Tiyatro - 4



BÜYÜYORUM, KABIMA SIĞAMADIĞIM ONDANDIR 




SAHNE-08

MEHMET AŞAĞI MAHALLEDEN ARKADAŞI SONER İLE OKUL YOLUNDA YÜRÜMEKTEDİRLER..

SONER   Neyin var oğlum senin, dünya üzerine yıkılmış gibi, geçen hafta hiç böyle değildin. Ne oldu ki o zamandan bugüne biri mi öldü?

MEHMET  Öyle de diyebiliriz, annem yurtdışına gitti, beni tamamen terk etti.

SONER   Hayat be oğlum, bizi de birileri terk etti ve buralara düştük. Alışırsın düşer yine kalkarsın hayat devam ediyor.

MEHMET  Ben alışmak istemiyorum. Çocuk olmak ne zor şey, kimse bize bir şey sormuyor, ne hissettiğimizi önemsemiyor. Madem görmezden gelecektiniz soruyorum size neden bizi dünyaya getiriyorsunuz?

SONER   Tamam kovboy yavaşla biraz. Olan oldu geçen zamanı geri getiremeyiz ama kendimiz için yaşamaya devam edebiliriz değil mi?

Hadi gel güzel bir tatlıcı biliyorum, sana bir tatlı ısmarlayayım ne dersin?

MEHMET  Tamam, oradan da lunaparka gider miyiz?

SONER   Gideriz oğlum niye gitmeyelim, bugün paso bendensin eğlencenin dibine vuracağız sana söz veriyorum. 

SOKAĞI DÖNÜNCE TATLICIYA GELİRLER. SONER BİR MASAYA OTURTUR MEHMET'İ VE İZİN İSTER. LAVABOYA GİDERKEN GARSONA GÖZ KIRPAR..

MEHMET  Nerede kaldın oğlum?

SONER   Geldim siparişlerimizi de verdim işte geliyorlar. Bakalım beğenecek misin?

MEHMET TADINA BAKAR BİR YUDUM DA MEYVE SUYUNDAN İÇER..

MEHMET  Teşekkür ederim arkadaşım beğendim iyi geldi.

SONER İÇİNDEN BİR ŞEYLER SÖYLER (Biraz sonra daha çok beğeneceksin Mehmet)

SONER    Rica ederim afiyet olsun. Bitirdiysen hadi lunaparka gidelim.

LUNAPARKA GELMİŞLERDİR. DAHA DÖNME DOLABA BİNMEDEN MEHMET'İN BAŞI UFAK UFAK DÖNMEYE BAŞLAMIŞTIR. HER ŞEY TOZPEMBEDİR, GÜLMEYE SANKİ BAHANE ARIYORDUR..

SAĞA SOLA KOŞTURUYORDUR. ATLIKARINCAYA BİNECEĞİM DİYE NEREDEYSE DÜŞECEK GİBİ OLUR. KARŞISINA ÇIKAN BİRKAÇ KİŞİ İLE DE DANS ETMEYE KALKIŞINCA SONER TUTAR KOLUNDAN..

SONER    Oğlum yavaş dayak yiyeceğiz bak senin yüzünden. Koşum takımından kurtulan at gibisin hadi gidelim artık buradan.

MEHMET  Her şeyi herkesi seviyorum Soner. Haklıymışsın tatlıyı yiyince dünya kocaman bir şekere dönüştü sanki.

SONER    Sev tabii ki sevmek en güzel şey. Bak derdin tasan kalmadı, ne zaman kötü hissetsen benim yanıma geliyorsun anlaştık mı?

MEHMET  Kahramaaanııımmmm! Biricik Soneeriiiim! (Gülüşürler..)

SONER    Delisin sen biliyor musun ama sana yakışıyor bu haller..






