Cumhurbaşkanımızın '' İslamın güncellenmesi gerekiyor'' Sözü üzerine neredeyse herkeste bir güncelleme merakı aldı başını... İlgili - ilgisiz, bilgili-bilgisiz herkes bir şeyler yazıyor. Elimi kafama attım, baktım yaş altmış dört olmasına rağmen hâla başım kel değil. O halde ''Ben de yazayım bir şeyler '' dedim.
Yanlış anlaşılmasın İslamda Güncelleme olur mu olmaz mı konusuna hiiiç dokunmayacağım. '' Cumhurbaşkanımız onu demek istemedi, bunu demek istedi'' gibi bir avukatlığa ise hiç niyetim yok. Zaten sayın Cumhurbaşkanımızın da ben gibi bir avukata ihtiyacı yok.
Eee o halde ne halt edeceğim?
Efendim, geçmişten günümüze kimler, neleri güncelledi işte onu anlatacağım. Böylece bu güncelleme meselesinin yeni ortaya çıkmış bir mesele olmadığını izah etmeye çalışacağım. Çünkü bu güncelleme olayının sadece Cumhurbaşkanımız tarafından yapıldığı sanılıyor.
Kendimden başlayayım
Mesela yıllar önce '' Yeşil Komünist'' Dediğim Necmettin Erbakan'a şimdi '' Rahmetli Erbakan, Allahın rahmeti üzerine olsun. '' Diyorum.
Aynı şekilde yıllar önce '' Katil Ecevit '' dediğim Bülent Ecevit'e şimdi '' Bu memlekette adı yolsuzluğa karışmamış tek lider. Nurlar içinde yatsın.'' Diyorum.
Bundan utanç mı duymalıyım? Bence kesinlikle hayır. Çünkü mesela Mustafa Kemal Atatürk bile Çanakkale Savaşında '' Düşman'' dediği insanlara daha sonra '' ‘Bu memleketin toprakları üzerinde kanlarını döken kahramanlar'' Dememiş miydi? ( Gerçi bana kalırsa dememişti ama sevgili Atatürkçü (!) kardeşler bana bırakmıyorlar o işleri malum. Onlara göre demişti ve bu da Atatürk'ün üstün hoşgörüsünün bir kanıtıydı.)
Kısacası öncelikle kendimde bayağı güncellemeler yapmışım. Ancak ne var biliyor musunuz? Benimle aynı güncellemeleri yapmış olan pek çok zevat bugün hâla '' Biz eskiden neysek bugün de oyuz'' Diyorlar. Tabii ki ben yemiyorum ama yiyen de bir hayli fazla.
Neyse...
Cumhurbaşkanımızın yaptığı güncellemelerin haddi hesabı yok. Tek tek saymaya kalksam bu yazı, makale olmaktan çıkar roman olur. Ancak yine de sadece bir tanesini örnek olarak vereyim:
Yok, yazmakla olmayacak. Resimlere bakın: 2.Resim: ABD askerleri Türk askerinin başına çuval geçirmiş 2. Resmin devamında: Kahraman Türk ordusu Silvan'dan ayrılıyor. Bu esnada da pkk lı itler askere hakaret ediyor. Asker ise tek cevap vermeden yoluna devam ediyor. Niçin olabiliyor bütün bunlar: '' Aman aman bir tatsızlık çıkmasın'' Meselesi ( Hepsi de bu hükumet zamanının olayları )
Devam edelim resimlere:
Bugün: 3. Resim: Cumhurbaşkanımız ABD ye '' Sen hiç Osmanlı tokadı yemedin galiba '' diyor
4. Resim: Cumhurbaşkanımız daha dün '' Dokunmayın'' dediği teröristlerden bugün kaç tanesini geberttiğimizi resmi olarak açıklıyor. ( Son rakam 3347 idi.) ( Bunlar da bu hükumet zamanının olayları )
Müthiş bir güncelleme...
Amaa durun yahu. Bu ülkede sadece Cumhurbaşkanımız ve ben mi güncelledik kendimizi? Başkaları yok mu?
Mesela: Bundan kırk sene önce Atatürk'e '' Gardrop Devrimcisi'' Diyenlerin alayı bugün kendilerini '' Atatürkçü'' olarak güncellediler.
Bıyıkları sarkık herhangi bir vatandaşı gördüklerinde '' Faşizme karşı omuz omuza '' diyenler bugün aynı faşistlerle (!) birlikte hem Gezi olaylarında hem de Adalet yürüyüşünde omuz omuza olmakta bir beis görmedikleri gibi kendilerine faşist denilenler de kendilerini güncelleyip onlarla omuz omuza olmakta bir beis görmediler. ( 1. Resim )
'' Kanımız aksa da zafer İslamın( 5. Resim) '' Diyenlerin pek çoğu, '' Hedef Turan, Rehber Kur'an'' Diyenler, Türklük ruhu, İslam şuuru '' Diyenler kendilerini güncelleyip bu memleketi hain Arapların emperyalizminden korumak için(!) Kur'anı cüz kesesi içinde ve bir daha yerinden çıkmamacasına duvara asmak suretiyle kendilerini güncellerken Türklük ruhunu da nane ruhu ile tuz ruhu karışımı bir acayip nesneye döndürdüler içinden İslam şuurunu çıkararak.
Eskiden ''Türk'ün Türk'ten başka dostu yoktur'' Diyenler sırf Cumhurbaşkanını Devlet başkanı olarak seçtirmemek amacıyla İYİ bir parti kurarlarken değirmenin suyunun İngiltere'den gelen 6.000.000 sterlin olması onları hiç rahatsız etmedi. ''Hani Türk'ün Türk'ten başka dostu yoktu? Bu kadar çok para dostluk için mi verildi yani?'' Diye soramadılar. Çünkü güncellenmişlerdi.
Güncelleme öyle bir boyut kazanmıştı ki 15 Temmuz Darbe girişimine '' Tiyatro, oyun'' diyen zihniyetin Ataşehir Belediye başkanı, bu ilçede Deniz Gezmiş Parkı, Erdal Eren Kültür Merkezi gibi yerler açarken aynı zamanda kendisini güncelleyerek ''15 Temmuz Şehitleri ve Demokrasi Parkı'' da açtı. ( Haa Bülent Ecevit Parkı da vardır bu ilçede )
''Türkiye asla İran olmayacaktır. Çarşaflılar ve türbanlılar İran'a '' Diyenler daha sonra '' Türkiye ile İran savaşırsa İran'ın yanında olurum'' Diyerek kendilerini İrancı olarak güncellediler. ( 6. Resim )
Offf offf. Bu güncellemelerin hangi birisini anlatayım ki?
28 Şubat darbesinde tankların üzerine yürüyemeyen ablanın yıllar sonra kendisini güncelleyip 30.000 Bozkurtla Saraya yürüyecek olmasını mı?
Namazla dalga geçen hain şerefsizlerin yıllar sonra kendilerini güncelleyip bir Fetöcünün imamlığında Cuma namazı kılmasını mı? ( 7. Resim )
Zamanında '' Komünistler Moskova'ya'' Diyenlerin yıllar sonra kendilerini güncelleyip herkesten önce Moskova'ya koşmalarını mı?
'' Yıllarca zindanlarda, tabutluklarda işkenceler gördük. Pek çok yoldaşımız, ülküdaşımız faili meçhul cinayetlere kurban gittiler'' Diyenlerin daha beş dakika geçmeden kendilerini güncelleyip '' On beş sene öncesinde bu ülkede huzur ve refah vardı.'' Diyebilmelerini mi?
Kronolojik sıra takip etmediğim için kusura bakmayın. Güncelleme örnekleri o kadar çok ki, öylesine karışık kuruşuk yazdım.
Mesela eskinin Fetocuları bugün kendilerini anti- Fetocu olarak güncellerken yine eskinin anti-Fetocuları kendilerini Fetocu olarak güncellediler.
Çok kısa zaman öncesine kadar '' İslam'' Kelimesini ağzınıza aldığınızda '' Eyvah ! Şeriat geliyor'' Diye uykuları kaçanlar şimdi neredeyse '' Şeriat İsterüüüz'' Diye yollara dökülecek kadar İslamı savunur (!) şekilde güncellediler kendilerini. Baksanıza '' "Allah'ın ayetlerini sorgulamak, Cumhurbaşkanının işi değil. Ayetler sorgulanamaz" Demeye başladılar.
Ha bir de bozkurt işareti meselesi vardı değil mi?
Ah garip bozkurtum ah ! Türk adıyla kurulan ilk devletimizden bugüne Türklüğün simgesi bozkurtum...Kimler kullanmadı ki? ( 8. Resim: Kemal Kılıçdaroğlu 9. Resim: Bülent Arınç 10. Resim: Barack Obama 11. Resim: Adriana Lima adlı top model 12. Resim: Barbaros Şansal adlı top 13. Resim Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan ) Yani bozkurt bir çok güncellemelere vesile oldu.
Bu arada sayın Bahçeli de tabii ki kendisini güncellemiş. Baksanıza o da Rabia işareti ile güncelleme yapmış. ( 14. Resim )
Velhasılıkelam güncelleyen güncelleyene. Bu kadar güncelleme içinde belki de en masumu İslamın güncellenmesi.
İslam güncellenir mi güncellenmez mi diye merak edenler için bir öneriyle noktalıyayım.
Kur'anda içki ile ilgili olarak sırasıyla gelen dört ayete bakın ve kendinize şu soruyu sorun: Allah neden tek bir ayetle içkiyi yasaklamadı da içkiyle ilgili dört ayrı ayet gönderip dördüncüsünde yasakladı acaba? İşte bunu araştırdığınız zaman '' İslam güncellenir mi güncellenmez mi sorusunun cevabını da bulacaksınız.
Ayetler geliş sırasına göre:
1- Nahl Suresi 67. Ayet
2- Nisa Suresi 43. Ayet
3- Bakara Suresi 219. Ayet
4- Maide Suresi 90. Ayet