örneğin,  bakımcı,  ikmalci,  istihbaratçı, radarcı,  levazımcı, maliyeci, v.s.

               Ben  Bakım  veya   ikmal  mesleği  üzerinde  duruyordum. En  revaçta  olanlar  bunlardı.  Bu  iki  konuda  araştırma  yaptım,  tanıdıklara  sordum. Neticede,  İkmal  branşını  seçmeye,  ikmal  kursuna,   gitmeye  karar  verdim. Okul  idaresine  durumu  bildirdim.   İkmal  ve  bakım  okulları  İzmir’deydi.

 

                 A.                                               İ K M A L   K U R S U

                İzmir deki  ikmal  kursuna   katılmam  konusunda  gerekli  yazışmalar  yapıldı.  Benim  için  de  görev  emri  yazıldı.  Artık  hem  maaş  almıştım  hem   de  yol  harçlığı  için  ödeme  yapmışlardı.   İstasyona  gittim,  tren  bileti  aldım,  İzmir’e  ilk  defa  gidiyordum. Tren  seyahati  boyunca, düşüncelere  daldım.  Ne  hülyalar  kurmuş, ne  endişeler  yaşamıştım. Bir  bakıma  seviniyor,  bir  kakıma  üzülüyordum.

   Basmane  istasyonunda  trenden  indim  Güzel yalıya  nasıl  gidebileceğimi  sordum.  Tarif  ettiler,  bir  otobüse  bindim,  Şoföre,  ikmal  okulunun  önünde  indirmesini  söyledim.

                 Okulun  nizamiyesinde  hüviyetimi  göstererek  içeri  girdim.  Burası,  deniz  kenarında,  birkaç  binadan  oluşan,  geniş  sahaya  yayılmış  bir  eğitim  merkezi  idi.  Önce  okul  idaresine  gittim,  Hava  Harp  Okulu  komutanlığının   benimle  ilgili  yazısını  verdim.  Beni  yatakhanelerin  bulunduğu  binaya,  bir  er  refakatinde,  gönderdiler,  orada  yatacağım  odayı,  gar dolabımı   gösterdiler.  Bavulumu  oraya  koyduktan  sonra,  yemekhaneyi  ve  kurs  göreceğimiz  dersliklere    götürdüler. Yemekhane  ve  gazinoda  kursa  gelen  arkadaşlarla  tanıştım.  Kimi  tğm,  kimi  ise  Ütğm.  İdiler.  Onlar  da  birlikleri  tarafından  kurs  için  gönderilmişti.

               Okulun  sahası  çok  genişti,  bakımlıydı,   çiçeklerle  donatılmıştı.  Burasına   Güzel  Yalı  deniliyordu.  İzmir’in  en  güzel  yerlerinden  biri  olduğu  söyleniyordu..

                Ertesi  günü,  okulun  bir  sınıfında  toplandık,  20  kişiydik,  Hocamız  ise  yaşlıca  göçmen  bir  yarbaydı.  Önce  kendini  tanıttı,  sonra  arkadaşlar,  teker  teker  kendilerini  tanıttılar.  İçlerinde  evli  olanlar  bile  vardı.  Bunlardan  biri,  Güzelyalı’da  kira  ile  ev  tutuğunu  söyledi.  Eskişehir’den  gelen  iki  Ütğm. vardı.  Hamdi  ve  Sedat.  Birisi, 1nci   Hv.  Ana  üssüden,  diğeri  ise  İkmal  Bakım  Merkezinden   gönderilmişti.   Bir kişi  de yedek  subaylıktan  geçme  bir  astğm.di.  Ve  bu  astğm. bir  bakanın  yeğeni  oluyordu.

                   B.   KİRALIK    EV

                 Evli  olan  arkadaşların  durumuna  özenerek,    Güzelyalı’da   benim  de  bir  evim  olsun  istedim. Böylece  anî  bir  karar  vermiş,  kiralık  bir  ev  tutmuştum.  Annemi   getirtecektim.  Tuttuğum  ev,  Güzelyalının  yüksek  bir  tepesinde,  bağ  ve  bahçe  içinde,  eski  tipli  bir  villanın  alt  katıydı. İki  odası,  bir  holü,  mutfak  ve  banyosu  vardı.  Yüksekte  olduğu  için  de  manzarası,  görüşü  çok  güzeldi.   Okula  yürüyerek  gidip,  gelebilecek  mesafede,  Güzelyalı  parkının  çok  yakınındaydı.  Hemen,  yatak,  yorgan, ile, çok  gerekli  olan  mutfak  malzemeri  aldım.  Köye,  kardeşim  Celal’e  mektup  yazdım, Annemi,  Ankaradan  otobüse   bindirmesini,  Onu  otobüs  terminalinde    karşılayacağımı  ekledim.  Doğal  olarak  bu  işler  zaman  alacaktı.

                             C.  İKMAL   DERSLERİ

               Gelelim  kursta  bize  öğretilecek  derslere:

               İkmal  mevzuu, daha  ziyade  uçak  yedek  parçalarıyla  ilgili  idi.  Uçakların  tipine  göre  kataloglar  vardı. Uçaklar  hangi  ülke  tarafından  gönderilmiş  ise,  katalogları  hazırlayan  da  orasıydı.  Bir    tip  uçağın  binlerce,  on binlerce   yedek  parçası   bu  kataloglarda,  parça  ve  stok  numaralarına  göre   kayıt  yapılmıştı.    Ama  İngilizce  idi.  Herhangi  bir parçayı  bulmak  için  o  parçanın  parça  ve  stok  numarasını  bilmek  ve  istek  yaparken,  istek  belgesine  bunları  yazmak  gerekiyordu.  Hava  Kuvvetleri  envanterine  girecek  herhangi  bir  uçağın, önce  en  çok  kullanılacak  olan  yedek  parçaları  ve  katalogları,   ilgili  ikmal  merkezine  ve  ilgili  üsse  gönderilir,  ondan  sonra  uçaklar  intikal  ederdi.  İhtiyaç  duyulan  parçalar  ilk  olarak  o  uçağın  bakımını  yapan  bakım  personeli  tarafından  tesbit  edilir,  Bakım  komutanlığı  bünyesinde  bulunan  ikmal  personeli  tarafından,  parça  ve  veya  stok  numaraları  yazılmak  suretiyle  üs  ikmal  komutanlığından  istekte  bulunulurdu.   İstenen  parça  varsa  hemen  gönderilir,  yoksa,  İkmal  komutanlığı  tarafından,  İkmal-Bakım  merkezlerine   istekte  bulunulurdu.   Böylece  ikmalcilerin  vazifesi,  daha  uçaklar  gelmeden  önce  başlardı.   Gönderilen  yedek  parçalar  ve  sarf  malzemeleri  de  nazarı  itibara  alınarak ,  stoklamak,  depolamak,  muhafaza  etmek, ve  istendiğinde  yerine  ulaştırmaktı. Bu  döngüyü  sağlamak  maksadıyla  da  üs  komutanlıklarında  ve  ikmal  merkezlerinde,  teşkilat  kurulmuş,  işleri  aksaksız  yürütmek  üzere  de  subay  ve  astsubaylardan  oluşan  personel  kurslarla  eğitilmek  suretiyle  yetiştirilmiş  ve  yetiştirilmekteydi.  Burada,  bizler  nazarî  bilgileri  aldıktan   sonra  asıl  öğreneceğimiz,  tecrübe  kazanacağımız  hususlar,  üslerde  veya  ikmal  merkezlerinde  tatbikatla  elde  edilecek  bilgilere  dayanacaktı.  Hocalarımızın  üzerinde  ısrarla  durdukları, nazariyattan  çok   tatbikatın  daha  da  önemli  olduğu  idi.

                Üslerdeki  teşkilatta,  en  önemlisi,  üs  ikmal  komutanına  bağlı,  stok  kontrol  subaylığı  ve  depolar  amirliği  idi. Stok  Kontrol  subaylığında,  Binlerce  kalem  Uçak  yedek  parçalarının,  stok  kontrol  kartları   tutuluyor,  noksan  olanlar,  burası  tarafından  istek  belgesiyle  temin  ediliyordu.  Her  parçanın  stok  kontrol  seviyesi  tutulması  gerekiyordu,  çünkü   elde  mevcut  olmazsa  istek  yapılıp  malzeme  gelinciye  kadar bir  süre  gerekiyordu  ki  buna  transit  zamanı  deniyordu.  Bu  husus  hesaba  katılıp  stok  yapılmazsa,  arıza   yapan  bir  uçak,  o  parça  temin  edilenciye  kadar,  arızası  giderilemeyecek,  uçamayacaktı. Zaman  kaybedilecekti.  Her  bir  stok  kontrol   kartının  üzerinde,    parçanın  ,  parça  veya  stok  kontrol  numarası  yazılıydı.  Böylece  ne  kadar  yedek  parça  varsa  o  kadar  da  yani  binlerce  kart  tutmak  mecburiyeti  oluyordu..  .  Depolarda  da  küçüklü  büyüklü  binlerce  parçanın ,  depodaki  yerlerini  gösteren  kartlar  açılırdı.  Normal  olarak  malzemeler  depolarda  muhafaza  edilir, küçük  parçalar   ambalajları  içinde,  raflarda,  büyüklerse,  icap  ettiği  takdirde  ambalajından  çıkarılır,  temiz   ve  kullanılmaya  hazır  tutulurdu. Depolar  amirliğine  bağlı,  muhtelif  depolar  örneğin:  uçak  parça  depoları,  çeşitli  yağ  cinslerini  bulunduran  yağ  depoları,  muhtelif  cephaneleri  bulunduran  cephanelikler, oto  yedek  parçaları   muhabere  malzemelerini, bulunduran  depolar  gibi.  Ayrıca  gelen  malzemeleri  teslim  alan,  ambalajlayıp  ikmal  merkezlerine,  tamir  ve sair   sebeplerle  gönderen  Teslim,  Tesellüm  bölümü  de  depolar  amirliğine  bağlıydı.  Diğer  bir  husus,    ikmal  komutanlığı,  levazımla  ilgili  malzemeler  hariç,  mevcut  olmayan  ve  piyasada  bulunan   malzemeleri  de  satın  alarak temin  etmek  durumundaydı.

              İşte  bize  öğretilen  nazarî  bilgiler  böyleydi.  Asıl  tecrübeyi  tayin  olacağımız  birliklerde  kazanacaktık.

                             D.  YASEMİNİ  İKNA

               Bu  arada,  29   ekim  cumhuriyet  Bayramı  vesilesiyle,  okul  idaresinden  bir  haftalık  izin  çıktı.  Henüz  annem  gelmediğine  göre,  epeydir  haber  alamadığım  Yasemin  ablamlara,  İstanbul’a  gitmeye  karar  verdim. Bir  otobüse  atlayarak,  İstanbul’un  yolunu  tuttum.

               Yasemin  ablamlara  vardığımda  kapıyı  Menekşe  açtı.  O  da  şaşırdı,  ben  de!  Ne  işin  var  burada  demeye  kalmadan  ağlamaya  başladı.

               ‘’Hayrola!  Bu  sevinç  gözyaşı  mı,  yoksa  başka  bir şey  mi  var?’’ dedim.  ‘’Annem  öldü  Yusuf  ağabey’’ diye  sızlanmaya  devam  etti.  ‘’ Ne  zaman  ve  bana  ne  diye  haber  vermediniz!’’   Diye  sorduğumda, Cevap,  o  ara  sesleri  duyup  gelen  Yasemin  ablamdan  geldi.  ‘’Senin  okul   bitirme  imtihanların  vardı.  Kafanı  karıştırmamak  için  haber  vermedik’’ diye  karşılık  verdi..  Böyle  derken  de  O  da  ağlamaya  başladı.