SAHNE-09

İKİ AY SONRA

BABA NEVZAT BEY SALONDA OTURMUŞ GAZETE OKUYORDUR. BÜYÜKANNE ELİNDE BİR MEKTUPLA GELİR VE KAHVESİNİN YANINA BIRAKIR.. 

BABA MEKTUBU AÇAR VE OKUMAYA BAŞLAR. OKUDUKÇA DA KAŞLARI SİNİRDEN YUKARI KALKAR, GÖZLERİ BÜYÜR..

KAPI SESİ

BABAANNE Oğlum hoş geldin.

MEHMET   Hoş bulduk babaanne. Babam da evdeymiş.

BABA     Otur bakalım şuraya da bir ifadeni alayım. Bu halin ne hem at hırsızı gibi olmuşsun bu ne pejmürdelik böyle.

MEHMET   Ne olmuş ki baba bu neyin ifadesi bir şey mi yaptım bilmeden?

BABA     Daha ne yapacaksın derslerin çoğundan çuvallamışsın yazılı sınavların spor toto kuponu gibi. Oğlum biz boşuna mı masraf ediyoruz. Tek istediğimiz adam olman.

MEHMET   Özür dilerim baba çok çalışıp düzelteceğim. Söz veriyorum sana.

BABA     Hiç ümidim yok ama peki izleyip göreceğiz akıbetini. Üstüne başına da biraz çekidüzen ver deli etme beni.

BABASI EVDEN GİDİNCE MEHMET TELEFONA MESAJ YAZAR VE SONER'LE BULUŞMAK İSTER. BABAANNESİNE DE ARKADAŞIYLA DERS ÇALIŞACAĞINI SÖYLER VE EVDEN ÇIKAR..






SAHNE-10

MEHMET HERZAMAN BULUŞTUKLARI PARKTA SONER'İ BEKLEMEKTEDİR..

SONER   Bir ayda bu kaçıncı be oğlum, erken mi ölmek istiyorsun yoksa?

MEHMET  Sen onu bunu boş ver alacağın paraya bak. Getirdin mi yanında mı?

SONER   Böyle olmaz Mehmet, bir gün bir yerde düşüp kalacaksın. 

MEHMET  Başka çarem mi var Soner daha fazla konuşturma beni.

UZAKTAN ONLARI FUAT GÖRÜR VE YANLARINA GELİR AMA O ZAMANA KADAR SONER GİTMİŞTİR. FUAT ÇOK SİNİRLENMİŞTİR YÜZÜ KIPKIRMIZI MEHMET'İN KARŞISINA DİKİLİR..

FUAT    Ne söyledim Mehmet ben sana uzak dur demedim mi onlardan.

MEHMET  Sen kendi işine baksana, niye karışıyorsun elalemin aldısına verdisine?

FUAT    Ağzından çıkanı artık kulakların işitmiyor anlaşılan, sen benim için hiçbir zaman elalem olmadın. 

Benim hiç kardeşim yok biliyorsun, ben seni kardeşim yerine koydum. Seni koşulsuz seviyorum be oğlum. Derdin varsa benim yanıma gel diye kaç kez söyledim.
Seni bu halde görmek beni nasıl kahrediyor biliyor musun? Sen benim ailemsin! Bunu ne zaman anlayacaksın acaba!

FUAT AĞLAMAYA BAŞLAR VE DÖNÜP GELDİĞİ YÖNE DOĞRU BİTKİN ADIMLARLA YÜRÜMEYE DEVAM EDER..

ARKASINDAN MEHMET GELİR VE ONU KOLLARINDAN TUTAR, CEBİNDEKİNİ YERE ATIP AYAKLARIYLA İYİCE EZER..

MEHMET  Kardeşim ben aptalın biriyim, çook özür dilerim. Kardeş sözü, bir daha ağzıma sürmeyeceğim bu zehri. 

Beni gerçekten seven tek insanı üzmemek için her şeye katlanacağım..










( Tiyatro - 4 başlıklı yazı mavi-yildirim tarafından 24.07.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu