Matematik

Evrenin bize armağanıdır sayılar, hem kendimizi hem de onu anlayabilelim diye. Ama biz ne yaptık? Yok etmeye çalıştık birbirimizi. Kategorize ederek yok etmeye çalıştık. Yaşımıza, paramıza, boyumuza, kilomuza ve hatta sosyal medyada paylaşımlarımızın kaç beğeni aldığına göre sınıflandırdık birbirimizi ve öyle sevdik. Yaşımıza göre eğlendik, maaşımıza göre giyindik ama kalbimize göre sevemedik… Belki denedik, ama çoğu zaman olmadı. İçinde yaşadığımız evin büyüklüğü ile statü sahibi olmaya çalıştık, metrekare hesabı yaptık. O evlerin içine yığdığımız eşyalarda konforu aradık. Ama huzuru hiç hesaba katmadık. Paylaşmanın en büyük çarpan, bencilliğin en büyük bölen olduğunu bilemeden kurduk hep denklemlerimizi. Irkımız, dinimiz, doğduğumuz topraklar çizmeye çalıştı hep kaderimizi. Yahudi paragözdür, Müslüman yobazdır, Kıbrıslı tembeldir… Ne kolay değil mi etiketlemek birbirimizi market raflarındaki baharat çeşitleri gibi! Ne kolay değil mi öğrenmenin zorluğundan korkup, genellemenin kolaylığına sığınmak! Dünyanın tek güzel açlığı ve zorluğuydu öğrenmek oysa… Değerini bilemedik ve “0” verdik. Biz hiç kendi konfor alanımızdan çıkamadık. Ve bu yüzden hayatlarımızdan biz gibi olmayanları çıkardık. Ve eksildik… Hani insan sosyal bir varlıktır diyoruz ya, insan en acımasız varlıktır da aslında. Ve de en aptal! Önce dâhil olmak istediğin toplulukta kabul görmek için, gerekli sayılara sahip olmak için çalış, dâhil olduktan sonra en iyi skora sahip olmak için çalış, diğerlerini geçmek için çalış. Sonra da o kriterlere uymayanları dışlamak için çalış! Bu mudur yaşamak, bu mudur var olmak? Sayılar; sanat ve bilim içindir, insan içindir. Hem yaratmak hem de yaratılanı anlamak içindir. Hayatla kavga etmek için değil, zamanla dans etmek içindir. Sayılar, üzerimizdeki etiketi okutmak için değil, yüreğimizdeki kıymeti tanımlamak içindir ve herkes doğduğunda 1’dir! Yaşamında nelerin seni çoğalttığına ve nelerin seni eksilttiğine iyi bak. Sevgiyi bencilliğin ile bölersen; Sonuç yalnızlıktır, kalan ise pişmanlık…


( Matematik başlıklı yazı ummuhan-gokpinar tarafından 15.09.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu