Şimdiler de  değil,

İlk okul  5' te, karatahtaya, yazması en  kolay kelime " da-yı" yazamadığı için, kızılcık sopası sırtında üç parçaya  kırılmıştı; ama, Ali  o eski kırılmaları unuttu, dışardan ortaokul bitirme  imtihanlarına girdi.

Hayatta hiç bir şeyi bütün değildi ki,  imtihanları  bütün olsun, bütünleme  kaldı. Eksiklerini bütünleyemedi; ama bu  durumdan da kurtulmak istiyordu. Nihayet kurtarma  imtihanı. 

İmtihan başladı; başka kalan olmadığı için sınıfta,  Ali ve öğretmeninden başka kimse yoktu.

 Soru: Amasya Tamimi hakkında bildiklerinizi yazınız?

Soruyu okudu, konuya ilişkin bildiği bir şey  yoktu.

Etrafa bakmaya başladı, etrafta kimse  yoktu; ama soruya bakmak 

ona eziyet veriyordu.  Havaya baktı, aslında biliyordu ki, oradan bir şey  gelmemişti hayatında.

Öğretmeni:

-Ali, seni  seviyorum, seni kurtarmak istiyorum; ama sen de biraz kendini kurtarmak için  gayret et. Bir şeyler karala, bir şeyler yaz, boş kağıda not veremem. 

 Ali,  bak sana  Washington Sözleşmesini sormadım, Amasya şura da  Mustafa Kemal Paşa gelmiş bunları bilirsin diye sordum. 

Ali, imtihan kağıda eğilir yazmaya başlar:

Ben çobanım, koyun çobanı dedem de çobandı. Yaylarda, en güzel kekik otları nelerde bilirim, koyunlarımı orada otlatırım.  Sütleri çok lezzetli olur; yoğurtları,  peynirleri de.  

Ayrıca; çoklarının bilmediği  "koyultmaç" var; sadece koyun sütünden olur,  koyun sütünün en yağlı olduğu  dönem Ağustos ayı sütünden. 

Koyun sütünü derince bakır tavaya koyarsın; kısık ateşte karıştırırken yarım kaşık yoğurt ilave edersin; koyu  kıvama gelinceye kadar karıştırmaya  devam edersin. Koyultmaç ismi, koyu kıvamından gelir,

Bunları dedemden öğrendim.

Ayrıca;  bir  gün bir hikayesini anlatmıştı bana.

O zaman buralarda,  Rum çetelerinin zulümleri başlamış, dedemler kendi aralarında birlik olup, bu zulme karşı çıkmışlar, mücadele etmişler;  ama umutları azmış. Bu mücadeleye  ve millete umut olacak birsisinin Amasya'ya geldiğini duymuş; O kişi, Mustafa Kemal Paşaymış. 

Bu haber üzerine; dedem en güzel peynirlerini heybesine doldurmuş,  yürüyerek Amasya'ya  varmış ve  peynirleri paşam için getirdim demiş. O sabahki kahvaltıdaki, güzel peynirler dedemim peynirleri imiş.

Bildikleri mi yazdım diye de yazar ve imtihan biter.

( Sizce Ali Sınıfı Geçti Mi başlıklı yazı Herstory tarafından 14.01.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.