Samsunda Eski Takvimlerden Bir Vakit

Samsun gezeyim göreyim dediydim. Ora bura tepe düz Tütün Limani ve Park derken, sevgili Atatürk ´ü sevdim kucakladim. Sonra gittim hayli yorgunlugumu bütün kanepeleri cökmüs oturmus insanlarla  doldugu tek kisilik  ihtiyar, gözlüklü, solgun ceketli , boz ylekli, terekli  sapkali, ince kemerli, kumasi kalin pantopunlu ayakkabilari toz ve bagsiz bir ihtiyarin yanina vardim cöktüm.

SElaminaleyküme gönüllü gönülsüz aleykm selam. Her ne kadar ordan burdan gelisine güzelliklere laf acip laf olsun muhhabbet dönsün istegim ve cabama ragmen adam put kesildi. Her ne vakit  anahtar acici kelime arayisima ve konusma girisimime daha da soguyor, dik dogruluyor, sessizligin koyusuna gömülüyor, yanindaki market torbasini iyce tortop ederek birakmamak üzre tutamliyor, diger elini sol bögrüne var gücüyle tutamlayip bastiriyor, diger taraftan da artik yüzüme dogrulup bakmadigi keskin, egik, kisik ve kizgin bakislarini kenardan kenardan üstüme bosaltiyordu.

 

Bu sürdü gitti bir müddet böylece. Ben konusturmaya calistikca adam kendini toplayip benden öteye gide giye, taaa kanepeden düstü düsecek bir yere gelince….

 

Birden bire hedefe bosalmaya kilitlenmis dogrultulmus bir sarjör gibi fisek hiziyla ayaga kaklip, „ bana bak bana sefil herif…! Beni bilmyor belleme bu numaralar bana sökmez, senin niyetin aveyla vaveyla dümen dalevereden koynumdaki cüzdanimi madikleyip araklamanin dilinin dümeninin gayet  samimi ayaklarina yatiyorsun.. seni hinzir seniiiii…! „ bagirdi vcagirdi ve kendinden umulmayan ceviklikle atilip caddenn karsisindaki sehire dogru yelyepelek, ikide bir de ardina dipdiri ürkek cidirgili tedirginlikle fir dönen bakislardan bakip calinarak kayboldu gitti.

 

Benimse dünyada aklima en son gelebilecek ihtimal ile, darmaduman bos bakislar icinde parktaki kalabaliklara rastgele seyir seren serpeliginde,  buz gibi kala kalmistim.

 

Seyfi Karaca…………Mayis / 23

( Samsunda Eski Takvimlerden Bir Vakit başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 29.05.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.