Çumra'da Trenler Kalkarken-13
    Yerküre büyük kara parçası;Soluk alıp yaşadığımız,susayınca sular içip,acıkınca yemekler yeyip,üstündeki her tür olanaklardan yararlandığımız,çok büyük arazi.Sıkıntılarımızı heybetleriyle bizleri hayranlar bırakıp,yok ettirecek büyük,büs büyük,kos kocaman dağları,yemyeşil gizemli ağaç ormanları,uçsuz bucaksız atlas yorganı andırır denizleriyle,erişilmeyen gök kubbesiyle,evimiz,yurdumuz,yuvamız,ocağımız.Durmuyoruz,yerlerimizde rahatça,oturmuyoruz,mekanlarımızda huzurluca,sessizlikler ve sükûnetler içerisinde değiliz.Arılara,karıncalara bakıyorum.Onlar evrende yaşayabilecekleri mevsimlerle,gözlere zuhur ettikleri zaman,gayretli,imrenilecek bir çalışma içerisindeler.Önlerinde kendilerine uğraşlar,iş güç ortamları odaklı,proğramlı yaşamlarıyla işsizlik sıkıntıları ve güçsüzlükleri çekmiyorlar.Emeklerini çalmazsanız küçücük bünyelerinden beklenmeyen cesaretlerle,taarruza geçip saldırganlıklarda yapmazlar.Ağaçlar dururlar durdukları yerlerde.Kimselere dallarıyla vurup,kolunu kanadını kırıp,sakat bırakmazlar.Çiçekler baharda açarak bir gelin görüntüsüne bürünerek domur domur domurur,güzellikler sergilerler.Kimler savaşçı veya savaş adı altında saldırgan ve işgalci ruhlara sahip,kimler suçlar işliyor ve öldürmeye yok etmeye proğramlanmışlar?..Başta biz insanlar.Kediler,aslanlar,tilkiler,kurtlar,ayılar,yılanlar,çıyanlar,alıcı kuşlar,örümcekler,keneler,bitler,pireler akıllara gelen,gelmeyen öldürücüler,cana kıyıcılar,yok ediciler.Neden?Ruhumuzda kanımızda var sömürücülük,bedavalardan yaşam sürdürme düşünceleri,haybecilik,hazıra konma,emekler vermeden,çabalar sarfetmeden garibanların,mazlumların üzerlerinden geçinmeler..                                                                       Uğur Dedesini,Yakup'un babasının bir kaç kişi veya kişilerle birlikte el birliği yaparak öldürdükleri kanısında.O yaşta bir çocuk nasıl bu kanıya varabilir,nasıl böyle bir düşünceler taşıyabilir ve bu derecede Yakup'un babasının yaptığı bir cinayet sanrısına kapılıp ,aynı sınıfta aynı sıralarda okuduğu dedesinin katili sandığı sınıf arkadaşı kel pehlivanın oğlunu dışlamalara alabilir ve düşmanca şartlanabilir,soruları akıllara gelebiliyor ve zihinleri kurcalayabiliyor.Bunda elbette büyüklerin,çocukların yanında konuşulmaması gereken konuları,konuşmaları örnek olarak söylenebilir ve gösterilebilir.Hadim'den kalkıp,göç edip gelen Efkan ve kardeşleri,paraları,paralarının güçleriyle yerleştikleri bu yeni beldede ve bu beldenin ilçesinde o kadar çok mal mülk vs.alırlarki,bu kadar çok para harcamalar,bazılarının onları takibe almalarını gizliliklerle gerekli kılar.Para caziptir etkileyicidir.Bir başkasının elindeyse olmayan veya olupta daha fazla güçlenmek isteyen daha bir başkasının eline geçmelidir.Para nereden bulunmuştur,nasıl bu kadar kolay istedikleri her şeyleri,ellerinde parayı taşıyanlar rahatça harcayabilip,canlarının çektiğini alabilip,sahip olabilmektedirler?.Neden o zaman bu para kendi hökmiyatlarına geçmemeli?.Ne yapılıp edilip haklı,haksız,meşru,gayrimeşru,legal,illegal,paranın gani gani olduğu kişilerin ellerinden alınmalı ve gerçek hak eder,yaşamayı,yaşatmayı bilen sahiplerini bulmalı,bu hak eder sahiplerinin ellerinda teminat altına alınmalıdır?.Bu niyet ve düşünce aylak,bedavacı,avantacılara gayet uygun,münasip akla yatkın ve kolay olandır.Boş beleş,elleriyle bir taş atmadan armut piş ağzıma düş,avanta bir yaşam..05/Ekim/2021 Şerafettin Sorkun/Konya'dan
( Çumra'da Trenler Kalkarken-13 başlıklı yazı serafettin-sorkun tarafından 4.07.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu