1 Zorlu Dönemeçler-2-b2-d-f
 

 

                             D.  KURMAYLIK  SINAVLARI

               Eşim,  Gülcanın  doğumu  için (26  Ağustos 1960)  doğum  sırasında  kızının  yanında  bulunmak  üzere, Kadıköy’e   Hamamcı  ailesinin  evine  gitmişti.

               Günler  böyle   devam  ederken,  seneler  de  geçiyordu. Uçan  arkadaşları  gördükçe,  kendimi  ezik  hissediyordum.  Kendime  bir  yol  çizmem  gerekiyordu.  Bu  konuyu  eşimle  de  konuşmuştum.  Kurmay  olmak  istiyordum. ‘pek  ümidim  yok  ama  karşı  da  çıkmam’’ demişti.  Bilhassa,  Hava  Harp  Akademisinin  İstanbul’da  ve  çocuklarına  yakın  olması   ona  cazip  gelmişti.

               Hani,  bazen,  hafta  sonları,  muhabbet  olsun  diye,  kağıt  oyunu  oynadığımızdan  bahsetmiştim  ya!  Kenan  Alb.  kurmaydı.  Üstelik  levazımcıydı.  Bilhassa  İkmal  komutanı  Osman  Alb.  ile  ailecek  iyi  görüşüyorlardı.  Bize  de  geliyorlar,  biz  de  Onlara  gidiyorduk.  Onlara  gittiğimiz  bir  akşam,  Kenan  Alb.ya  ‘’Kurmay  imtihanlarına  girerken  çalıştığınız  notlarını,  bana  verip,  veremiyeceğini’’  sordum.  ‘Derhal,  yeter  ki  sen  iste’  dedi  ve  hemen  notları  getirip  bana  vermişti.  Tabii  aynı    konuda,  daha  başka  notlar  ve  kitaplar  da  bulmuştum.

               Daha  önce  bahsettiğim  gibi,  lojmanlarla  üs  arası,  45-50  Dakka  sürüyordu.  Arkadaşlar,  muhabbet  edip,  araba  plaka  numaraları  üstüne  tek-çift    oynayıp  vakit  geçirirlerken, ,  ben  de  arka  koltuklara  oturup  ders  çalışmaya  başlamıştım.  O  tarihlerde  TV.  de  olmadığından,  geceleri  de  çalışıyordum..  Şimdi  ise  eşim   kızının  doğumuna   gittiği  için  bu  fırsatı  değerlendiriyordum.  Bazen,  mesaide   iken   bile,    öğle  yemeğini  acele  yiyerek   zaman  kazanıyor, .Kitap  okuyup,  ders  çalışıyordum.  Kararım  kesindi,   değişmiyecek,  böyle  çalışmaya  devam  edecektim.

               Üsde    benim  gibi,  imtihanlara  çalışan  uçucu  arkadaşlar  da  vardı. Herkes  de  benim  hazırlandığımı  biliyordu.  Osman  Alb.  İkm.-Bkm.  Gurup  komutanı  olmuş,  ikmal  komutanı  olarak  da  üsse,  Alb.  Hüseyin  Dalkılıç  tayin  olmuştu.  Onu  Eskişehir  ikmal  merkezinden  tanıyordum.  Bir  gün,  öğle  yemek  saatinde,  bir  tarafa  oturmuş    kitap  okuyordum,  Dalkılıç  Alb.  yanımdan   geçiyormuş,  ben  farkında  değildim. Durup,  ‘Ne  okuyorsun’ diye  sordu.  Durumu  anlatınca, ‘Seni  can-ı  gönülden  destekliyorum,  devam  et’’ demişti   (Bu   sözünü  hiç  unutmayacaktım)

               İmtihanlar   nisan  ayında, senede  bir  defa  Eskişehir’de   yapılıyordu.  İmtihana  gidecekler  için  irtibat  uçakları  tahsis  ediliyordu.  Bizim  üsden  beş  pilot  arkadaş  daha  vardı .  İmtihanlar  Eskişehir  ordu  evinde  yapılıyordu.  Bunun  için  bir  salon   ayırmışlar,  nezaretçi  öğretmenler  tahsis  etmişlerdi. Sene  1963  idi.    Adı  üstünde,   imtihan! İnsan  yine  de  heyecanlanıyordu. Ama   benim  için   hayatî  bir öneme  sahip  değildi.  Bu  bakımdan  heyecanım  daha  az  sayılırdı.  İmhihan  sorularını  cevaplarken  fazla  kafa  yormadım,  yorulmadım.  Uçakla  dönüş  sırasında  da,  arkadaşlarla  verdiğimiz  cevapları  kontrol  etme  imkanı   bulmuştuk. Cevaplar  fena  değildi.  Bu  saatten  sonra  yapılacak  bir  şey  yoktu. Neticeyi  beklememiz  gerekecekti.

               Aradan  iki  ay  geçmiş,  bir  yazı   ile   kazananlar,  kazanamayanlar,  akademiye  kabul  edilenler  belli  olmuştu.  Ben  kazanmıştım,  ama  kabul  edilmemiştim. Bunu  da  sebebi  şöyle  idi.  İmtihana  girenler  arasında  kontenjan  mevzubahisti. Akademiye  20  talebe  alınacaksa,  bunun  16    pilotlardan,  4  ü  havayerden  yani  uçucu  olmayanlardandı.  Havayerlerin  içinde  ise,  ikmal,  bakım,  muhabere,  levazım,,otocu  gibi  çeşitli  sınıflar  mevcuttu.  Ama  pilotların  kontenjanı  daha  fazla  idi.  İmtihan  kazanılmış  olsa  dahî,  yukarda  belirttiğim  kontenjan’a  giremediği  takdirde,  alınan  not  sıralamasına  göre  akademiye  kabul  edilmiyordu.

               Akademiyi  kazanamadım  diye  dünya  başıma  yıkılmamıştı.  4ncü  üsde  görevime  devam  edecektim.  Ama  dört  defa  imtihana  girme  hakkım  vardı.  Ve  bu  hakkımı  kullanmaya  kararlıydım

               Üsde   çalışan  personel  arasında,  maaş  yönünden  bazı  farklılıklar  vardı.  Pilotlar,  maaşlarının  %100  oranında  tazminat   alıyorlardı.  Bakım  personelinin  seslerini  duyurmaları   nedeniyle,  yeni  bir  tazminat  kanunu  çıkmış,  maaşlarının  %40  oranında  tazminat  almaya  hak  kazanmışlardı.  Bu  defa  ikmal  ve  diğer  yer  personeli  de  seslerini   duyurmaya  çalışıyorlardı.

       Bakım  komutanlığı  personel  kadrosunda, ikmal  Astsubayları  meyanında  bir  de  ikmal  subayı  kadrosu  bulunuyordu.  Ama  bu  zamana  kadar,  subay  olarak  kimse  verilmemişti.  İkmal  komutanı  Alb.  Hüseyin  Dalkılıç, üs  ve Bakım  gurup  komutanı  onayını  almak   suretiyle  bir  subayın  bakım  kadrosunda   gösterilip,  %40  tazminat  almasını  sağlamaya  çalışıyordu.  Kadroya  en   uygun   rütbeli  subay  da  bendim.  Dolayısıyla  beni  o  kadroya  tayin  etmişlerdi. Eşim  ve  ben  tutumlu  insanlardık. O  parayı  biriktiriyorduk.  Maksadımız  bir  arsa  veya  ev  almak  suretiyle  paramızı  değerlendirmekti.  Ben  Yenimahalle,  Karşıyaka’da  bir  arsa  almayı  düşünüyordum.  O  zamanlar  orada  arsanın  metre  karesi  sekiz  liraydı.  Eşim  ise  buna  bir  türlü  razı  olmuyor,  İstanbul’da  çocuklarına oldukça   yakın  bir  ev  almamızı  istiyordu.  O’da  haklı  idi.  Dolayısıyla  bu  işi  zamana  bırakmıştık.

       1963  yılında,  yazlık  iznimi  geçirmek  üzere,  Hava  Kuvvetlerine  ait,  İstanbul-Kartal  Cevizli  kampına  gitmiştik. Ağustos  ayı  idi.  kampta  çadırlarda  kalıyorduk. Her  şey  ilkeldi.  Çadırlar  toprak  üstüne   kurulmuştu.  Çadırların  içi  güya  düzenlenmişti. Buna  mukabil  deniz   tertemizdi.                             Kıbrısta  Rumlar,    kanlı  Noel  olaylarını  başlatmışlar,  Ada  Türklerine   katliyam  yapmışlardı,  Apar,  topar  birliklerimize  çağırılmıştık,  Hava  kuvvetleri  uçakları  Kıbrıs  üzerinde  ikaz  uçuşları  yapmak  üzere  emir  almışlardı.  Her  nasıl  olduysa,   yerden  ateş  edilerek,   Yzb.  Cengiz  topel’in  uçağı  düşürülmüştü.  Cengiz  Topel  de  paraşütle  atlamış,  fakat  Rum  bölgesine  inmişti.  Maalesef  Rumlar  insanlık  dışı  bir  davranışla,  Yzb.  Cengiz  Topel’i  hastaneye  götürme  yerine,  şehit  etmişlerdi..  Hem  katliyam,  hem  de  bu  şehit  haberi  Türk  Milletini   yasa  bürümüştü.  Zaman  içinde,  Türk  Devleti  ağırlığını  koyarak  Şehidin  naşını  alabilmiş  ve  Edirne  Kapı  şehitliğine  defnedilmişti

               1965  senesinde  yine  Akademi  imtihanlarına  girmiş,  aynı  neticeyi  almıştım. Bu  durum  benim  azim  ve  irademi  kamçılamıştı. ‘’yılgınlık  yok’’   dedim  kendi,  kendime.  Ama  bazı  insanları,  ‘boşuna  çalışma,  seni  almazlar’  diye  moralimi  bozmaya  çalışıyorlardı.  Nitekim  1966  yılında,  girdiğim  imtihanla  başarı  gelmişti.  Bu  defa  kabul  edilmiştim.  Hem  benim,  hem  de  eşimin  sevincine  sınır  yoktu.  Çocuklarına  yakın  olmak,  onun  için  en  büyük  sevinçti.  Geçen  sene  Cevizli  kampına  gitmiş,  doğru, dürüst  kamptan  istifade  edememiştik.  Çünkü   küçük  kızı  Gülşen  hamile  idi.  Onu  Gölcük  hastanesine  götürmek  durumunda  kalmış,  çocuk  doğururken  de  Zeynep-kâmil  doğum  hastahanesinde  başında  bulunmuş,  güzel  bir  kız  çocuğu(Melda)  hayata  gözlerini  açmıştı. Ne  yazık  ki, 23  günlük  bir  hastalıktan  sonra  kaybetmiştik.  Ana,  baba, Suat  hanım  ve  biz  üzüntüden  kahrolmuştuk.

                               E.    KARTALDA  EV

               Bu  sıralarda,  yukarda  adı  geçen  Kur. Alb.  Kenan  Ateş,  Kartalda,  Havacılar  sitesindeki    evini  satmak  istiyordu.  Bunu  aile  toplantılarında  öğrenmiş  ve  talip  olmuştum. Ayrıca  Hv.  K.K.  karargâhına  gidip,  gelirken,   tanıdığım   kooperatif  başkanı  Alb.  Mehmet’in  ‘satın  alacağın  evi  gördün  mü ?’ gibi  sorularına  muhatap  oluyordum.  Hiç,  Kenan  Alb.’ın  beni  kandıracağını  aklıma  getirmiyordum. Neticede,  evi  görmeden,  satın  alma  işlemini  tamamlamış,  evin  tapusunu  eşimle  yarı, yarıya  olmak  üzere  almıştım.

       Akademiye  gitmek  üzere,  eşyaları  toplamaya  başlamıştık. Fakat Akademi  açılmadan  önce,  planlanan  programa  göre, İstanbul-  cevizli dinlenme kampına  gidecektik.  O  arada,  kampa  oldukça  yakın  olan, satın  aldığımız  evi  görecektik.

               Daha  zamanımız  olduğundan  lojmanlardaki  evi,  eşyalarıyla  kapatarak,   kampa  gittik.  Kamp’a  yerleştik, yeni   tesislere   alıştık.  Birkaç  gün sonra  da  evimizi  görmek  üzere  yoldan  geçen  bir  minibüsle   Kartal’a   doğru   hareket  ettik. Kartal’ı  geçtikten  hemen  sonra  da  kooperatif  sitesinin  önünde  indik. Evler  yolun  kuzeyinde,  denize  nazır,  yüksekce  ve  geniş  bir  sahaya  yayılmıştı.  Tek  katlı  villa  şeklinde  görünüyorlardı.  Yolun  deniz  tarafında  da  özel  plajı  bulunuyordu..

               Ana  cadde  ve  Sokaklar  henüz  asfaltlanmamış,  mujur   dökülmüştü  ama muntazamdı.  Cadde  ve  sokakların  isimleri  bile  yazılmıştı.  Bizim  aradığımız    Samanyolu  caddesiydi.  Birilerine  sorduk,  daha  içerlerini  işaret  ettiler.  Cadde  üzerinde  kuzeye  doğru  yürümeye  devam  ettik.  Saman  yolu  caddesini  bulduk.  Cadde   sağa  ve  sola  uzanıyordu.  Sol  taraf  düzlük,  sağ  taraf  ise  fabrikalara  doğru  meyilli  idi.  Maalesef  bizim  evin  no:sı  sağa  doğru,  yani   caddenin meyilli  tarafında  kalıyordu.  Cadde  üzerinde,  karşılıklı,  beşerden  on  ev,  daha  doğrusu  villa  vardı.  Meyilden  dolayı  deniz  falan  görmüyordu.  Üstelik  bizimki    fabrikaya  doğru  sondan  ikinci  evdi.  Hem  Sunta,  hem  de  Mutlu  akü  fabrikasına  yakındı. Daha  ilerde  de  Kartal  çimento  fabrikası!.  Çimento  fabrikası  bütün  civarı  ve  siteyi  tehdit  ediyordu.  Bacalarından  çıkan  toz  bulutları  şimdiden  site  binaları  üzerinde,  çatı  kiremitlerinde   beyazlıklar  hasıl  etmişti.  Çimento  tozlarının  yağmurla  birleşmesi  sonucu  beyaz  beton  görüntüleri  hasıl  olmuştu.  Bu  beyazlıklar  üzerinde  zaman  geçtikçe  katmanlar  çoğalacaktı.  Beynimizden  vurulmuşa  döndük.  İkimiz  de  çok  üzülmüştük  Kenan  Alb.yın, evini  neden  satmak  istediği  anlaşılıyordu.  Bula,  bula  kandıracak  meslektaşını  bulmuştu.  Ama   bu  saatten  sonra, yapılacak  bişey  de  yoktu.  Bu  işte  benim  de  kabahatim  vardı. Kooperatif  başkanı  beni  ikaz  ettiği  halde  Kenan  Alb.ya  itimat  etmiş,  evi  ve  yerini  görmeden  satın  almıştım.  Evler  şahaneydi.  inşaat  sahası  184  m.kareydi  Dört  oda,  çok  büyük  bir  salon,  mutfak,  iki  tuvalet,  bir  banyo  ve  caddeye  bakan  bir  salondan  ibaretti.  Tek  katlıydı.  İnşaat, deniz  tarafına,  güneye  doğru, 500  m.kare  arsa  üzerine  yapılmıştı.  Bu  durumları  gördükten  sonra,   üzüntüden   kahrolmuş  durumda  kampa  döndük.  Ağzımızı  bıçak  açmıyordu  artık.

                Akademiyi  okurken  bu  evde  oturmaya  karar  verdik.  Çünkü  Pendikten  itibaren  kadıköy’e  kadar  servis  arabası  olduğunu  öğrenmiştik.  Anlaşılan,  uykudan    biraz  erken  kalkmamız  gerekecekti. Zaten  biz  buna  alışıktık.

               Artık  kamp  bize  zehir  olmuştu. Neyse  ki  Gülcanlar,  Gülşenler  ve  Kızkardeşi  Fulya  bizi  ziyarete  geliyorlardı  da  yüzümüz  biraz  gülüyordu.  Onlar  da  bu  duruma  üzülmüşlerdi.

               Böylece  kamp  sona  erince  Eşimi  Gülşenlerde  bırakarak  ben  Ankara'ya  döndüm.  Hazırlanmış  eşyalar  için  bir  nakliye  firmasıyla   anlaştım.  Netice  Kartaldaki  evimize  taşınmış  olduk.

               Bir  aylık  izin  süresinin  yarısını  kampta  kullanmıştım.  Evin  temizlenmesi,  bir  hafta  sürdü.  Bazen  baldız  Fulya  da  geliyor  yardım  ediyordu.  Ama  yine  de  büyük  yük  eşimdeydi.  Temizlik  sebebiyle,  eşim ,  o  toz,  toprak  içinde   fenalık    bile  geçirmişti.  Eşyaları  açtık  ki  evin  büyüklüğü  sebebiyle  devede  kulak  kalıyordu.  İyi  ki  Ispartalı  bir  astsubay  arkadaştan,  Mürted’de  otururken,  iki  parça  halı  satın  almıştım  da  Onlar  biraz  salonu  doldurmuş  görünüyordu.

               Karyola,  yatak  derken  biraz  olsun  yerleşmiş,  istirahat  edebilir  hale  gelmiştik.    Baldız  Hülya,  bacanak  Gandi  ve  kızları  Gaye, kooperatifin   özel  plajı  sebebiyle  devamlı  gelmeye  başlamışlar,  denize  girdikten  sonra,  bahçeye  koyduğum  bidonlardaki  su  ile  duş  yapar  olmuşlardı.  Su  ise  büyük  problemdi.  Su  geceleri  geliyor,  bir  hortumla  bidonları  dolduruyor  ve  her  şey  için  kullanıyorduk.  Bizim  için  su  kıymetliydi.  Bilhassa  Yasemin,  temizliği  çok  sevdiğinden,  suyun  böyle    bol  keseden  kullanılmasından  rahatsızdı.  Bazen  de  bacanağa  söyleniyordu.  Ama  dinleyen  kimdi?!  İşte  öyle  bir  bacanaktı..

 

                              F.  KİRALIK   EV  (Bir  yangının  külleri)

               Bir  gün,  öğle  sıcağında,  salonun  serinliğine  sığınmış,  şöyle  bir  istirahat  edip,  kestirelim  diyerek  uzanmıştık.  Dalmışız.  Kapının  zili  çalınırken  aynı  zamanda  küt,  küt  vurulmasıyla  uyandık.  Kapıyı  açınca  karşımızda  Gülşen’i  gördük.  Alı,  al,  moru  mor, ’’kalkın,  kalkın  yanıyorsunuz,  burada  oturulmaz’’  diye  söylenmeye  başlamaz  mı!  Meğer,  sunta  fabrikasının  bacasından  bir  kıvılcım  sıçramış,  bahçedeki  kuru  otları  tutuşturmuştu. ‘Tehlike  içindesiniz,  ben  sizi  burada  oturtmam,  Kadıköyde  ev  bulacağım,  oraya  taşınakcaksınız’’ diye  söylendi  durdu.  Annesini  de  beni  de  ikna  etti.  Giderken  de, ‘’evi  bulur,  bulmaz  size  haber  vereceğim’’ demeyi  ihmal  etmedi.

               Gerçekten  tuttuğunu  koparan  cinsdendi.  Gider  gitmez  arkadaşı  Kara  Handanla  konuşmuş,  onun  vasıtasıyla,  evlerinin   arka  sokağında,  Dilber  hanımın  evini  bulmuşlardı.  Bize  de  haber  verdi.  Beraber  kiralık  eve  gittik  Gülşenlerin  evine  çok  yakın,  eski  tip   evlerdendi.  Giriş  katında,  iki  oda  bir  salon,  mutfak,  banyo  bulunuyordu. Salonun  doğu  tarafında    bir    balkonu  vardı.  Salonun  ve  balkonun,  arazi  meyilli  olduğu  için  manzarası  güzeldi.  Hasanpaşa  mahallesini  tepeden  görüyordu.  Kullanışlı  bir  evdi,  hoş  ben  Akademiye  gidince,  Yasemin,  günlerini  Gülşenler’de  geçirecekti  ya!    Ev  sahibesi  Dilber  hanımla  anlaştıktan  sonra  hemen  Taşındık    Gülşenlerin  evi  Yıldız  Bakkaldaydı. Bizim tuttuğumuz  ev  ise  arka  sokağında.  Yıldız  Bakkaldan, Kadıköy  iskelesine  dolmuşlar  kalkıyordu.  Ama  vapur  iskelesine  yürüyerek  gitmek ve  gelmek  tercihimdi.

 

( Zorlu Dönemeçler-2-b2-d-f başlıklı yazı coni tarafından 8.03.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.