Büyüyorum Kabıma Sığamadığım Ondandır 2  -tiyatro

BÜYÜYORUM, KABIMA SIĞAMADIĞIM ONDANDIR 
( TİYATRO)



SAHNE-01
 
AKŞAMÜZERİDİR, ŞEHİR DIŞINDA TARLALARIN KENARINDAN GEÇEN TREN YOLUNDA BEKLEYEN MEHMET VE ONU UZAKTAN GİZLİCE İZLEYEN BİR ADAM VARDIR

Tren raylarının üzerinde duruyordu, yüzü ufuk çizgisini boydan boya kaplayan günebakanlara dönüktü.. Fazla zaman kalmamıştı.
 
Tren birazdan gelecek ve Mehmet'in zihninde cevabını bulamayan tüm soruları sonsuza kadar ortadan kaldıracaktı.

ESRARENGİZ ADAM BULUNDUĞU YERDEN ÇIKAR VE MEHMET'E DOĞRU SESLENİR..

ADAM     Napıyorsun orada oğlum? Birazdan tren gelir çekil oradan.

MEHMET   Sıkıntı yok siz meraklanmayın.

MEHMET İÇ SES: NERDEN ÇIKTI BU ADAM DA ŞİMDİ. HER ŞEYİ BERBAT EDECEK.

ADAM     Gel bakalım buraya benim de canım sıkılıyordu az muhabbet edelim.

MEHMET   Tamam geliyorum şimdi.

MEHMET ADAMA YAKLAŞIR, KAVUN TARLASININ KENARINA YAPILMIŞ ÜSTÜ GÖLGELİKLİ KÜÇÜK TAHTA MASANIN ETRAFINA OTURURLAR.

ADAM     Otur oğlum çekinme. Semaverin altına iki de çalı çırpı at, ben kamyonetten bir bardak alıp geliyorum. Şöyle mis gibi bir çay içelim..

ADAM KAMYONETİNE DOĞRU İLERLER, MEHMET DAĞLARIN TEPELERİNE ÇIKIP SONRADA OVALARA İNEN KALBİNİ BİRAZ OLSUN SAKİNLEŞTİRMEYE ÇALIŞIR.
DERİN DERİN NEFES ALIR.. ADAMIN SÖYLEDİĞİ GİBİ SEMAVERİN ALTINA İKİ ÇALI PARÇASI ATAR.

ADAM     Vişne kırmızısı olur buraların çayı, havasından mı suyundan mı bilmem. Buyur afiyet olsun..

MEHMET   Elinize sağlık, gerçekten güzel olmuş, uzun zamandır böyle rayihalı bir çay içmemiştim doğrusu.

ADAM     Afiyet şeker olsun oğlum. Görüyorsun ya bu çaydan içmek sana da kısmet olacakmış. Ee anlat bakalım ne yaparsın bu ıssız yerde.
Hangi rüzgar savurdu da buralara kadar geldin.

MEHMET ÇAYINDAN BİR YUDUM DAHA ALIR VE ADAMIN MERAKLI GÖZLERİNE BAKAR.. BU BİR BARDAK ÇAY SANKİ MEHMET'İN YÜREĞİNİN ÇİLİNGİRİ OLMUŞTUR..

MEHMET ANNESİYLE BABASININ AYRILDIĞI O GÜNE GERİ GİTMİŞTİR.
IŞIKLAR KARARIR. IŞIKLAR TEKRAR AÇILDIĞINDA İSE;






SAHNE-02

MEHMET ODASINDA DERS ÇALIŞMAKTADIR. ANNESİ İSE AKŞAM İÇİN MUTFAKTA BİR ŞEYLER HAZIRLAMAKTADIR. KAPI ÇALAR VE MEHMET KAPIYI AÇMAYA GİDER. 
BABASI GELMİŞTİR ELİNDEKİ ANAHTARLARI GİRİŞTEKİ MASANIN ÜZERİNE ATMIŞTIR.

BABA    Bir gün de geldiğimde şu masa hazır olsun ne olur yani.

MEHMET  Hoş geldin babacığım. Tamam ben şimdi anneme yardım ederim. Sen üzerini değişene kadar hazırlarız.

BABA    İyi hadi bakalım sen öyle diyorsan tamam. 

BABA SAHNEDEN ÇIKAR ÜZERİNİ DEĞİŞTİRMEYE GİDER. MEHMET MUTFAKTAN TABAK, ÇATAL VE KAŞIKLARI ALIP MASAYI KURMAYA BAŞLAR. ANNESİ GELİR ELİNDE BİR TENCEREYLE VE MASANIN ÜZERİNE BIRAKIR.

ANNE    Yine zehir zemberek. Bir akşam şu kapıdan tatlı dille girse olmaz sanki. Arkadaşlarına eşe dosta gelince melek gibi bir adam ama bize gelince huysuz.

MEHMET  Öyle deme anne akşama kadar yoruluyor, iş yerinde belki de canını sıkan bir şey olmuştur.

ANNE    Aman oğlum kaç yıllık adamı bana mı anlatıyorsun. Oldum olası böyleydi zaten.

BABA SAHNEYE GİRER VE MASANIN BAŞ KÖŞESİNDEKİ SANDALYEYE OTURUR. ANNE MASAYA YAKLAŞIR VE TABAKLARA YEMEK KOYMAYA BAŞLAR..

ANNE    Hoş geldin bey. Oğlum hadi sen de mutfaktaki salataya limonunu sık da karıştırıp getir.

MEHMET  Tamam anne ben şimdi hallederim.

BABA    Akşama kadar ne yapıyorsun şu evde anlamıyorum. Benim dışarıda canım çıkıyor. Bir de senin nazını tafranı çekiyorum..

ANNE    Allah aşkına niye böyle söylüyorsun, duyanda akşama kadar yatıyorum sanır. Tek başıma her şeye yetişmeye çalışıyorum. Senin gibi masa başında hep aynı işi yapmıyorum, koşturuyorum. Kıymet bilinmemesi de cabası.

BABA    Kadın senin dilin bugünlerde görüyorum ki fazla uzadı. Kimlerle geziyorsun kim kafanı karıştırıyor bilmiyorum.

ANNE    Evlendiğimiz günden beri hep böylesin kabahat sende değil hep başkalarında değil mi. Biraz da kendini benim yerime koy da düşün.

BABA    Tamam yeter artık sus da iki lokma yemeğimizi yiyelim.

MEHMET MUTFAKTAN GELİR. ANNE BABASININ YÜZLERİ ASILMIŞTIR. HEMEN ORTALIĞI YUMUŞATMAYA ÇALIŞIR.

MEHMET  Getirdim herkese afiyet olsun. Yemek de güzel olmuş anne ellerine sağlık.

ANNE    Afiyet olsun oğlum senin de eline sağlık.

IŞIKLAR KARARIR






GENEL IŞIKLAR AÇILIR

SAHNE-03

MEHMET ODASINDA UYUYORDUR. DAHA SAATİ ÇALMAMIŞTIR, İÇERİ BABASI GİRER.

BABA    Mehmet hadi uyan artık. Kıyafetlerini ve eşyalarını bir valize koy babaannene gidiyoruz, bundan sonra onda kalacağız. Ben aşağıda ekliyorum hadi çok bekletme beni.

MEHMET  Neden baba ne oldu ki niye artık burada hep beraber kalamıyoruz ki?

BABA    Hadi beni söyletme oğlum seni daha okula bırakacağım akşam babaannen anlatır sana.

MEHMET SANKİ BİR KABUSTAN UYANIR GİBİ YAŞLI GÖZLERLE VALİZİNİ HAZIRLAR. ANNESİNİN ODASINA, MUTFAĞA GİDER ANNESİNİ EVDE BULAMAZ.

MEHMET  Annee! Anneciğiimm! Nereye gittin sen daha dün gece odama bana iyi geceler öpücüğü vermeye gelmiştin. Biliyorum pek anlaşamıyordunuz babamla ama biranda ne oldu böyle. Neden beni bıraktın?

BABASI DIŞARIDAN SESLENİR..

BABA    Hadi oğlum hadiii geç kalıyoruz acele et.










( Büyüyorum Kabıma Sığamadığım Ondandır 2 -tiyatro başlıklı yazı mavi-yildirim tarafından 13.07.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu