İnsanlık Ne Zaman Ölür Alıntı Halil Çividen
İNSANLIK NE ZAMAN ÖLÜR?

Başka insanlara karşı; dil, ırk, bölge, mezhep, cinsiyet, renk, uyruk, mevki, statü, varsıllık, servet, iş, meslek ... ayrımcılığı yaparak onların yaşama haklarına, din ve vicdan özgürlüklerine, eğitim, öğretim fırsatlarına müdahale etme, ötekileştirme, düşmanlaştırma ve saldırma...hakkını kendinde bulduğun zaman insanlık ölür.

Bunları yapanlar da insanlıktan uzaklaşmış olurlar.

Eğer elindeki, fiziki, siyasi, yönetsel, dinsel, ekonomik...çoğunluk gücüne sığınarak  adaletsiz, hukuksuz ve vicdansız davranırsan yine insanlık ölür.

Dinsel, etnik, kültürel, ekonomik, siyasi ve sosyal yaşamın her alanında ve her konusunda duygudaşlık (empati) kuramayan insanlar boşuna eğitim görmüş olurlar.

İnsanları insaniyete yaklaştırmaya yönelik olmayan eğitim sadece hamaset, kibir, kof öğünme, düşmanlık, cebir ve şiddet üretir.

Eğitilmek;
a- İnsanlaşmak,
b- Meslek öğrenmek,
c- Kültürlenmek,
d- Doğa, çevre, aile, toplum ve meslektaşlarla bilinçli ve tutarlı bir şekilde yaşamayı öğrenmek,
d- Başka ulusların kutsallarına düşman olmadan kendi ulusunu, bayrağını   yurdunu, halkını...yürekten sevmektir.

Ne diyor büyük ozan Yunus Emre:

"Kendine ne sanırsan ayruğa da anısan;
Dört kitabın manası budur, eğer var ise."

Prof. Dr. Halil Çivi.
19.9.2024.
( İnsanlık Ne Zaman Ölür Alıntı Halil Çividen başlıklı yazı Ali Arslan tarafından 19.09.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu