Güncele Ve Gündeme Dair Dipnot 2

Bir insani farkindalik idrakiyle yalnizligini yitikligini ÖZGÜVEN duygusunda barindirip besleyen huzuru tedariki siginagi teminati ve güvencesi, onu kendine özgün ve  bütün kulluk kölelik bagimliliklardan  özgür kilarak yasatacak olan aklini fikrini iradesini bellegini tavrini durusunu inancini aliskanliklarini tepkisini cesaretini bilgisini birikimini cesaretini davranisini kararliligini ve duyarliligini kendine özel;  ve tek tip siradanliginda hükümsüz haysiyetsiz  varlik sahibi olmaktan cikararak onur itibar ve karakter sahibi kisilikte besleyip büyüterek, taninir bilinir sayginliga eristiren TOPLUMSAL AITLiLiK bilincidir.

 

Toplumsal aitliligi saylayip besleyen ve barindiran huzurun kaynagiysa ROL MODELLERI yukarda ssoluksuz virgülsüz siralayip saydigim INSAN DEGERLERiNi onursayan karakter ve kisiligin harci olan her durumda BiRBiRiNiN YÜZÜNE BAKABiLECEK kendini hesaba cekebilme ve baskasini hic bir pesin hüküm yahut ön yatrgi agnazligina kilitlenip kutuplasmaksizin sorgulayabilen Vicdan muhasebesi ve AR DUYGUSUDUR. Bütün saglikli sistemler, ideolojiler, dinler,KIMLIKLER ve toplumlar bu esas üzerine tarihin kendine kabul gördügü degerler toplami dengedesinde kurulup oturur. Onursal tarihiyle bire bir dengi ve  sayginligi olan köklü tarihimiz, Mete`den Atilla`ya, Atilla`dan Alp Arslan,a, Alp Arslan`dan Osman Bey`e, Osman Bey`den Atatürk`e tüm bu hassasiyet ve haysiyetlilik temelinde her yerde her sartta her zaman birbirinin yüzüne bakabilecek vicdan muhasebesi ve AR DUYGUSUYLA;  gerek birey gerek toplum olarak kuruldugu degerler toplamiyla bize kadar süregeldi.

Tersi halindeyse günden güne AR DAMARI catlayan kisiliksiz karaktersizligin her günü saati söylemi davranisi birbirini tutmayan ; kendini kapildigi hirs ihtiras kibir sarmallari ugruna rezil kepaze etmekte had hudut yol din iman akil fikir ilim bilim devlet düzen toplum tanimamazligin ganimet menfaat cikar güc para firsat düsüklügü ve DÜSKÜNLÜGÜNÜN Rol Modelcilik ettigine herkesi yamultup benzeterek; hic bir inanilir güvenirligi olmayan sahsi cikarci degisim dönüsüm firildakligini herseyin üstünde tutarak gericiligin bencilligin gammazligin yobazligin karanligin hurafenin ön yargili ve pesin hükümlü sosyal siyasal ekonomik ve kültürel kokusmusluk carsi bazarciligini cekip cevirenlerin haydut harami cukuruna devrilip yikilir hayat.

Cünkü insanligin temel zorunluluklarinin en basinda BESLENME ve BARINMA vardi. Korunma, iletisim ve kendi farkliliginin bilgisini becerisini hünerini özgün ve özgür kimlikte ortaya koyabilme sanatini isleyip icra etmekse bu iki ana damara bagli besli siralamanin DAVRANIS BILIMLERI konusuna iliskin vazgecilmezleriydi. Bu yüzden enerji gida dahil tüm barinma esasinda odaklanmis hayati hassasiyeti ve toplumsallasan aidiyeti birbirinin yüzüne bakabilmeyi önceleyen dünyaya siginip yerlesmekten koparip uzaklastirarak hirsiz yolsuz bencil doyumsuz kanaatsizligin KEYFIYET hükmüne bagli  menfaat düskünlügünü sürekli iktidar kilmanin ilk sirasindadir CARPIK KACAK ve CiRKiN YAPILASMALI kent molozlasmasi.

Bu yüzdendir ki, sebeplisi oldugu bütün sorunlarin hic bir kosulda cözümlenmemesine PEKAKA ve FETHULMETAL kiralik katillik ajandasini kilitleyerek; sefeleti korkuyu yoklugu yoksullugu siddeti belayi felaketi faciayi BOP dayanak destek talimat buyruk cercevesinde devletin toplumun ve ülkenin her türlü imkan ve kaynaklarinin üstüne cöküp cullanan CÖREKLENME; birbirine demedigini birakmayan muhalefetsizligi de alip satan- birbirine kahir küfür sövgü agzi dili bozuklukta demedigini birakmadigi halde durum icaba göre yan yana gelip hic birsey olmamis gibi birbirinin tipkisinin aynisi surat yontup maske takarak, ülke ve toplum kaderini diledigi keyfiyete sürükleyip satan savuran -  tüketim piyasasi carsisinda maddi manevii her sekil cikara düskün kisiligi oynak,karakteri kaypak, ortami her ayara uygun AR DAMARI CATLAMISLARI istisnasiz herkesi kendine benzeten  ROL MODELCiLiKLERiYLE kokusmus cürümüs toplumsal bozgunun yagma yikimlarini sürekli iktidar etmekte.

 

Ilim bilim sanat siyasetcisiyle alinr satilir menfaate AR DAMARI CATLADIGI yerden yan yana, ayni niyet maksada, ayni sirada ve hizada, gösterisli fiyakali bagiran söven sayan  ahkamlar keserek digerinin degisim dönüsüm BOP numarasini tazeleyip takviye etmeye  saymakla bitmeyen gün ve gündemden..

 

Bu bakimdan da örneklendigi sosyal ekonomik ve siyasi  rol modelleri MAGAZiN KÜLTÜRSÜZLÜGÜYLE cehalete korkuya sefalete karanliga gericilige alistikca kaniksayarak yozlasip cürüyen toplumsal kopus ve cöküs; her gün yitirdigi degerlerinden her saniye geri dönüsü olmayan serbest piyasa tüketiciliginin bütün kodlayan ve formatlayan cikar menfaat üstünlük güc gösteris düskünlügünün herkese sirayet ettigi ; direncini ve bagisikligini kaybederek devrilmis düsülmüs BAGIMLI GÜDÜMLÜ tolumsal cukurda zavalliligi acziyeti bilgisizligi körlügü duyarsizligi soygun sömürü rant talan ve yagma kivamina uygun akil fikir aliskanlik din ideoloji kutuplasma hurafe afyonlari koklatip üfürerek hep BEKLENTISINI sabirla sinanmaya sevk ve havale eden; cökmüs cörekenmis mafya medya banka borsa holding üniversite mühendis mimar  mütahit reklam dizi film yazar sair tarikat menfaat güdücülügüne ayarli uyarli cikar ortagi  toplulugunun en basinda  siyasi fügür firildaklarinin karakter ve kisilik bozuklugu baglaminda topluma ön ayaklik eden „ sen yok diyorsan BOP DEPOSUNDAKi diger ötekine bakacagim;  veya bura olmazsa BOP VitRiNiN öteki tarafindaki turasina takla dönecegim „ günceli, yikilmis enkazlar üzerine hizla, saniyesini sektirmeden, büyük bir  istahla  ve yarinlari bugünden örnekli sürekli sorun biriktiren felaketlerde beklemeye birakarak, carpik ve kacak yapilandirmali vurgun soygun rantiye BOP sirket sebekelesmesinin aynisinin aynisindan sivriltilerek bina edilmekte.

 

Seyfi Karaca……..Mart / 23

( Güncele Ve Gündeme Dair Dipnot 2 başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 5.03.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.