İnsan hayal kurmanın önüne geçemez ama; 

Anlatmanın önüne  geçebilir 

Ben anlatmanın da önüne  geçemedim:

 Dişçide beklerken, memurlardan birisinin odasının  kapısı açık kalmış,

İçerden müzik sesi geliyor. Sezen Aksu,  "Firuze"yi söylüyor.

"Bir gün dönüp bakınca düşler
İçmiş olursa yudum yudum yudum yıllarını
Ağla, ağla Firuze ağla
Anlat bir zaman ne dayanılmaz güzellikte olduğunu"

1983'e ilk dinlediğim zamanlara, üniversite yıllarına gittim. 

Baharda, ıhlamurların altında  oturmuştuk arkadaşlarla dinliyorduk, öyle çok şey anlatıyordu ki, Aysel GÜREL, Sezen AKSU gözlerim buğulandı.

Bu  durumu sebebinin, gözüme gelen kavak polenlerinin olduğunu söyleyerek geçiştirmiştim. Çünkü o yıllarda, o yaşta ağlamak zayıflıktı.

Gözlerim buğulanırsa, artık yalan söylemiyorum. 

Şimdi de buğulandı, yanımda oturanlar dişçiden korktuğumu sandı. 

Dişçiyi düşünme yerine hayal kurmaya devam ettim. Bundan sonra ki yılları  gözümde canlandırmaya çalıştım, pek bir şey gelmedi aklıma.

Önümden geçen hemşire yetişti  imdadıma,  şişliği önlemek için, bir hastaya buz götürüyordu.

Buz, hayalime yardımcı oldu;

Dedim "Dünyadaki  bütün insanları aynı yaşlarında geçici olarak dondursam, sadece iki insan bıraksam" 

O zaman, kalan bu iki insan  yalnızlıklarından kurtulmak için beraber yaşamayı tercih ederler, belki de  yeniden aşık olurlar diye hayal ettim.

O zaman ben de geri dönüp bakarım düşlerime

Bu sözleri okurum sevdiğime

"Kıskanır rengini baharda yeşiller
Sevda büyüsü gibisin 
Sen nazlı bir çiçek,
bir orman kuytusu
Üzüm buğusu gibisin sen ... "


( Bir Yol Bulsam-284 başlıklı yazı Herstory tarafından 18.05.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.