Yıllar önce küçük bir çocukken babam bana, ''seni tuz kadar seviyorum derdi.'' ''Ben de bu kadar mı seviyorsun?'' Der ve küserdim babama, sonra ardından bir masal anlatırdı. O zamanlar masalı çok anlamıyordum, ''babam beni hiç sevmiyor'' diyordum. Ama artık babamın ne demek istediğini şimdi anlıyorum ve babamı çok seviyorum. 

      O meşhur tuz masalı ise şöyle; Bir kral ve üç kızı varmış, kral kızlarını çok severmiş ve kendilerinin onu ne kadar sevdiğini sorarmış her sabah. Bir sabah, yine böyle başlamış ve kral kızlarını yanına çağırmış. ''Kızlarına, söyleyin bakalım beni ne kadar seviyorsunuz?'' demiş. En büyük kızı ''babacığım seni bir teneke altın kadar seviyorum demiş.'' Ortanca kızı ''babacığım ben de seni bir teneke gümüş kadar seviyorum'' demiş. Sıra en küçük kızına gelmiş ve ''söyle bakalım kızım sen beni ne kadar seviyorsun?'' demiş. En küçük kızı ise babasına ''sevgili babacığım ben sizi tuz kadar seviyorum'' demiş. Bunu duyan kral sinirlenmiş ve hemen celladı çağırtmış. Küçük kızını bir ormana götürmesini ve öldürmesini emretmiş. Cellad küçük kızı almış ve ormana götürmüş. Kız hala babasını anlamıyormuş. Neden bu kadar kızdığına anlam veremiyormuş. Cellad küçük kızı öldürmeye kıyamamış ve onu azat etmiş. Aradan yıllar geçmiş ve küçük kız yıllar önce sığındığı ülkenin prensiyle evlenmiş. Ama aklı hala babası ve kardeşlerinde imiş. Bir gün prens olan eşine ailesini yemeğe çağırmasını rica etmiş. Ancak kendisini ailesine tanıtmak istemediğini de söylemiş. Yemekler hazırlanmış, masalar kurulmuş, kral babası ve kız kardeşleri sofraya oturmuş. Masada harika yemekler varmış ancak hiçbirinde tuz yokmuş, kral kendisiyle dalga geçildiğini düşünüyormuş ve dayanamamış sormuş. ''Bu yemeklerin neden tuzu yok?'' Bu soru üzerine küçük kızı kendisini tanıtarak ''babacığım ben senin yıllar önce, celladına teslim ettiğin küçük kızınım. Şimdi anlıyor musun seni neden tuz kadar sevdiğimi?'' demiş. Babası kızından af dilemiş ve artık kızının kendisini ne kadar çok sevdiğini geçte olsa fark etmiş. ''

     İşte babam da bana hep seni tuz kadar seviyorum derdi ve bende ona kızardım. Ama şimdi anlıyorum ki babam da beni çok seviyormuş. Bu masalı yıllar geçtiği halde unutmuyorum ve bende babamı tuz kadar seviyorum.'' Keşke herkes ne kadar sevilebildiğini anlasa...
( Seni Tuz Kadar Seviyorum... başlıklı yazı Gülden.O.Çvs tarafından 12/23/2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.