               Rahmetli  yengem  bir  senedir  safra  kesesinden  rahatsızmış,  Münir  eniştenin  vasıtasıyla,  yengemi  İstanbul’a  getirtip  Guraba  hastanesine  yatırmışlar.  Yasemin  ablam,  ta  kadıköy’den,  haftada  iki  defa  hastaneye  gitmek  suretiyle  Ona  moral  vermeye,  destek  olmaya  gayret  etmiş.  Hatta,  hastane  yemeklerini  yiyemediği  için  de  beraberinde  yemek  götürür  olmuş..  Doktorlar  safra  kesesi  kanseri  teşhisi  koymuşlar  ve  altı  ay  hastanede  yatırmışlar. Ama  verilen  ilaçlardan  şifa  bulunmamış  ve  hastadan  umutlarını  kesmiş  olacaklar  ki  eve  götürülmesini  istemişler.  Yasemin  ablam  birkaç  gün  kendi  evinde  bakmış  ama,  ‘’İzmit’i,  evimi  özledim’’  deyince,  dayanamayıp,  bir  taksi  tutmuş. O  tarihlerde  doğru  dürüst  yol  olmayan  İstanbul dan  İzmit’e  arka, yoldan  tek  başına  üvey  annesini  evine  götürmüş,  birkaç  gün  kaldıktan  sonra  da  geri  dönmüş.  Üvey  annesinin  vefat  haberi  kendisine  ulaştıktan  sonra  da  İzmit’e  giderek,  babasına  yaptığı  gibi,  Ona  da  bütün  dinî  vecibelerini  yerine  getirmek  için  gereken  her  şeyi  üslenmiş. Nede  olsa  üç  kız  kardeşi  çalışmıyordu,  iki  oğlan  kardeşi  gerçi  çalışıyorlardı  ama  aldıkları  ücret  aileyi  geçindirmeye  bile  yetişmiyordu.  Hele  Erkan,  para  istemede, canımı  al  cinsindendi.  Ev  babalarından  kalmaydı  ama   kızlardan  hiç birinin  sosyal  güvencesi  yoktu.  Evin  üst  katları  da  Nafıa (Bayındırlık  bakanlığı)tarafından  tutulmuştu.  Zaten  Erdem  de  onların  yanında  çalışıyordu.

               Bu  durumu  öğrendikten  sonra  çok  üzülmüştüm.  Nede  olsa,  dayımla  birlikte,  yengem,  benim  hayatıma  yön  veren  insandı.  Erkanla  kavga  edip  oradan  ayrılıncaya  kadar, bana  kol,  kanat  germişlerdi,  sevdiğim  insanlardı.  Yengem,   normal  olarak  kavgadan  sonra,  oğlu  Erkanın  yanında  yer  alacak,  bana  bağırıp  çağıracak,  bed  dualar  edecekti.  Dayım  o  anda    Belediye’de  olduğuna  göre, ne  yaptığını,  ne  dediğini  bilemeyecek,  ve  hiçbir  zaman  da  öğrenemeyecektim.  Yalnız  Yasemin  ablamın  ifadesine  göre,  ‘’çocuklarımdan  hiç  biri  okuyamadı, Yusuf  benim  ümidimdi, onunla  ilgilen,  iyi  bak’’  demişti.  Hiç  olmazsa,  emeklerim  heba  oldu,  verdiklerim  gözüne,  dizine  dursun  dememişti.   Bu  yüzden  Ona  hayatım  boyu,    borçlu  olduğumu    hissedecek,  hiç  bir şey  yapamasam  da  dualarımda  Onun  da  ismini  anacaktım.

                Ertesi  günü,  daha  eniştem  mesaiye  gitmeden,  kahvaltıda,  bir  öneri  ortaya  atıverdim. ‘’Yasemin  ablam,  İzmit  ve  İstanbul dan  başka  bir  yer  görmedi.  Benimle  beraber  İzmir’e  gelirse  çok  sevinirim,  Nasıl  olsa  ev  tuttum,  annem  de  gelecek,  Kendisine    izmir’i  gezdirir  ve  her  tarafını  gösteririm’’   dedim.  Ve  ilave  ettim,  ‘’   Burada  Menekşe  de  var,  çocuklara  bir  müddet  O  bakar,  karakızı  siz  de  sevesiniz,  müsaade  edin  Yasemin  ablam  benimle  gelsin.!’’……

                Benim  teklifim  üzerine,  birbirlerinin  yüzlerine  baktılar,  ablamın  gözleri  parlamış,  gülüyordu.  Anlaşılan  O  istekliydi,  Bakalım  enişte  bey  ne  diyecekti.  Fakat  olumlu,  olumsuz  hiç  cevap  vermedi, ’’Geç  kaldım,  vapura  yetişmem  gerek’’  diyerek  çıkıp  gitmişti. O  gittikten  sonra,  abla  kardeş , konuşa,  konuşa  anlaştılar. Bu  anlaşmaya,  Gülden  de,  Gülşen  de  sevinmişlerdi,  çünkü  sevdikleri  teyzeleriyle  kalacaklar, Onunla  geceleri  koyun,  koyuna  yatacaklardı.

                Akşam  yemeğinde, baldızının  da  yalvar,  yakarmasıyla  enişte  bey  de  olumlu  cevap  vermişti.

                Ertesi  günü,  biraz  erken  davranarak,  vapurla  Eminönüne  ulaştık.  Oradan  feribota  bilet  alıp  yerimize  yerleştik.  Enişte bey  Sigorta  şirketine  gitmişti.   

                 Feribotun   güvertesinde,  bazen  yıldızları  seyrederek,  bazen  de  salonda  koltuklarımıza  oturup  muhabbet  ederek  geceyi  geçirdik.  Sabahın  erken  saatinde  İzmir  limanına  ulaştık.  Bir  faytona  atladık  ve   yol  boyunca  etrafımızı  seyrederek  Güzel yalıdaki    kiralık   eve  vasıl  olduk . Kapının  altında  Celal’in  mektubuyla  karşılaştık,  hemen  açıp  okudum,  annem   trenle   geliyordu.  Basımhane  garında  beklememiz  gerekecekti, tren  geliverirse   annemin  düşeceği  durumu  düşünerek  daha  eve  girip  görmeden,  hemen  geri  döndük.  Yasemin  ablamı  da  götürdüm,  Onu  yalnız  bırakamazdım,  hem  oralarını  da  görmüş  olurdu.  Neyse  ki  günlerden  cumartesiydi.  Ve  daha  izin  süremiz  dolmamıştı

               Gara  varır,  varmaz,  Ankaradan  gelecek  treni  sordum.  Trenin     rötarlı olduğunu  öğrendim. Derin  bir  nefes  aldım.  Bu  arada  karnımın  acıktığını  hissetim.    Öyle  ya!  Sabahtan  beri  bir şey  yememiştik,  hemen  tost-ayran  gibi  bir şeylerle  karnımızı  doyurduk.  Eve  gidince  ne  yiyecektik  acaba!,  giderken  bir şeyler  alırız  diye  anlaştık.

               Tren  gelince,  daha  önceden, konuştuğumuz  gibi,  ben  vagonlara  bakacaktım,  yasemin  ablam  da  Köylü  kıyafetli  yaşlıca  birini  görürse  Ona  doğru  yürüyecek  ve  bana  seslenecekti.  Neyse  ki,  zavallı  annem, vagonda  melül,  mahzun  koltukta  oturmuş  bekliyordu. Beni  görünce  tanımakta  güçlük  çekti.  Ee,  senelerdir  biribirimizi  görmemiştik. Beni  tanıyınca  gözlerinin  içi  güldü.  Hemen  sarıldık,  ellerini  öptüm,  Çıkınını  alarak   yavaş,  yavaş  trenden  indik.  Yasemin  ablam  bizi  gördü,  hemen  o  tarafa  yürüdük  ve  annemi  tanıştırdım. çok  güleç  yüzlü  annen  varmış  dedi.  Birbirlerini  sevdikleri  anlaşılıyordu.   Güzel  Yalı , Çocuk  parkına  varıncaya  kadar  muhabbete,  sorgu,  suale  devam  ettik.  Eve  gitmeden  önce  akşam  yemeği  için  bir şeyler  aldık.  İkisi  de  evi,  bilhassa  manzarayı  çok  sevdiler.  Bahçe  ve  arazisi  çok  genişti,  çiçekli  ve   asırlık  çam  ağaçları  vardı. Manzara  ise   şahaneydi.

             Ders  saatleri,  09.00-1630  arasındaydı. Öyle  pek sıkıcı  ve zorluklarla dolu değildi. Henüz  günler  de  uzundu. Dolayısıyla,  söz  verdiğim  gibi  Yasemin  ablama  İzmir’i  gezdirebilecektim.  Anneme  de  teklif  ettim  ama  ‘’ben  yaşlıyım,  siz  gençsiniz,  size  ayak  uyduramam,  beni  evde  rahat  bırakın’’  diyerek  kabul  etmedi.         Ablamla  anlaştığımız  gibi,  çocuk  parkının  orada  buluşacak,  otobüsle, önce  Konak  meydanı,  oradan  Kemeraltında,  vitrinlere  baka,  baka  dolaşacak,  belki  de  sinemaya  gidecektik. Böyle,  böyle  Fuar  sahası,  Alsancak,  Hatay  caddesi,  Karataş,  Asansör,  Karşıyaka  gibi  görülecek  yerleri  gezdirdim.  Her  ne  kadar  benden  biraz  yaşlı  ve  şişmanca  ise  de,  İzmir’i  görmek  istediği    bana  uyumu  kolaylaştırıyordu..  Tabii,  ben  dersteyken  de  annemle  muhabbet  ederek  dinlenme  imkanı  buluyordu. Onun  sayesinde  ben  de  İzmir’i  gezmiş,  görmüş   tanımış  ve  zevk  duymuştum. Dikkatimi  çeken  bir  husus  da  Migren  baş ağrısı  hiç  tutmamıştı….

               Aradan  15  gün  geçmişti.  Çocuklarımı  özledim  demeye  başlamıştı. Annem  evde  kalabilirdi,  ama  Onu  İstanbul’a  götürmem  gerekiyordu. Cumartesi-pazardan  istifade  etmeliydim. Son  gezimizde  Varan  Seyahat  ajantasından  otobüs  bileti  aldık.   Cumartesi  saat   07.00 otobüsüne  yetiştik  ve İstanbul’a  doğru  hareket  ettik.  Yolda,  konuşurken  aklıma  geldi  ve  birden, bire  soruverdim.  Size  bir  radyo  alsam  ister misin? Ablam  şaşırdı. ‘’O  da  nereden  çıktı’’  dedi. ‘’Henüz   radyonuz   yok,  bir  radyonuz  olsa  fena    olur,  Taa,  1941  yıllarında,  rahmetli  babanın  evinde   radyo  vardı.  Haber  ve  bilhassa  klasik  müzik  dinlemeyi  çok  severdi.  Yengem  ve  kardeşlerin  de  Türk  sanat  müziği  dinler  ve  severlerdi  Artık  radyo  bir  ihtiyaç,  hem  senin,  hem  çocukların  için,  Hem  de  enişte  bey  haberleri  dinlese  fena    olur?    ‘Hatta  bir  sürpriz  bile  yapabiliriz,  Kadıköy’e  varır,  varmaz,  seni  eve  bırakır,  bir  mağazaya  gider,  radyo   ile   dönerim’’  dedim.

               Nitekim, Yasemin  ablamı  eve  bıraktıktan  sonra, ‘’benim  acele  bir  işim  var,  bir  yere  kadar gidip , geleceğim’’  diyerek,  ayrıldım  ve  Minerva  marka  bir  radyo  ile  geri  döndüm.  Gerçekten  çocuklara  ve  semraya  sürpriz  olmuştu. Çocuklar,  annelerinin  dönüşüne  olduğu   kadar,  radyoya  da  çok   sevinmişlerdi.

   Akşam  olup,  enişte  bey  eve  geldiğinde,  çocuklar  babalarına  ilk  müjdeyi  verdiler.  Enişte  bey,  her  zamanki  ilgisiz  tavrıyla,  ‘’onu  kim  aldı’’  diye  sordu..  Onlar  da  Yusuf  ağabey,  Yusuf  dayı (  kızların  büyüğü  ağabey,  küçüğü  dayı  derdi) ..’’Oo,  iyi  yapmışsın’’ diyerek  tuvalete  doğru  yürüdü, Menekşe,  ‘’çok  güzel  radyo  enişte’’  dedi  ama ,  Onun  davranışında  bir  değişiklik  olmamıştı.

               Pazartesi  günü  okulda  bulunmam  gerekiyordu.  Bu  sebeple  Pazar  günü  akşam  üstü   otobüsle  İzmir’e  hareket  ettim.  Gece  de  otobüste  biraz  kestirdim  galiba!  Eve  uğramadan  doğrudan  okula  gittim.  Ancak  öğle  yemeği  için  evdeydim.  Annem  de    sıkılmıştı  anlaşılan,  Celâl’i  özledim  demiye  başlamıştı. Ama  okul  bitinceye  kadar  mecburen  yanımda  kalacaktı. Bakalım  okul  bitince  nereye  tayin  olacaktım. Allah  vere  de  memleketin  uzak  bir  köşesine    tayin  etmeselerdi.

 

 

 

( Zorlu Dönemeçler-2-b2-1-d başlıklı yazı coni tarafından 2/24/2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.