İNSANOĞLU NE B.K YİYECEĞİNİ ŞAŞIRDI
Yaş altmış beşe bir iki ay kaldı ( 25 Şubat ) yani Dante gibi ortasında değil artık sonlarındayız ömrün. Öyle olunca da un, tuz ve özellikle de şekerden uzak durmam lazım. Oysa gelin görün ki hamur işi olsun da ne olursa olsun acayip severim ve de yerim. Benim yemeklere attığım tuzu mesela gelinim ve büyük oğlum kullansa anında komalık olurlar. Fakat üç beyaz içinde şekerin bende ayrı ve özel bir yeri vardır.İşte o sebeple de sık sık her yerde '' Tatlı olsun da ne olursa olsun yerim'' Diye hava atarım, akranım olan vatandaşlar ''Ay ben almayım şekerim yükselir '' derken onların gözü önünde baklavaları, börekleri, pastaları, tatlı- tuzlu kurabiyeleri mideye indirerek gıcık ederim herkesi. Ne şekerim fırlar, ne tansiyonum yükselir Allah'a çok şükür.
Peki tatlı türleri arasında favorileriniz nelerdir diye soracak olursanız?
Kaymaklı ekmek kadayıfı, Antep fıstıklı baklava ve her türlüsünden yaş pasta başta gelir. Evet ben tam anlamıyla bir yaş pasta delisiyimdir. Meyveli veya meyvesiz her türlü pastayı tam bir terminatöre dönüşerek mideye indiririm.
Mesela bana seksen yaşında ve tamamen buruşmuş vaziyette bir nine '' Beni alırsan sana bol bol yaş pasta yaparım '' Desin anında kolundan tuttuğum gibi nikah dairesinde alırız soluğu. O derece yani. Yaş pasta için ruhumu bile verebilirim.
Ammavelakin...
Ammavelakin birileri sanki beni pastadan soğutmak, tüm ilgi ve alakamı kestirmek için özel pastalar yapmaya başladı son günlerde. İsterseniz önce yerli ve milli olanlardan başlayıp sonra dış güçlerin bu konudaki menfur emellerine geçelim.
1. Resimde gördüğünüz gibi bazı abiler Peygamberimizin Kutlu doğumunu kutluyorlar. Nasıl kutluyorlar peki? '' Doğum günlerinde pasta kesmek gavur adetidir. Bid'attır '' dedikleri halde pasta keserek kutluyorlar. Pasta ise Kabe şeklinde yapılmış. Ebrehe'nin yıkamadığı Kabe'yi bizim Müslüman kardeşler pasta şekline sokup keserek mideye indiriyorlar. Haydi buyur şimdi ye bu pastayı.
2. Resimde ise yine aynı tip abilerimiz Yüce Rabbimizin ''Şüphesiz onu biz indirdik biz! Onun koruyucusu da elbette biziz.'' diye tanıttığı Kur'anı pasta yapmışlar ve kesiyorlar. Hâşâ '' haydi gel de koru. Biz onu kesip yiyeceğiz. Yediklerimizin vücudumuzdan ne şekilde çıktığı da malumdur.'' Der gibi.
3. Resimde bir ablamız 15 Temmuz Şehidi Ömer Halisdemir'i pasta yapmış. Vatan hainlerinin otuz kurşunla şehit ettikleri yetmiyormuş gibi '' Buyurun siz de yiyin Ömer Halisdemir'i'' der gibi.
Evet, yerli ve milli olanlar elbette bu kadar değil ama biz biraz da dış güçlerin menfur pastalarına bakalım.
4. Resim:Aslında eski eşime göstermeli bu pastayı. Anında öteki alemi boylar gördüğü anda...Böyle bir pata nasıl yenir ki? Yok yani canım pastayı bu hale sokmanın anlamı ve amacı ne?
5.Resim : Tamam, ahtapot yenen bir şey ama karşınıza bu şekilde çıkarsa ve dahi bu aslında bir pasta ise nasıl yersiniz? Hangi mide kaldırır böyle bir şeyi - pasta olsa dahi - yemeyi?
6. Resim : Trinny adında bir hatun, anne - babasına hamile olduğunu bir pasta yaptırarak anlatmaya çalışıyor. Pastanın üzerine kendisinin doğum yaparkenki durumunu işletmiş, yine pasta üzerindeki kedi '' Ikın Trinny ıkın '' Diyor. Trinny'nin anna-babası belki yer ama ben bunu da yiyebileceğimi sanmıyorum.
7. Resim:
Anlatmaya gerek var mı?
Resmen işin b.kunu çıkarmışlar.
Yiyebilene afiyet olsun. Benim midem kalktı. İnsanı pasta yemekten de soğutuyorlar yahu.
Yani haksız mıyım şimdi '' İnsanoğlu ne b.k yiyeceğini şaşırdı '' derken?
(
İnsanoğlu Ne B.k Yiyeceğini Şaşırdı başlıklı yazı
Sami Biber tarafından
19.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.