Yılladır görmediğim ,çocukluğumun derin izlerindeki bir arkadaşımla buluştum bugün. .. Bebek’teydik,salaş bir çay bahçesinde .. o dönülmez günleri döktük tahta masaya kare kare; çocukça konuştuk ,çocuk olduk adete.

Uzunca sohbetten sonra,birde Emirgan yaptık. Pamuk şekeri aldık ,pembe pembe çıraya da sarmışlar,dudaklarımızı boyadı a benim rujum daha kırmız,hayır benimki kırmızı diye diye yedik ;şımardıkta şımardık,şımara şımara yürümeye başladık.Laleler solmuş bitmişti ;mevsim
çiçekleri vardı ...Emirgan’da demli çaylarımızı yudumlayıp, birşeyler yiyip yürüye yürüye sahile indik , iyot kokularında boğazın seyrinde ,şımarıklığımızla çostuk birazcık da güldük özlem var çocukluk anılarımız var,bankta kavgalaşan bir çift vardı . bizim o neşemize bakakaldılar kafaları da dağıldı,gülümsediler..

Çocukuğumuzun anılarıyle dolu ,dolu dolu hoş bir buluşmaydı ,özlemlerden buğulanan gözlerimizle ,bir gülüp bir hüzünleniyorduk...

Saatler ilerlemişti,vedalaşıp evlerimize yol aldık. Abur cubur şeyler de yedik bugün yemek yemek istemedi canım..Günün tatlı yorgunluğu da çökmüştü; hav havlarımı da gezdirmek istemedim..Odama çekildim uykum da iyice gelmişti .Uyuyamıyordum günün özetini düşünmekten sanki çocuktum ..Işığı yakıp komidinimin üzerinde duran kitabı okumak istedim
belki okurken uyurum ....

Dalıp gitmişim kitap elimde...

Itır kokularına doğru yürüyorum ,sakin ve sessizlik var ,başımı kaldırıyorum evlerin camlarında eski teneke kutularda ıtırlar yemyeşil ,çimenlerin aralarında öbek öbek ıtırlar toplamak istiyorum kopmuyor dalından; koşuyorum ,koşmak istiyorum koşamıyorum...

Tarihi bir çeşmenin kenarında bir kız ağlıyordu .Elinde alyansına bakıp ,kız ağladıkça ıtırların üzerine çiğ damlası düşüyordu;mis gibi kokular yayılıyordu .Kızın yanına yaklaşıyordum,sus diyordu sus beni benle bırak..! Ben hiç konuşmuyordum..kız tekrar konuşuyordu ..o benim nişanlımdı attı yüzüğü, beni benle bıraktı biliyormusun, yaklaşıyorum yanına çekilin beni ıtır kokularınla bırakın ,boğulmak istiyorum ıtırlı gecede , diye bağırıyor.

Korkuyorum kızdan bende bağırmak istiyorum sesim çıkmıyor ki ..birden uyanıyorum !Itır kokularından...Itır kokulu rüyalar tüm dostlara...



Oya Gedik
Emirgan..





( Itır Kokulu Rüyalar ! başlıklı yazı Oya GEDİK tarafından 24.05.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu