Mutlak Basariya Dönük Menfaate Dayali Fayda

Liseyle Merkez Ekmek Firini arasinda dösenmis parke taslarin, Kadi Burhanettin Orta Okuluna dogru  calgicilar sokaginda baslayip biten sehri hizla yikilip silüeti bozulan eski evlerle yine ayni hizla artip cogalan apartman dairelerine etirip götürürdü caddeler boyunda birbiri ardina sirasinin gelmesini bekleyen taksiler ve faytonlar.
Oglu terzi kendi SINIHCI olan ihtiyar kadina kolu cikan ayagi burkulan kürek kemigi kirilan her hali müskül kör topal en cok BAHCEBASININ dar sokaklarindan kivrim büklüm kiliseye yakinlarda bir yerde vasita cagirip seyriseferin bas müsterisi olurdu. Bundan baska sinemaya lokantaya uzaktaki akraba ziyaretine dügüne toplu fotograf cektirmeye yahut magazalarda üst bas görmeye KiCi KAPIYA kadar evin ufakliklarindan birini yollar kapiya getirirdi taksi yahut faytonu.
 
Merkez bankasinndan sonrasiydi sürekli su alarak YENI YAPILASMAYA batip giden yarinki gelecek. Hemen orda kulaklari cinlasinlar; Fethi Celikbilek, Gudük Naci, Zeki Ceran, Sule Yilmaz, Halil Uslu, Muammer Caglar…gibi okul hayatimzin unutulmaz isimleri meger biz hic farkinda bile olmadan ne cok hayat bilgisi ve insanlik dersi verip ögretmislerdi.
 
Hani MUTLAK BASARIYA veya EN FAYDALI OLMAYA dönük degildi kimliginde ve kisiliginde INSAN degerliligi olmdikca ögretilen bilgi beceri. Cünkü `büyüyünce ne olmak istiyorsun `sorusunu her bir tuttugunu koparan KERPETEN olmak isterim demeyecegi gibi, her kavradigini basariyla sonuclandiran GREYDER yahut mutfak robotu olmak istiyorum da demeyecektir hayati bilip ögrenmekle mükellef her kisi.
 
Burdan bahisle evet, Messi ve Arjantin takim calismasinin mutlak basarisi, oglu ve kizina ne basari grafigi yüksek mükemmel ve kusursuz baba olduguna dair kazandigi -insanin kaval kemigine benzer bütün harplerden ölü degilse yarali cikan enkazdan bulma toplama altin ayarli kütügü oglu sevinsin diye mutlu ailcek poz keserek - milyar dolarlari hangi vergi kacakcisi cennete yatiracagina; ve dünyada her saniye yenisi kopan kiyametlere sus pus, kendi ülkesindeki aclar sefiller yoksullar iflasina ilgisiz duyarsizligin paraya para demeyen reklamciligini yapti..
 
Hani sidigi kurusun derlerdi ya…! Hah iste mesele O´mesele. Kimin mi:? Parayla herseyi ölcüp deger bicenin ve paraya doymak kanmak nedir neresidir umursamadan tapanin…
 
Ogulcuklu Sinemasi`nin kasisi Foto Kenan, Foto Kenan`in an tarafi lokanta lokantanin hemen bitsigi – Bankalar Caddesiyle Yirmiyedi mayis addesini kesisen noktada – Semseddinin Meyhanesi vardi.
 
Ilerdeki kösesi dönünce bizim sinifin en caliskan ögrencisi icine kapai, kendine sinik ve sessiz yüzünde ciller kapli Savas`in da yatili kaldigi Mimar Sinan Yurdu vardi. Yurdun karsi tarafi her semte giden Belediye Otobüs Duragi ve yanindaysa Milli Piyango`dan kabugunda meyvesi kokan manavcilikla beraber her cesit gazete dergi kirtasiye basket ve voleybol toplari satan Tütüncü Bayisi vardi. Girgir, Topga, Tarkan, Karaoglan , Tommiks, Tombraks…Foto Roman dahil, resimli mecera serüveciliginin cizgi romanlariydi. Ülker`se yerel, iki sayfalik ve cogu zaman harflerini cözüp bulmakta zorlanilan sayisiz baski hatalariyla dolu, fotofraflar bulanik, Gazete ismi kirmizi fakat her iki sayfasi da siyah beyazdan ibaret ÜLKER gazetesi yok satardi.
 
Seyfi Karaca…….Aralik / 22

( Mutlak Basariya Dönük Menfaate Dayali Fayda başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 21.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.