TÜRK OLMAK

Dostlar, “Türk Olmak” bu kadar ucuz mu Allah Aşkına…

Türk ana Türk babadan doğmak yeterli mi?..

Kaldı ki biraz araştırsan altından ya Kürt çıkar, ya Çerkez çıkar, Laz çıkar, Gürcü çıkar, Arap çıkar, Ermeni de çıkar, Rum da çıkar…

Hiç önemli değil, hepsi de bizimdir, canımız ciğerimizdir, Türk olmak bu kadar kolay değil; doğarken değil yaşarken hak edilecek bir şey…

Türk, kafatasçı olmayacak, vatanını milletini bayrağını sevecek, büyüğüne saygı küçüğüne sevgi dolu olacak…

Özü sözü bir olacak, dürüst olacak, emeğe, çalışana, üretene özenecek…

Anasına, babasına, atasına saygılı olacak…

Komşusuna yardım, misafirine hürmet eden olacak…

Çalışkan olacak, vergisini verecek…

Vatanının yolunu, belini, tozunu toprağını, ağacını, ormanını koruyup kollayan olacak…

Yalakalık, soytarılık etmeyecek, dik duracak…

Egemene boyun eğmeyecek, mazlumun yanında olacak…

Çoluğuna çocuğuna iyi bakacak, muhannete muhtaç etmeyecek…

Hakkını, hukukunu, emeğini kimseye yedirmeyecek, sadaka kabul etmeyecek…

Gerektiğinde milletinin çıkarı için kendi çıkarından vaz geçebilecek…

Kimsenin kulu, kölesi, esiri olmayacak, biat etmeyecek, kendinin ve ulusunun kaderini kendi tayin etmeye çalışacak…

Din, mezhep ayrımı yapmayacak, kendinden ayrı düşünene, inanana, ibadet edene, etmeyene saygılı olacak…

Özü sözü bir olacak, kimsenin koltuk değneği, stepnesi olmayacak…

Kimseyi kandırmaya, şaşırtmaya, yoldan çıkarmaya çalışmayacak…

Güvenilir olacak, bugün beyaz yarın siyah olmayacak…

Hata yaptığında yüzü kızaracak, hatasını düzeltmeye çalışacak…

Yaşarken de ölürken de dik olacak…

Bilerek bilmeyerek kırdığı kalbi onarmayı bilecek…

Dünyanın her köşesinde Türk olduğunu; doğru, dürüst ve namuslu olduğunu unutmayacak, Türk’ün bayrağını asla yere düşürmeyecek…

Türk, bütün dünyayı da vatanı kabul edecek, toprağını, ağacını, ormanını, yolunu, sokağını kirletmeyecek, kirletene mâni olacak…

Kolay değildir Türk olmak…

Bu parti olmakla, bayrak taşımakla, ses yükseltmekle, insanlara küfretmekle, ezmekle olacak bir şey değildir…

Din, dil, ırk, mezhep, meşrep, tarikat ayırmaksızın Türk olacaksın; ondan sonra da onurla, gururla, “Ne Mutlu Türküm Diyene” diyeceksin…
22 Eylül 2024

Feridun Gürgünoğlu
Y. Mimar Mühendis (İTÜ)
( Türk Olmak başlıklı yazı Ali Arslan tarafından 22.09.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu