Kısacası bir özne kendi dünyası içindeki uyarıları ve uyartış tekrarlarını aklın da canlandırır. Öznenin kendi iç dünyası içinde yaptığı hayalde canlandırma işi karşılığını bu kes de dış dünyadan yaptığı deneysel hayallerle tamamlıyordu. İçteki canlandırma yine içteydi ama dıştaki eylemlerin hayaliyle “birleştirip tamamlıyordu”.

İşte kişi özelindeki bu tarz hayal kurmalar, tıpkı kişinin istekle yaptığı yöneylemleri gibi dıştan özneyi harekete geçirecek bir çekim ya da itme kuvveti olmakla “kişiye eklenen bir stres yük hareketi etkisiydi”.

Bu etki kişiyi kolektif alana doğru sürükleyecek olan kolektif bileşimin unsurlarından biriydi. Bu hayal unsurları önce bilinçsizce rast gele ve tekrarlı rastlantısal eylemli girişmelerin üzerine binecekti. Sonra da bu hayal unsurları dıştaki tekrarlı eylemlerin üzerine bilinçli bir şekilde modüle edilecektiler.  Böylece kolektif alanlı, ortak kuvvet doğacaktı.

Alan, evrenin dokusunda vardı. Bir alan, indirgenip yükseltgenirdi.  Kolektif bileşim eksiğiyle tamamlanan bir nötr oluştur. Kolektif bir alanda, kolektif kuvvet; istemli kişi yöneylemleri ve kişi hayalleriyle yükseltgenir. Kişiler eylemli enerji kolektif kuvvet üzerine stres yükler.

Böylece üzerine fazla enerji yüklenmiş stresli kolektif kuvvet, nötr durumlu bileşimden ayrışır. Kolektif alan birbirini destekleyen bileşim ve ayrışımlardan müteşekkildi. Alan içindeki kişi bu bileşen ve ayrışan (dolup-boşalan) unsurlar üzerindeki yük hareketine kendi istem ve hayalleri bindiriyordu.

Nötr durum birbirini tamamlayan oyukla yük akışı olan parça unsurlar bileşimidir. Bileşim nötrlüğü bileşimi ayrıştırmakla bozulur. Ayrılanları birleştirmekle nötrlük yeniden sağlanır.

Kolektif kuvvete bir istek ya da bir hayal gücü enerjisi bindirdiğinizde yük akışına stres ya da fazla enerji yükleneceğinden nötrlük bozulur. Nötr durum, bozulan nötrlük nedenle oyuk ve yük akışı verip ayrışır.

İşte kolektif özne ayrışan ve nötrlüğü bozulan bu yük ve oyuk hareketi üzerine türlü istek bindirişleri yapar (yazılım modülasyonları uygular).

Ayrışan bir nötr durumun, bileşim bağı kopar. Bağı kopan nötr durum içinde boşalan yük hareketi üzerine yapılacak her bindirişle bir enerji taşınması başlar.
Modüle edilmiş taşınan enerjiyi kolektif kuvvet varacağı yere kadar korur ve kontrol eder. Kolektif bir alan içinde enerjinin varacağı yer organize olmuş iş öbekleriydi (sektörlerdi).

Organize işler içine taşınan enerji, burada işe, uğraşa, olgu ve olayın gerçekleşmesine dönüşmekle bir sonuç ürün ortaya konur. Yükünü bırakan yük taşıyıcıları, gerisin geri ilk nötr duruma doğru çağrılırlar.


( El Felsefesi Ve Tarihsel Yaratılışın Kaynağı 16 başlıklı yazı Uraz Bayram tarafından 9.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.