6 şubat (2023) pazartesi sabaha karşı Kahramanmaraşta deprem olmuş 10 ilimizde nice canlar yanmıştır. Dün bu felaketten sabah (yerel saat) 8’de haberim oldu. Çok geçmeden kampanyalar başladı.  Çoğu kurum, kuruluş, vakıf veya dernek maddi destek için sanalda kampanya başlattı. Bu kampanyalar mesajlar veya whatsuplar aracılığı ile kısa zamanda çığ gibi büyüdü. Herkes kendi telefon rehberinde bulunanları bu kampanyalardan haberdar etti. Bir kişi cok sayıda kişiye  ulaşıp bu güzel yardımlaşma seferberliğine katılması için teşvik etti. Çoğu zaman eleştirdiğimiz sanal alem aslında dün çok ama çok işe yaradı. Çok kısa bir zamanda, çok sayıda insanın kampanyalara katılması sanal imkanlarıyla gerçekleşti. Yardımlaşma sefeberliğine katılım o kadar yoğun olmuş ki, bazı kampanya banka limitinin dolduğu haberi ulaştı. Bir kaç saat içinde kampanya tekrar başladı.


 
Deprem için seferberliği sadece dernek veya vakıflar başlatmadı, aslen afet bölgesinden gelmiş olan yani halen oralarda akraba, arkadaş gibi yakınları bulunan vatandaşlarda kendi imkanlarınca kampanya başlattılar.


Para bağışları yanı  sıra acil ihtiyaç malzemelerininde toplanabilmesi için de çalışmalar oldu. Uluslararası nakliyat şirketi olan vatandaşlar Türkiye’ye yardım için yola çıkılacağını duyurdular. Belli başlı noktalarda giyecek, tıbbi malzeme, battaniye, çadır gibi acil ihtiyaç olan eşyalar toplandı. Çoğu vatandaş battaniye ve benzeri malzemeler yanı sıra:  çocuk bezi, çocuk maması veya çocuklar için yardım malzemeleri temin edebilmek için çevreddeki dükkanlara akın ettiler.


Kısacası, Hollanda’daki vatandaşlarda depremzedelere yardım için seferber oldular.


Ancak, şimdiye kadar hiç şahit olmadığım çok farklı bir kampayadan,  yine sosyal medya aracılığıyla, haberdar oldum. Hollanda’daki yatılı öğrenci yurtlarında depremzedeler için maddi yardımların yanı sıra manevi  yardım kampanyaları da  yapıldı. Şöyle ki;  yatılı yurtta kalan talebeler hatim indiler. Hatimden sonra toplu dualar yapıldı. Daha önce afetzedeler için böylesi manevi yardımlar yapıldı mı bilemem ama ben ilk kez şahit olduğum için çok duygulandım.


Toplanan onca para veya malzemeler hep yaşayanlar içindir ama depremde hayatını kaybedenler de unutulmadı.  Hayatını kaybetmişlerin de elbette kendilerince yardıma ihtiyaçları bulunmaktadır. Normal şartlarda hayatını kaybedenlere yakınları  bol bol dua edip Kuran’ı Kerim okurlar/okuturlar ama afet şartlarında yakınları kaybettilerine yanma, onlara dua etme gibi imkan bulamayabilirler. Belki de deprem bölgesinde hiç kimsesi olmadığı halde, sırf müslümanlık, sırf insanlık adına ölenlere ve kalanlara dualar edip Kuran’ı Kerim okunması takdire şayandır. Rabbim  samimi, ihlaslı dualar, ibadetler yüzusu hürmetine depremde hayatını kaybetmişlere   rahmet etsin,   kalanlara yardım etsin, sabırlar versin. Samimi ve ihlaslı dualar ve ibadetler yüzusu hürmetine bize bu acılar bir daha yaşatmasın.



 
Abdullah Konuksever

( Hollanda’da Farklı Bir Kampanya başlıklı yazı hotamisli tarafından 7.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.